Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

16 dec 2017 10:08

Hej Joen.

Tror du skal spørge styringsgruppe formanden for din konkurrenceklasse om dette.

Det kunne kaste en del lys over hvorfor der mangler piloter fra nogen klasser!

Imac, som hører under kunstflyvning, var ikke blevet gjort opmærksom på denne samling. Måske ligger "fejlen" ikke hos sportschefen men på manglende kommunikation andet steds fra........

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

16 dec 2017 10:29

Ser du Ruben.
Jeg er ikke så ensporet at jeg ikke kan se ud over min egen næse, til forskel fra visse andre, dig inclusive.

Der er store mangler fra adskillige klasser og klasser der er med som ikke er på de klasser der officielt anerkendes, ved godt siden er gammel, men ikke destro mindre må det jo være den officielle holdning fra MDK: http://www.modelflyvning.dk/elite/fai-k ... nmark.aspx
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

16 dec 2017 10:44

Styringsgruppeformændene og i nogle styringsgrupper grenkoordinatorene, er dem der har inviteret piloter ud fra følgende kriterier:

1) Landsholdspiloter på landshold i 2017 og 2018
2) Piloter der er ambitiøse og gerne vil puste landsholdspiloterne i nakken og tage deres plads i fremtiden
3) ambitiøse konkurrencepiloter i ALLE klasser (også ikke FAI klasser)

Som jeg har skrevet tidligere, er det meget vigtigt at det er styringsgruppeformændene og grenkoordinatorne der inviterer piloterne, da det er dem der kender piloterne bedst.

Da jeg både er Sportschef OG formand for Svævestyringsgruppen har jeg haft en særlig opgave som jeg skulle være ,opmærksom på, som Joen også tematisere. For at sørge for at det IKKE er mig (både Sportschef OG formand for Svævestyringsgruppen) der kommer til at udvælge specielle svæveflyvepiloter, har det været yderst vigtigt for mig, at det i Svævestyringsgruppen har været grenkoordinatorene for F3B, F3F, F3J, F3K og F5J, der har udvalgt piloterne.

Jeg har IKKE udvalgt en eneste af de piloter der er tilmeldt!

Til gengæld har jeg i starten af den uge der er gået, været i kontakt med både Kunstflyvningsstyringsgruppeformanden flere gange og med en pilot fra IMAC. Tilbagemeldingen fra formanden for Kunstflyvnignsstyringsgruppeformanden har været med de piloter der er tilmeldt.

Hvis der er piloter der mener, at de burde være inviteret, er det altså styringsgruppeformanden for den konkurrenceklasse, som man skal henvende sig til.

Hvis der er styringsgrupper der har udfordringer med deres interne organisation og kommunikation, er det selvfølgelig noget vi skal drøfte i Eliteudvalget.
Senest rettet af Erik Dahl 16 dec 2017 11:47, rettet i alt 1 gang.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

16 dec 2017 11:10

joenella skrev:
Ser du Ruben.
Jeg er ikke så ensporet at jeg ikke kan se ud over min egen næse, til forskel fra visse andre, dig inclusive.

Der er store mangler fra adskillige klasser og klasser der er med som ikke er på de klasser der officielt anerkendes, ved godt siden er gammel, men ikke destro mindre må det jo være den officielle holdning fra MDK: http://www.modelflyvning.dk/elite/fai-k ... nmark.aspx


Hej Joen
Du har ret i, at der kunne være piloter fra flere klasser, og jeg havde håbet på flere deltager fra alle styringsgrupper. Skala har desværre ikke ønsket at deltage, fritflyvning og heli desværre kun med én pilot hver. Som du kan se ovenfor, er det styringsgruppeformændene der beslutter hvem de inviterer, og selvfølgelig piloterne der beslutter om de vil tage imod invitationen.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

16 dec 2017 12:59

Min holdning er stadigvæk og vil altid være, en sportschef er hyret udefra og ikke internt, kan se på oplægget at der ikke fokuseres på et af største problemer der er i bedømmelses klasserne, dommere og uddannelse af dommere.

Om styregruppeformændene så er upartiske eller ej, det kan jo altid tages op af eliteudvalget.
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

16 dec 2017 15:27

Hej Joen.

Du har lov at have din holdning, håber da også vi andre har lov at have vore.

Inspirationsdagen har jo ikke til formål at diskutere hvordan de enkelte klasser afvikles og de udfordringer der er i den forbindelse. Den problematik hører hjemme under de enkelte styringsgrupper og eller de enkelte grenkoordinatorer.

Inspirationsdagene henvender sig specifikt til de piloter, der -
-1) Er udtaget til et landshold.
-2) Ikke er udtaget, men ligger lige under de udtagne.
-3) Har en klart defineret målsætning om at kvalificere sig til et landshold.
-4) Ønsker at dygtigtgøre sig i en eller flere konkurrenceklasser.

Da udgangspunktet er piloten, er det vel naturligt at det også er emner, der henvender sig til piloten, der behandles.
Faktisk mener jeg at oplægget og programmet fint beskriver hvad dagenes formål er....

