Alle danske modelpiloters forum

 
william
Emnestarter
Indlæg: 391
Tilmeldt: 16 dec 2006 15:20
Kontakt:

Deltamix hjælp PROBLEM LØST :-) NB nyt problem!

25 dec 2008 12:05

Hej
Jeg har nettop fået en Graupner MX 12 sender i julegave (:D:D:D) og den er jo dejlig, MEN jeg har en skræntvinge som jeg RIGTIG gerne snart vil ud og prøve kræfter med, men den bruger jo en blandning af elevator & ailerons = elevons. så når jeg trykker højre styrepind frem og tilbage følges rorene ad, mens at når jeg kører pinden fra side til side, så skal de køre op vs. ned. HVORDAN SLÅR JEG DET TIL??? [B)] jeg har søgt på forum, og på google og rcgroups.com men intet hjælper mig rigtig jeg kan stadig ikke finde ud af det jeg har rodet med alt hvad jeg nu lige kan finde på senderen og intet virker, kunne det tænkes at der lige var en MX 12 expert der ude, som ville hjælpe en helt konfus 15-årig dreng ?

Nyt Problem:
Nu da det er blevet mørk her på aftene ville jeg lige lege lidt med min (ja ja det er ikke Realflight g4 ) FMS, MEN der er ingen forbindelse imellem sender og pc? jeg bruger dette kabel: her De skriver at det passer til JR og da min sender er en Graupner/JR mx 12 burde det jo du? men det gør det ikke Jeg har drejet antenen af, og når jeg slutter stikker til, så tænder senderen og der kommer en lille text frem med DSC... så et eller andet sker der dog [|)]
(ihh hvor er jeg spørgelysten i dag :D)
God vind :)
William Find F. O̶Y̶-̶8̶6̶4̶7̶ OY-8149
 
lyngaae
Indlæg: 702
Tilmeldt: 03 sep 2004 23:46
Kontakt:

Hej Nu har jeg ikke selv

25 dec 2008 12:39

Hej

Nu har jeg ikke selv rodet med mx-12. Men normalt skal man lige starte med at vælge flytype f.eks : normal, acro eller heli. Sådan er det på mc-14 osv.
Du skal vælge acro for at få de forskellige mix til at virke.

Ps det er i selve opsætningen, hvor du også vælger modulation og mode osv.
Husk at sætte senderen i mode 2, for at få funktionerne til at ligge på den normale danske måde.


Frank
Besøg:

www.avionic.dk
www.lyngaae.com
Dragsholm ModelFlyveklub www.dmfk.dk
Kalundborg Model Flyve Klub www.kmfk.dk

Bevar den gode tone på vores forum!!!
 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Med senderen slukket skal du

25 dec 2008 12:50

Med senderen slukket skal du trykke på "DOWN" og "SELECT" samtidig, mens du tænder for senderen. Brug nu "UP"/"DOWN" knappen til du kommer til "WING TYPE". Der skal du sætte "ELEVON" til "ON".
Tryk "DOWN" og "SELECT" samtidig for at komme ud af menuen igen.

Jeg har ikke en MX12 selv men fandt manualen på Graupners hjemmeside. Kan se at den minder meget om Spectrum DX7 som jeg selv har.
"
" H-Kontrollant
 
william
Emnestarter
Indlæg: 391
Tilmeldt: 16 dec 2006 15:20
Kontakt:

Breitenstein: Ja det har jeg

25 dec 2008 13:25

Breitenstein: Ja det har jeg også prøvet, men det virker bare ikke :( jeg har også fundet den engelske manual, jeg kan godt lidt tysk, men mit engelsk er nu bedre ;) jeg prøver igen, man ved sgi aldrig :)

Lyngaae: Jeg kan da lige prøve at ændre lidt på mode funktionen, det har jeg ikke prøvet... det kan være det virker? :)
God vind :)
William Find F. O̶Y̶-̶8̶6̶4̶7̶ OY-8149
 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Hvordan fik du det så

25 dec 2008 19:01

Hvordan fik du det så løst
"

