Alle danske modelpiloters forum

 
ohrberg
Emnestarter
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

Gav den GAS

14 sep 2014 01:26

Jeg byggede som dreng en linestyret model, hvor jeg havde lagt en ekstra trekandt over styre trekandten, så jeg kunne styre gassen, og starte og lande selv, jeg kunne også flyve hurtigt og langsomt,
Det var alle tiders
Den skulle flyves med stålliner, ellers strakte de sig, og man fløj med fuld gas til stop som før.
Jeg har stadigt den sidste ARISTOKRAT fra DMI som jeg byggede i 1978
J.O.P.
 
poul bentzen
Indlæg: 3711
Tilmeldt: 15 dec 2005 18:13
Geografisk sted: NÆSTVED
Kontakt:

Der var nu intet som

14 sep 2014 23:07

Der var nu intet som SPORTSMAN fra DMI . Havde man sådan en,

flokkedes de mindre ( endnu mindre) knægte rundt om én. Jeg fløj

med en Thorning 2,5ccm diesel til 39,- kr ( ca 1953-54) .

Tror desværre nok jeg brugte mere tid på at starte bæstet end på

egentlig flyvning :D

mvh Poul
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

har du ikke et billed

15 sep 2014 07:17

har du ikke et billed af den aristokrat , det ku være sjovt at se .:)
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Buth
Indlæg: 544
Tilmeldt: 05 apr 2009 20:47
Kontakt:

Den moderne version

15 sep 2014 14:34

Den moderne version

Den moderne version af drossel, er el-drift, med den billigst mulige 2,4ghz sender + modtager til at styre gassen (med venstre hånd).

Det setup bruger vi i el-combat :cool:, i stedet for den specielle modtager-timer-kreds kunstflyve-folket benytter.
Jesper Buth, Pingvinen MFK
Homo ludum fuga

Man bliver aldrig for gammel til at lege....
Man bliver gammel, når man stopper med at lege.
 
ohrberg
Emnestarter
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

Gi' den GAS

15 sep 2014 14:39

Gi' den GAS

Joo, jeg har da billeder af Aristokraten, og jeg har da modellen endnu,
så jeg kan tage et par stykker.
Jeg ved endnu ikke hvordan man lægger billeder her ind, ellers havde jeg haft lagt dem ind.
Hvis jeg finder ud af det, lægger jeg selvfølgeligt nogle ind.
:)
Aristokraten var midtvinget med symmetriske vinger, og med en OS-MAX 3,5ccm
motor var den forholdsvis hurtig.
Den kunne også flyve meget langsommere end man skulle tro, og derfor kunne den lave de smukkeste smørlandinger.
Aristokraten var fra D.M.I konstrueret med hængende cylinder, og Viking Diesel.
Jeg byggede først en med cylinderen OPad, det virkede fint, men ødelagde dens fine pilespids næse, :( så jeg byggede den sidste med cylinderen liggende ud til siden, og lydpotten under bunden. Den blev flot, og var til at starte, uden at vende den om på ryggen,:) og det er så den jeg har endnu.
:cool: :) ;) :D
J.O.P.