Alle danske modelpiloters forum

 
rocker-keld
Emnestarter
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 16 feb 2008 20:55
Kontakt:

Ændring af sekvens opbygning.

01 jan 2018 13:58

Hej Alle.
Som de fleste nok har fulgt med i på Facebook, er det blevet vedtaget på nordisk plan og ændre vores antal af sekvenser ved afholdelse af stævner vedr DM Cup.
Det betyder at vi i DK i sæson 2018, vil afprøve ideen om at flyve en-sekvens runder i stedet for 2-sekvenser.
I Norge har man praktiseret dette de sidste par år, for at imødekomme el piloterne lidt med hensyn til flyvetid og mængde batterier de skal have proppet i flyverne.
Noget andet er at på Europæisk plan, og verdens plan flyver man en-sekvens flyvninger, og for at optimere vores chancer for avancement på internationalt plan syns jeg det er det rigtige og gøre.
Ydermere er der kommet en opdatering til vores Score program, og det skal vi lige have gået igennem og have kigget på hvordan vi kører en-sekvens flyvninger heri. Regner med og kontakte nordmændene og høre dem hvordan de kører det nye system.

Hvis der er yderligere spørgsmål, er i alle velkomne til og kontakte undertegnede, og vil besvare alle spørgsmål på bedst mulige måde.

God vind, og sæt gang i træningen allerede nu, der bliver kamp om det i 2018..!!

Vh..
Brian Andersen
Sæby MFK
Tlf: 29824258
OY 9017


In Heaven all the interesting people are missing..(Nietzsche)
 
Brugeravatar
Pade
Indlæg: 1050
Tilmeldt: 26 maj 2004 08:40
Kontakt:

Re: Ændring af sekvens opbygning.

02 jan 2018 21:28

Det bliver spændende at følge udfaldet af ændringen. For mit eget, og sikkert de fleste andre med elektrisk drivkraft, vedkommende forventer jeg flyvninger uden mådehold på gassen, så der trækkes max gennem manøvrerne.

Da der nu bliver dobbelt så mange start og landinger, så har jeg talt med Brian om at der er behov for mere disciplin omkring afviklingen af flyvningerne - og at vi derfor skal være effektiv på begge sider af den frokostpause, vi plejer at have midt på dagen. Jeg håber alle vil komme med forslag til denne effektivisering.

Scoreprogrammet er opdateret med det nye Percentage of Perfektion, en funktion til at vise antal procent opnået i forhold til det teoretisk mulige point. Det er en længe ønsket funktion, som vil give et større indblik i hver pilots præstation, da det er et supplement til den normaliserede score. Der er ikke noget specielt i forhold til runder og 1 sekvens flyvninger, hver runde kommer blot til at bestå af 1 sekvens, og smid-væk funktionen virker også i denne opsætning.
Kristian Pade Nielsen - Mfk Nuserne - Filskov Mfk
 
Brugeravatar
Krolle Erik
Indlæg: 799
Tilmeldt: 03 feb 2008 19:49
Geografisk sted: Nykøbing Mors
Kontakt:

Re: Ændring af sekvens opbygning.

03 jan 2018 18:42

Vældig fint med PoP funktionen.
Den har været anvendt i ridesport i mange år.
Det er dermed lettere at sammenligne sig på tværs af landegrænser og selvfølgelig nationalt også.
Et er at vinde en konkurrence, noget andet er at vide om det er fordi man er rigtig god eller ens konkurrenter bare er dårligere.
Så... Glæder mig til at komme i gang igen - elektrisk.

Mvh. Erik.