" H-Kontrollant
 
william
Emnestarter
Indlæg: 391
Tilmeldt: 16 dec 2006 15:20
Kontakt:

Nå, jeg ved ikke lige

25 dec 2008 21:08

Nå, jeg ved ikke lige hvorfor, men nu har jeg posted hvordan 7 gange, men den gider ikke uploade??? Det var mode'en der var sat til mode 1, og jeg er vandt til kanalerne er: aileron-1 elevator-2 gas-3 rudder-4 men det var jo helt anderledes, så jeg havde gang i noget mix imellem gas & flaps eller sådan noget :D men nu sidder tingene som de skal, og jeg har prøvekastet den (skræntsvæveren der skulle bruge mixet) på vores 4-6m høje bakke på vores mark, og den svæver bare super smukt :)
God vind :)
William Find F. O̶Y̶-̶8̶6̶4̶7̶ OY-8149
 
lyngaae
Indlæg: 702
Tilmeldt: 03 sep 2004 23:46
Kontakt:

Hej William Så er det bare

25 dec 2008 21:20

Hej William

Så er det bare afsted til Issehoved når der er østenvind, så er der mange sjove timer med en skræntsvæver
Og hvis der er vestenvind er der godt ved Møgelskår, ( hvis ikke køerne skal hen og drille, er lidt svært at koncentrere sig når der er en flok køer lige bag ved en )

Frank
Besøg:



www.avionic.dk

www.lyngaae.com

Dragsholm ModelFlyveklub www.dmfk.dk

Kalundborg Model Flyve Klub www.kmfk.dk



Bevar den gode tone på vores forum!!!
 
william
Emnestarter
Indlæg: 391
Tilmeldt: 16 dec 2006 15:20
Kontakt:

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af

25 dec 2008 21:33

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af lyngaae

Hej William

Så er det bare afsted til Issehoved når der er østenvind, så er der mange sjove timer med en skræntsvæver
Og hvis der er vestenvind er der godt ved Møgelskår, ( hvis ikke køerne skal hen og drille, er lidt svært at koncentrere sig når der er en flok køer lige bag ved en )

Frank



Hey hey, du kender da lidt til samsø :) Kan også se at du flyver i KMFK, har sommerhus i Kalundborg, så jeg kontaktede lige Kai Skafte, men han var ved at være godt træt af at novo nordisk osv. skulle ligge lige ved siden af, så man nærmest ikke kan flyve af sikkehedsmæssige åresager, så det blev ikke til noget Ja der er SUPER god termik ved issehovedet! var deroppe med min Skyraider skumflyver (easystar med krængerors lignende fly) for lige at prøve, bare for sjov jeg kunne jo nærmest ikke lande den igen :D Det kan være at jeg laver en tråd?........
God vind :)
William Find F. O̶Y̶-̶8̶6̶4̶7̶ OY-8149
 
lyngaae
Indlæg: 702
Tilmeldt: 03 sep 2004 23:46
Kontakt:

Hej Ja har vist været der

25 dec 2008 21:39

Hej

Ja har vist været der et par gange :-))

Har da fløjet derovre de sidste 18 somre så jo kan nok finde nogle gode steder. Fløj også ved Mårup havn får en del år siden, men der er ikke til at komme til mere , alt for mange buske.

Og regner da med at komme derover igen til sommer

Du må da gerne hilse Leif Øster hvis du ser ham. :-))


Frank
Besøg:



www.avionic.dk

www.lyngaae.com

Dragsholm ModelFlyveklub www.dmfk.dk

Kalundborg Model Flyve Klub www.kmfk.dk



Bevar den gode tone på vores forum!!!
 
william
Emnestarter
Indlæg: 391
Tilmeldt: 16 dec 2006 15:20
Kontakt:

Ok, det kan være du

25 dec 2008 22:13

Ok, det kan være du gider at smide en mail hvis du kommer forbi? :)
Jeg skal nok hilse Leif, han er sgi god nok :)) han gider bare ikke flyve i det kolde vejr :D såå, men jeg skal da nok hilse :)
ps. Nyt problem, se #0
God vind :)
William Find F. O̶Y̶-̶8̶6̶4̶7̶ OY-8149