Har nu kørt med T-hansen Putolie Castor R 2-takts olie , kælenavn "putte".
Putte skal bestilles på web-shop, men leveres fra dag til dag til nærmeste T-Hansen bix.
Og hvad kan man sige, udover "blåt til lyst" ?Det er meget blåt, ikke bare dunken
, det er farvet i en grad hvor det er svært at se træstammer og andre flydere i brændstoffet og der kommer et blåligt skær i brændstof flasker og udstødnings-snasket.
Sammenlignet med KlotZ Benol (eneske forskel), er det en anelse tykkere, mere fedtet og lidt længere om at opløses, så det kan filtreres, men ikke så tykt som Castrol M var.Motorerne ruller med samme ydelse og på samme motorindstilling som på brændstoffet med Klotz Benol olien, de skal måske have et enkelt klik mere på nålen, men det er indenfor den normale justering efter dagens temperatur.Jeg har testet i relativt hurtigt roterende diesel motorer: Fora Sport, Fora Junior, MVVS, MasterMotor, THK.
Gløderørs motorer må andre tage sig af , men de skriver det er beregnet til Methenol, nitromethan og Benzin, så mon ikke det fungerer
Efter en måneds åbning er olien ikke begyndt at blive harsk: Dufte råddent og blive plumret, det et problem for nogle ricinus-olier jeg har haft fingre i.
Jeg har ikke brugt så meget at jeg kan sige om der er forskel på langtids-effekten mht. slagger i motoren eller slid, mit bud er at de er sammenlignelige.
Alt i alt:
Kan du leve med den BLÅ farve, så er Putte a
bsolut brugbart, til en fornuftig pris og nemt tilgængeligt.