Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Niels Lyhne-Hansen
Emnestarter
Indlæg: 46
Tilmeldt: 07 mar 2009 20:16
Kontakt:

Good-Year Racing regelændring

07 sep 2016 16:48

I forbindelse med DM luftede jeg tanken om at få revideret good-year reglerne. På vedhæftede fil har jeg prøvet at nedfælde begrundelserne for en regelændring og hvilke forhold der kunne indgå i overvejelser om nye regler. Jeg har også foreslået to regelændringer, som opfylder det formål jeg synes good-year racing skal have. Send en mail til mig hvis du vil være med i udveksling af ideer og holdninger frem mod en revidering af de nuværende regler fra 2007. Revidering Good-year regler 1.pdf
Vedhæftede filer
Revidering Good-year regler 1.pdf
(420.04 KiB) Downloadet 72 gange
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Hvis man vil flyve hurtigere

07 sep 2016 22:02

Hvis man vil flyve hurtigere kan man flyve team race , for mit vedkommende vil det sjove forsvinde fra klassen og det vil ikke længere være en alle kan deltage klasse . Hold det simpelt som nu KIS det er der trods alt komme 3 nye hold ved i år . For mut vedkommende går det rigeligt stærkt inde i midten med de regler der er nu , jeg jan ikke følge med hvis det bliver vildere .
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Brugeravatar
Niels Lyhne-Hansen
Emnestarter
Indlæg: 46
Tilmeldt: 07 mar 2009 20:16
Kontakt:

Som du kan se af

08 sep 2016 10:55

Som du kan se af mit forslag går det ud på netop at holde farten nede på et forholdsvis sikkert niveau, men også så der er lidt at træne for. Flyvefarten på de F2F modeller og Profi motorer, som er kommet til Danmark ligger på omkring 20,5 sek for 10 omgange.
 
Buth
Indlæg: 544
Tilmeldt: 05 apr 2009 20:47
Kontakt:

De nuværende regler har tjent

08 sep 2016 14:02

De nuværende regler har tjent os godt i mange år, men udviklingen, på især teamrace-motorsiden, gør, at de har behov for en tur over knæet,
Det gælder uanset om man ønsker at bevare niveauet, som det er (ca. 150km/t), ønsker helt frie tøjler (ca.200km/t), tempoet sat ned, eller noget helt andet (f.eks. Fox 35 med stuntmodeller).

Så hermed en opfordring til alle race-interesserede: Skriv til Niels, kom med på hans mail kæde og giv din mening til kende.
Jesper Buth, Pingvinen MFK
Homo ludum fuga

Man bliver aldrig for gammel til at lege....
Man bliver gammel, når man stopper med at lege.
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Hej Niels m.fl. Jeg vil da

08 sep 2016 15:34

Hej Niels m.fl.

Jeg vil da også gerne give mit besyv med.
At begrænse hastigheden kan på sigt blive et problem. Hvis alle fløj med samme model og same motor, ville det ikke være et problem. I det tilfælde ville det være holdets evne til at udnytte grejet samt træningsindsats, der ville være afgørende. Men med de mange forskellige modeler og motorer, som er tilgængelige er en fartgrænse på sigt et problem.
Niels´ ide om en form for handicap-race kunne være en mulig måde at løse det på, men er det til at administrere?

Man kunne fortsætte med en form for positive liste for motorer med begrænsninger på venturistørrelser etc. og kalde det Goodyear. Men hvem skal vedligeholde og administrere sådan en liste?

Så kunne man tilføje en ren F2F-klasse for speed-freaks og give alting frit her. Det ville give en raceklasse, der minder om TR, bare "billigere" at komme i gang med.

Vigtigts må dog være, at vi på Nordisk plan flyver efter samme regelsæt.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Vi er nok for få

08 sep 2016 16:32

Vi er nok for få til 2 klasser altså GY og F2F . Hvad gør man i Sverige , flyver man GY med fri ventury ? Hvad er det man vil ændre og hvorfor ? Reglerne er gamle ja , men man skal ikke bare ændre dem fordi man keder sig , der skal være en fornuftig grund til det da de nuværende regler jo funker fint altså synes jeg , men det kan være jeg er den eneste der synes det . Jeg kan godt li kis . Jens er måske inde på noget i det forslag han har sendt , bortset fra tankstørrelse da jeg kun kan flyve ca 16 omg på 10cc .
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Problemet er motorerne Tom. En ordentlig

08 sep 2016 18:22

Problemet er motorerne Tom.

En ordentlig motor der kan bruges under de nuværende GY-regler kan være umådelig svær at finde.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Mener vi sagtens kan være

08 sep 2016 22:41

Mener vi sagtens kan være med og ka sagtens finde 10 mere og ellers er der profi som blot er dyrere men ikke vildt dyr .
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .