Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

KDA og FAI i 2018

26 dec 2017 11:10

Om KDA/FAI, samt lidt om VM og EM i 2018:

I disse dage myldre det ind med bulletiner til det kommende års mesterskaber - VM'er og EM'er. Så snart jeg modtager bulletinerne, sender jeg dem videre til styringsgruppeformændene, der sender dem videre til de relevante piloter. En bulletin er information om et kommende mesterskab. De bulletiner der myldre ind nu, er blevet godkendt i starten af december, og så har arrangørlandene skullet redigere de evt. krævede ændringer ind, inden de sender dem ud via FAI/CIAM. Derfor kommer bulletinerne løbende.

Husk at sørge for FAI licensen til 2018 i god tid fremover. Indtil videre skal vi følge den samme procedure som hidtil, med en blanket på MDK's hjemmeside. De ekspedere den videre.
Jeg snakkede med Allan Feld før jul, og der kommer jo en ændring i KDA, som kommer til at berøre os. Dog ved vi endnu ikke helt hvordan. Den faste lønnede generalsekretær i KDA er stoppet og bliver ikke erstattet. Dette er en følge af de diskussioner, der har været i KDA medlemsorganisationer og resultatet af KDA's repræsentantskabsmøde i efteråret 2017. Derfor kommer KDA's service sandsynligvis til at fungere på en form for frivillig basis. Jeg er dog i skrivende stund ikke klar over præcist hvordan.
Ændringen får betydning for f.eks. tempoet i landsholdenes tilmelding til VM'er og EM'er. Tidligere kunne et landshold få ekspederet deres tilmeldinger ganske tæt på deadline (stemplet og vidersendt til FAI), fordi KDA's sekretariat var dagligt bemandet. Når det nu bliver et "frivilligt" sekretariat i en eller anden form, skal vi alle, for en sikkerheds skyld, forvente, at ekspeditionstiden kan blive længere. Det betyder, at vi alle skal være i bedre tid med kommunikation til FAI: Dette gælder FAI-licenser, tilmeldinger til mesterskaber, registrering af world cups (15/11), forslag til regelændringer (15/11), bud på mesterskaber (15/11) og indstillinger af internationale dommere, technical experts og evt. indstillinger til evt. diplomer og fortjenstmedaljer (15/11).

Som I også kan læse i referatet fra MDK's bestyrelsesmøde fra d. 26/11-2017, følger bestyrelsen kontakten til KDA/FAI tæt frem til repræsentantskabsmødet. Når der er nyt, kommer der selvfølgelig info.

De bedste hilsner og et godt nytår.
Erik
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: KDA og FAI i 2018

27 dec 2017 13:54

Tak for info Erik - det er nok en god ide at få bestilt en stak modelkort så det er på plads inden VM/EM - de har tidligere kunne bestilles med ret kort varsel.

/zik zak
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: KDA og FAI i 2018

27 dec 2017 17:41

Hej André.

Modelkort bestilles ikke mere, det er "print-selv" nu.
Til VM (F3K), fik jeg bare tilsendt en underskrevet fil og kunne så printe alle dem jeg ville....

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: KDA og FAI i 2018

28 dec 2017 13:20

Oh fedt - tak for info
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: KDA og FAI i 2018

14 jan 2018 19:56

Hejsa,

En kort update fra Lars Kildholt:
Når du skal have en sportslicens, skal du kontakte Hjalmar Nielsen direkte. Hjalmar er formand for KDA. Du kan også kontakte din styringsgruppeformand eller sportschefen. Vi vil sende din besked videre.

Mvh
Erik
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Lionheart
Indlæg: 90
Tilmeldt: 15 apr 2011 11:38
Kontakt:

Re: KDA og FAI i 2018

07 mar 2018 17:23

Jeg har fået ny licens fra Hjalmer men fik desvære et andet nummer end det jeg havde sidste år, har prøvet at skrive til ham igen om det ikke er en fejl??  men hører intet hvad gør man i denne situation????      
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: KDA og FAI i 2018

07 mar 2018 23:05

Så ringer du til mig: 52389093
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: KDA og FAI i 2018

26 apr 2018 15:01

Erik Dahl skrev:
Hejsa,

En kort update fra Lars Kildholt:
Når du skal have en sportslicens, skal du kontakte Hjalmar Nielsen direkte. Hjalmar er formand for KDA. Du kan også kontakte din styringsgruppeformand eller sportschefen. Vi vil sende din besked videre.

Mvh
Erik


Er det muligt at få opdateret sportslicens siden på http://modelflyvning.dk/sekretariatet/sportslicenser.aspx med denne information.
Hvis man følger linket til KDA finder man blot denne siden:
http://www.kda.dk/index.php/generelt/fai-sportslicenser
Hvor der bla. står "Fra den 1. januar 2018 udliciteres administrationen af FAI sportslicenser til de enkelte forbund, det betyder, at sportslicenser kan bestilles og fornyes hos dit eget forbund."

Linket fra mfdk's side til FAI - hvor man kan tjekke sit licens virker heller ikke - da FAI's side er blevet opdateret.
Jeg har FAI licens for 2018, men kender nogle af mine med piloter der har haft udfordringer.
Desuden ville det være rart at følge de "rigtige" processer for 2019 :D

/André
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: KDA og FAI i 2018

26 apr 2018 15:59

Mail til Hjalmar.
Vi fik vores på under 10 timer.
Hurtig ekspedition.....
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: KDA og FAI i 2018

26 apr 2018 16:16

Ruben Sonne skrev:
Mail til Hjalmar.
Vi fik vores på under 10 timer.
Hurtig ekspedition.....


Hej Ruben

Jo - jeg tror også de fleste (F2'er) har fået FAI licens - men det kørte noget i ring for nogle, da Mfdk's side siger man skal til KDA og KDA siger man skal til mfdk - ønsker blot man opdatere informationen på vores side om sportslicens - så er det tydeligt for alle og fremover :roll: :)
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.