Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Pade
Emnestarter
Indlæg: 1050
Tilmeldt: 26 maj 2004 08:40
Kontakt:

IMAC træning 2016

29 feb 2016 21:30

Meningen med tråden er at diskutere træning af programmerne, så man fra starten af kan lære af hinandens udfordringer og kommentarer :-) Jeg håber andre stemmer I med deres oplevelser!

Jeg vil gerne lægge ud med mine erfaringer efter en dejlig træningsdag igår. Jeg nåede ca, halvdelen af programmet igennem, og synes egentlig ikke der er den store udfordring i at kunne huske den første del af intermediate programmet (jeg nåede ikke længere...)

Jeg synes loopet i manøvre 3 er udfordrende at holde pænt i bunden, samtidigt med at det halve rul skal sættes ind. Der skal trykkes godt med sideroret, og højderoret skal doseres præcist for ikke at man skrider af linjen...

Den lodrette linje skal man liiiige huske at tage gassen af på, inden man skubber til lodret, ellers går det hurtigt nedad, især når der både skal laves halvt rul og snaprul. Højden har det med at slippe op...

Jeg har også ændret lidt på mit layout til mit oplæserkort, se vedhæftede. Mangler kun lige at lave lidt om på beskrivelsen, så der også er en til vind fra højre...
Vedhæftede filer
INTERMEDIATE 2016.pdf
(216.05 KiB) Downloadet 147 gange
Kristian Pade Nielsen - Mfk Nuserne - Filskov Mfk
 
Brugeravatar
jesbering
Indlæg: 770
Tilmeldt: 16 aug 2011 19:01
Kontakt:

Jeg har også fået trænet

29 feb 2016 22:46

Jeg har også fået trænet lidt på intermediate..
Jeg kæmper også med flat-spot i bunden af loopet, samt alle de rul efter stallturnet og ikke mindst den rullende cirkel.. Tilgengæld har jeg nu masser af power til de lodrette stig med rul😀
Mvh. Jes Bering OY-1529 - Tlf: 60 80 19 71 Hjørring og Pandrup Modelflyveklub Stormodel A kontrollant, samt medlem af stormodeludvalget.
 
Brugeravatar
Karsten Ottsen
Indlæg: 529
Tilmeldt: 07 sep 2005 11:35
Kontakt:

No Title

30 maj 2016 00:18

Hej
I denne weekend mødtes de første IMAC-fly til træning i RC-parken...!
Jeg havde en god 'trænings-seance' med Flemming Bollerslev.
Mvh. Karsten E. Ottsen
RC-parken

2011: Basic
2012: Danmarksmester Basic
2013: Sportsman + landsholdspilot Basic
2014: Sportsman
2015: Sportsman + landsholdspilot Sportsman
2016: Sportsman
2017: ???

Tak til:


.se

www.modelmotors.cz