Alle danske modelpiloters forum

 
JS
Emnestarter
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 30 maj 2002 20:40
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Svæver konkurrencer

07 mar 2019 09:36

Hej

Findes der en konkurrence i DK hvor jeg kan deltage med min 3.6 meters svæver uden motor, hvor yderligere udstyr holdes på minimum.
Findes der en konkurrence for svæver alla en åben klasse, hvor start metode er valgfri eller evt. flyslæb, hvor der bare flyves termik så længe man kan.

Grundet min interesse er ingen af de andre svæve klasser, på nær den 2 meter klubklasse jeg har læst om gennem tiderne, tiltaler mig.

F5J kunne godt lokke men for mig har en svæver ikke motor i næsen, lidt som at cykle med støttehjul når man kan uden ;)

Kunne os godt tænke mig, at det var mig eller termikken der bestemmer hvornår jeg lander og ikke et ur der definerer at jeg skal lande så tæt på f.eks. 15 minutter så muligt.

Så findes der en konkurrence hvor man bare flyver termik længst muligt og intet andet og dagens længste flyvning vinder?
Nej den findes nok ikke, men kunne der være interesse for en konkurrence gren alla dette, hvor regler holdes på et minimum og det udelukkende gælder om at få dagens længste flyvning?

Ville egentlig have dette oplæg til at handle om at finde en konkurrence form for mig.
Men kan godt se det endte med at blive en efterspørgsel om andre kunne tænke sig det beskrevne i afsnittet herover, altså en simpel flyslæb/termik konkurrence.

Vh
Jesper
Jesper B
Sæby Modelflyve Klub
Founding and only member of, The North Atlantic Modelflying Club (Har fløjet modelfly over det nord atlantiske hav, stik den ;)
FPV Junkie.

Hold den gode tone XO XO :D
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Svæver konkurrencer

07 mar 2019 10:03

Hej Jesper.

Peter Brüel har i et par år kørt "Sommerfuglen", som næsten er det du efterspørger.
Det er godt nok ikke en officiel konkurrenceklasse med konkurrencedage etc, men en gentleman postkonkurrence.

Prøv at søge i svæveflyver delen her på forum.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Svæver konkurrencer

07 mar 2019 12:18

Jeg har svaret i tråden under svæveflyvning:
viewtopic.php?f=88&t=104606&p=525836#p525836
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
JS
Emnestarter
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 30 maj 2002 20:40
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Svæver konkurrencer

07 mar 2019 14:31

Hej

Nu er snakken igang så lad os rykke over i tråden under svæveflyvning.
viewtopic.php?f=88&t=104606&p=525836#p525836

Ruben kender godt til sommerfuglen, er os med i "konkurrencen" lidt fra sidde linjen.
Men mit ønske er en konkurrence hvor man kommer ud og bruger dagen sammen med de andre og flyver i samme luftrum.

Vh
Jesper
Jesper B
Sæby Modelflyve Klub
Founding and only member of, The North Atlantic Modelflying Club (Har fløjet modelfly over det nord atlantiske hav, stik den ;)
FPV Junkie.

Hold den gode tone XO XO :D