Hvis du deltog, kunne du blive yderst positivt overrasket over hvor meget viden, der udveksles på tværs af piloterne i de enkelte konkurrence klasser.
F2D piloterne har arbejdet en del med mentaltræning, holdtræning og optimering og er yderst analytiske I forhold til deres grej. Det har gjort dem til et hold, der regnes med på den international scene. De er yderst respekterede og deres viden bruges af mange andre. Deres arbejdsmetoder kan umiddelbart overflyttes til stort set alle andre konkurrenceklasser. (Jeg flyver ikke F2D som konkurrence)
F2A+C Her handler alt om optimering af grej, samt stresshåndtering. Mon ikke de ligger inde med viden, der kan bruges I andre klasser? (Jeg flyver ikke F2A+C som konkurrence)
FF folkene har en kæmpe viden om opsætning og optimering af grej. Også de har arbejdet med mentaltræning, men på en anden måde en F2D piloterne. Samtidig har de en enorm viden om materialer og deres egenskaber. (Jeg flyver ikke F1A,B eller C som konkurrence)
F3A havde piloter med på dagen sidste år. De var yderst positive over dagens indhold. Mon ikke en F2B-pilot og F3A-pilot kunne udveksle viden om hvordan man bliver bedre til at aflevere et program så det ser rigtigt ud...
F3U Er de nye drenge I klassen, men jeg er sikker på, at også de har viden, der kan bruges bredt I forhold til andre piloter I andre klasser.
Der er uanede muligheder på tværs af de enkelte konkurrence klasser, hvorfor skal vi ikke udnytte dem til at blive bedre og dygtigere hver især?
Der er da ingen grund til at opfinde hjulet mere end éen gang.

Jeg kan faktisk kun begræde dine negative tilgang til denne inspirationsdag. Reelt har du ikke ville give dig selv muligheden for at deltage. Og det er faktisk synd! Måske du ville opdage at hjælpsomheden på tværs af konkurrenceklasserne strækker sig meget videre end du tror og mener. Og at Eliteudvalgets arbejde slet ikke er så navlebeskuende som du lægger det for dagen.

Modelflyverhilsner
Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

16 dec 2017 15:36

Tjaa, har deltaget på F3A landsholdet en del gange.
Har deltaget i internationale stævner i andre grene, så jooo tror godt jeg ved hvad det drejer sig om og hvordan deltagere håndtere disse stævner.
Ser IKKE man tager fat i de rigtige problematikker, men sådan er der jo så meget.

Piloten/deltageren i en bedømmelses gren kan være NOK så forberedt på ALLE plan, træningen i top grejet iorden ja ALT! Så kommer den uheldige oplevelse at der mangler kvalificerede dommere, nå ja det betyder ikke noget for eliteudvalget!! ALLE skønne kræfter og indsatsen fra deltageren er spildt, men pyt, det er ikke et problem ud over den store skuffelse for deltageren - se DET problem ønsker hverken MDK eller "sportschefen" og forholde sig til, det er ikke "deres" problem - hvis er det mon så?

God JUL og GODT NYTÅR
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

16 dec 2017 16:11

Undskyld min uvidenhed.
Hvad har sidst nævnte med inspirationsdagen at gøre?????

Den problematik har vi diskuteret andet steds og der hører den hjemme....

Når du nu har erfaringer fra deltagelse ved internationale konkurrencer i forskellige klasser, kunne det jo også tænkes at du besad viden, der kunne hjælpe andre i en sammenlignelig situation. Viden der kunne deles på en inspirationsdag. Måske der var en eller flere piloter der havde brug for netop dine input!
Med tanke på danske landsholds resultater ved internationale konkurrencer, så har vi, i fællesskab, brug for al tilgængelig viden og erfaringer.
Jeg håber da at du også er villig til at dele din viden med andre.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

16 dec 2017 18:37

Ruben og Joen,
Tak for indlæg.
Jeg har gjort rede for hvorfor og hvordan jeg IKKE har været partisk, og faktisk slet ikke været direkte bestemmende, da der skulle inviteres piloter til landsholdssamlingen. Dermed har jeg tilbagevist Joen's voldsomme beskyldning om, at jeg skulle favorisere nogen.

Hvis du, Joen (eller andre?) føler at en styringsgruppeformand uretmæssigt favorisere nogle piloter eller konkurrencegrene fremfor andre, så skal man selvfølgelig henvende sig til mig eller Allan Feld med sine konkrete beviser og beskyldninger. Så er det jo vores pligt at bringe orden i uorden. Det er selvfølgelig altid bedst hvis man internt i en konkurrencegren og i en styringsgruppe, kan blive enige om hvordan året skal organiseres med konkurrencer, udtagelse og andre tiltag i hver enkelt gren og styringsgruppe.

Fremover i denne tråd: Kun om landsholdssamlingen. Lav en anden tråd om andre vigtige emner.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
JeppeA
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Re: Landsholdssamling og landsholdsinspirationsdag 2018

02 jan 2018 15:55

Lidt praktisk info...

Skal man selv sørge for liggeunderlag og dyne/sovepose?

Hvordan er indkvarteringen?