Alle danske modelpiloters forum

 
futte45
Emnestarter
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24 apr 2017 14:29
Kontakt:

RC/linefly

02 maj 2017 16:18

Jeg fløg en del med DMIs fly som knægt, og hoppede så siden på RCvognen, som jeg også flyver i dag.

Nu er det så jeg er kommet på den ide, at kunne man ikke kombinere rc med et line fly (så bliver man jo heller svimmel) det kunne jo så være EL i 20m monoline, skulle det ikke kunne flyves i stille vejr ?
Hvad siger i til det , kommentare er meget velkommen.

Mvh. futte45
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: RC/linefly

02 maj 2017 18:08

Hej

Spændende projekt, så du vil stå uden for cirklen og flyve? Så er det jo pol flyvning :D

Der er andre der har leget med kampflyvnings modeller med el motor.
http://www.f2d.dk/electro/ecombat.htm
Her styre man dog som normalt linestyrings modellen, men har også "gas" til motoren så flyve farten kan styres.
Har selv leget lidt, med det for nogle år siden, men valgte at holde fokus på at flyve internationalt F2D (kamp flyvning med glow-motor)

I kunstflyvning (F2B) er der også mange der bruger el-motor, her er det dog ikke tilladt at piloten styre motorgangen, så de bliver styret med en timer.

Hvis man bruger en RC model skal den nok trimmes så den ikke ruller eller brugersideror, den skal "bare" flyve lige ud, så sørger centripetal kraften for resten ;)
Det skal nok kunne lade sig gøre

/zik zak
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Re: RC/linefly

05 maj 2017 07:03

Du må endelig sørge for ikke at flyve dem selv med håndtag , det er pisse farlig , man blir fanget af det lige med det samme og hænger på det håndtag for ever .
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: RC/linefly

10 maj 2017 12:52

Jeg tror tom forsøger at sige "første stik er gratis" :roll:

Faldt over denne:
https://www.youtube.com/watch?v=YdhyCLGvszc
Var det sådan noget du tænkte?

Pas dog på med at bruge snor eller line, da det kan give sig en del (elastik), du skal have nogle tynd stål line eller måske noget carbon fiskesnørre (fireline måske?)
Jeg kan godt være leverings dygtig i et sæt lettere brugte F2D line (15.15m) med øje i begge ender.

/André
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.