Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 30
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 935
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

03 jun 2007 20:21

Hej Henrik

Så har du dælme noget at gå igang med hvad?

Jeg er lidt oppe at kører - Ikke fordi jeg har stået i malings hørm hele dagen, men mere fordi at nu er jeg færdig med at det maleri!
Det vil være er stor løgn hvis jeg ikke indrømmede at det har trykket tænder ud at male det Red Devils skema. Men nu at det hele fået klar lak uden på mærkerne og det er såmænd blevet meget pænt.
Jeg skal nok lave en prøvesamling og tage et par billeder når lakken har fået et par dage at hærde helt færdig i.
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 935
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

03 jun 2007 22:42

Hej igen



Jeg må lige dele et par billeder med jer inden weekenden rinder ud!

Jeg var noget nervøs for at skulle sprøjte med klarlak, me der er s.. lykkedes rigtigt godt syntes jeg - ikke en eneste løber og minimalt med appelsinhud.









56,27KB









60,89KB
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 935
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

03 jun 2007 23:02

Hej Jan

Min kone har lige spurgt hvad det var for noget med en gummimand - Nå put med det, nu går vi i seng!!!!!!!!!!!
Go nat!
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Morten Hauge Rauff
Indlæg: 352
Tilmeldt: 03 maj 2003 14:29
Kontakt:

03 jun 2007 23:27

Hej Peter

Det er lir til øjnene [:p] kan snart ikke vente med at se den in real life. [:p]

Er du klar til Warbird og koncert ?
ME 35 fin fly
www.midtjysk-mfk.dk

 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 935
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

04 jun 2007 08:14

Hej Morten

Ja vi glæder os til både Genesis koncerten og jeres altid hyggelige Warbird træf. Vi kommer på pladsen torsdag omkring kl.16.00.
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 935
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

10 jun 2007 22:16

Hej Mick



Skide godt, tillykke med det.

Det er et rigtigt flot billede. Lever den op til forventningerne og arbejdsinsatsen? Hvordan flyver den i forhold til den "gamle"?



Jeg fløj hele lørdagen med Ultimaten og fik så meget sol at jeg har opholdt mig i klæderen hele dagen og bygget Pitts. Derfor har jeg et billede klar - Nu er kroppen sådan set udefra færdig - Der mangler at monterer powerpanel og modtagerbatterier plus en hel masse loddearbejde med stik til ditto. Vinger og haleplan er færdig, så den blive nok samlet i haven en af dagene så jeg kan monterer wire og tage mål til den pind der skal sidder midt på wirene.











55,64KB
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 935
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

11 jun 2007 14:42

Tak for de pæne ord!
Nej, den bliver formodentlig slet ikke luftbåren før næste år.
Der mangler nakkestøtter i læder, pilot instrumentpanel udover powerpanel installation og wirer mellem vingerne som tidligere nævnt.
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 935
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

12 jun 2007 12:59

Uha, det se lækkert ud!

Det er godt nok det mest gennemførte bafling jeg nogen sinde har set - Flot Mick!
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Mic
Indlæg: 138
Tilmeldt: 21 apr 2002 17:36
Kontakt:

12 jun 2007 17:16

Det er helt ok Bo



Takker Peter, har også gået som katten om den varme grød mht. baffling.... har luret rundt på nettet for at få gode ideer og fået nogle billeder fra Tom Erik i Norge og så til sidst fandt jeg mig selv stående med en penlight lygte inde i cowlet på en Pitts der stod i en hangar i Sverige..... har spændt den på motoren og så sat noget skumbånd på kanten der slutter tæt til cowlet, tror det fungerer fint.



Men det var bestemt ikke den prøveflyvnig jeg havde drømt op, men sådan går det når man har travlt..... motoren virkede til at gå ok, på jorden, men en del mere fed end jeg lige havde regnet med, den gik 5200 rpm og den skal op og ligge på ca. 5800 og jeg syntes ikke at det er bare lige at justere 2 carburatorer, det kan ikke rigtigt gøres når motoren kører ..... dernæst slap beklædningen bag det ene krængror under anden flyvning, så der var et pænt hul i den ene overvinge.... men ikke det store panik, planbelastningen er så lille at den sikkert kunne flyves med kun undervingerne.....forbanede oracover... så jeg har liiiiiige den del ting der skal klares hvis jeg skal have den med til Sverige på lørdag og så er der lige røganlæget det spiller heller ikke helt......







70,75KB
 
Mic
Indlæg: 138
Tilmeldt: 21 apr 2002 17:36
Kontakt:

13 jun 2007 07:22

Den eneste rigig måde at justere en benzin motor er ved at måle EGT så tæt på udstødningsporten som overhovedet muligt, så er det bare at skrue ind på nålen indtil temperaturen peaker og så en my tilbage så står den der bare, har bare ikke fået sat min eagle tree data recorder i challengeren, der er en der er taget til thailand med de display der skal sidde på senderen, med den kan je også overvåge motor temperaturen unde flyvning og få Warning hvis den skulle blive overophedet når jeg har hængt i hoover i 15 min ...... altså hvis jeg kunne hænge der så længe....
For 3W motorer ælder det at hvis motoren kan tage gasen lige når man starter den, så er den ikke jusret rigtigt, hvis motoren er justeret rigtigt, så vil der gå 20-30 sec før den kan tage gassen.... går ud fra at det også gælder for andre motorer....
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 30