16 dec 2017 15:27
Hej Joen.
Du har lov at have din holdning, håber da også vi andre har lov at have vore.
Inspirationsdagen har jo ikke til formål at diskutere hvordan de enkelte klasser afvikles og de udfordringer der er i den forbindelse. Den problematik hører hjemme under de enkelte styringsgrupper og eller de enkelte grenkoordinatorer.
Inspirationsdagene henvender sig specifikt til de piloter, der -
-1) Er udtaget til et landshold.
-2) Ikke er udtaget, men ligger lige under de udtagne.
-3) Har en klart defineret målsætning om at kvalificere sig til et landshold.
-4) Ønsker at dygtigtgøre sig i en eller flere konkurrenceklasser.
Da udgangspunktet er piloten, er det vel naturligt at det også er emner, der henvender sig til piloten, der behandles.
Faktisk mener jeg at oplægget og programmet fint beskriver hvad dagenes formål er....
Hvis du deltog, kunne du blive yderst positivt overrasket over hvor meget viden, der udveksles på tværs af piloterne i de enkelte konkurrence klasser.
F2D piloterne har arbejdet en del med mentaltræning, holdtræning og optimering og er yderst analytiske I forhold til deres grej. Det har gjort dem til et hold, der regnes med på den international scene. De er yderst respekterede og deres viden bruges af mange andre. Deres arbejdsmetoder kan umiddelbart overflyttes til stort set alle andre konkurrenceklasser. (Jeg flyver ikke F2D som konkurrence)
F2A+C Her handler alt om optimering af grej, samt stresshåndtering. Mon ikke de ligger inde med viden, der kan bruges I andre klasser? (Jeg flyver ikke F2A+C som konkurrence)
FF folkene har en kæmpe viden om opsætning og optimering af grej. Også de har arbejdet med mentaltræning, men på en anden måde en F2D piloterne. Samtidig har de en enorm viden om materialer og deres egenskaber. (Jeg flyver ikke F1A,B eller C som konkurrence)
F3A havde piloter med på dagen sidste år. De var yderst positive over dagens indhold. Mon ikke en F2B-pilot og F3A-pilot kunne udveksle viden om hvordan man bliver bedre til at aflevere et program så det ser rigtigt ud...
F3U Er de nye drenge I klassen, men jeg er sikker på, at også de har viden, der kan bruges bredt I forhold til andre piloter I andre klasser.
Der er uanede muligheder på tværs af de enkelte konkurrence klasser, hvorfor skal vi ikke udnytte dem til at blive bedre og dygtigere hver især?
Der er da ingen grund til at opfinde hjulet mere end éen gang.
Jeg kan faktisk kun begræde dine negative tilgang til denne inspirationsdag. Reelt har du ikke ville give dig selv muligheden for at deltage. Og det er faktisk synd! Måske du ville opdage at hjælpsomheden på tværs af konkurrenceklasserne strækker sig meget videre end du tror og mener. Og at Eliteudvalgets arbejde slet ikke er så navlebeskuende som du lægger det for dagen.
Modelflyverhilsner
Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub
Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King