Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

CIAM møde 2019

18 feb 2019 20:48

Hej allesammen,

Jeg har netop modtaget agendaen for CIAM mødet i Lausanne i starten af april. Jeg har sendt en mail til alle styringsgruppeformænd og til svævegrenkoordinatorene.
Det er dem der samler svar fra de forskellig grene og sender dem til mig. Kontakt derfor DIN grens koordinator eller styringsgruppeformand, hvis du vil have indflydelse på regelændringerne. Deres deadline for at sende til mig, er onsdag d. 27/3, så du skal henvende dig før.
Og svæverne har en anden deadline 6/3, da Soaring subcomitee formanden Tomas Bartovsky har bedt om input før, så processen ved fredagsmødet kan blive lidt mere glat.

Her er linket til agendaen samt annexer:
http://www.fai.org/document-compression/181519

På side 7-14 er der bl.a. forslag om sammensætning af landshold. Det angår mange forskellige klasser.

God læselyst.

Mvh
Erik Dahl Christensen
CIAM delegeret
Sportschef
Svævestyringsgruppeformand
Og modelflyver :ugeek:
Senest rettet af Erik Dahl 20 feb 2019 08:25, rettet i alt 1 gang.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: CIAM møde 2019

19 feb 2019 09:29

Spændende - især den med at man skal hylde kvindelige piloter.
Jeg er ikke sikker på det er vejen frem. De kvindelige piloter jeg kender har tidligere gjort et stort nummer ud af at forklare at de vil behandles på lige fod - det er ikke specielt de er med (siger de selv).
Så man fristes til at spørge om de, som har stillet spørgsmålet, overhovedet har spurgt de/nogle kvindelige piloter, eller om det bare er noget man har hevet ud af luften? :)

At tillade flere junior på ét hold er vel okay, hvis man har dem?
De skal være under 15år, ændrede vi ikke netop alderen til 21 fordi der ikke var nok junior piloter under 18?

Bare så jeg forstår, dette er mødet hvor alt og alle kan sende forslag? Der skal vel sorteres i dem før man stemmer om det skal i regelbogen, eller har jeg misset noget?

zik zak

Læser lige lidt mere og sender en mail til min styringsgruppeformand :)
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: CIAM møde 2019

19 feb 2019 09:59

CIAM mødet er mødet hvor alle kan sende forslag. Mødet holdes i foråret. Man kan godt sammen ligne det med MDK's representantskabsmøde, bare internationalt.

Forslag skal sendes ind senest 15/11 året før.
Forslag er som regel fra et land eller en gruppe af piloter.
Sommetider er et forslag diskuteret bredt. Sommetider er et forslag "hevet ud af luften". Derfor er det vigtigt at vi forholder os til forslagene. Sommetider er de fornuftige. Sommetider mindre fornuftige. Alt efter holdning.
Hvis vi ikke tager del i den demokratiske proces, er det andre der har indflydelsen.

Et forslag skal skrives på en formular, der skal stemples af landets NAC (National Aero Club).
Så samles forslagene i de forskellige subcomitees.
Omkring 1-1/2 måned før forårsmødet, sendes ALLE forslag ud til landene og de delegerede. Det er det I har fået nu.

Ved CIAM mødet diskuteres forslagene fredag formiddag i subcomiteerne, og fredag eftermiddag og hele lørdag er forslagene til afstemning bland ALLE de delegerede (og observatører). Under mødet er der også diskussion af forslagene og argumenter for og imod, hvis ikke indstillingen fra subcomitterne er enstemmige. Det er før afstemningerne.

Læs også MFN:
http://modelflyvenyt2.dk/modelflyvenyt2 ... 3.2018.pdf
side 28-31
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!