Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Skotte
Indlæg: 292
Tilmeldt: 12 jul 2005 19:18
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Tak for info Skotte. Det kaster

16 okt 2016 17:32

Tak for info Skotte.

Det kaster jo et andet lys over sagen.
Den information blev jo ikke givet fuldt ud i første indlæg.
Vi oplever, i Herning, en stigende interesse for brug af vores racecirkel. Ikke det man ser inden for droneræs, men alligevel en stigning. Det hænger nok sammen med at grej til Goodyear og Teamrace efterhånden er blevet lettere tilgængeligt.
Det ville også være ærgerligt, hvis der kun var en racecirkel i DK.

Håber at Aviator består som den klub jeg kender. En klub hvor alle former for modelflyvning er ligeværdige.

Ruben



Hej Ruben

Det er jo mega fedt at I har tilgang på LS området. Det er desværre ikke tilfældet i Aalborg. Og det er netop derfor vi er nød til at tænke lidt ud af boksen og gøre noget så anlægget kan bruges af flere end blot gæster som kommer 1 gang om året.
Jeg er fuldt klar over at det prikker til nogle medlemmers nerve når vi "piller" ved noget der altid har været sådan. Jeg kan bare ikke som formand forsvare overfor det store flertal af medlemmer der rent faktisk kommer hver uge og benytter klubbens arealer at vi lader klubbens bedste beliggenhed være stationær og ikke brugbar.

Tja, nogle vil sågar tillægge mig skumle, skjulte dagsordener. Dem om det. Jeg står 100% på mål for beslutningen som iøvrigt er vedtaget ved en ekstraordinær generalforsamling. Det er altså ikke MIG alene der har vedtaget ændringerne.

Ligesom I oplever en tilgang i LS og agerer derefter, så gør vi det samme blot på RC området. Og jeg kan og vil ikke som formand se medlemmer smutte fordi vi ikke har et fuldt udnyttet anlæg :D

Vi skal jo være glade for den fremgang vi har trods alt ;-)
Skotte
 
Brugeravatar
jesper_ch
Indlæg: 1428
Tilmeldt: 17 jul 2006 10:15
Kontakt:

som sædvanlig skotte køre du

16 okt 2016 19:35

som sædvanlig skotte køre du med en skjult dagsorden, desværre!
sagen er jo at i gør alt for at spænd ben for linestyring, der er fek. taget mere hegn ned end det var aftalt
og grunden til at det er kommet til dette er at du ser stort på regler
selvfølgelig vil du benægte men fakta er og bliver fakta


Claus det er folk som dig, der gør det frivillige arbejde rundt omkring i klubberne til en sur tjans. Det letteste her i verden er at kritisere andres folks arbejde, uden iøvrigt at fremlægge nogen form for dokumentation for sine kritik. Det er så opslidende altid at skulle stå for skud. Hver gang der skal tages en beslutning, som vil skille vandene.

På den anden side er det dejligt at komme i klubben og se alle de mennesker som er rigtig glade for ens beslutning. Det er det der driver meget frivillige arbejde!
Mvh Jesper Chrisetnsen
DEN 9233 - FAI 9059

Zepsus - Switch to the Future

Billede
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Aviator har for mig (

16 okt 2016 21:01

Aviator har for mig ( siden 1980 ca ) altid været lig med linestyring , der gik mange år før jeg opdagede at
Der også var Rc .mange sommerlejre redet blevet sammen med nogle
Fantastiske mennesker .desværre for linestyring kommer der ikke mange nye til , det er stadig de gamle der flyver . Ålborg var mit mekka i mange år ,og jeg håber stadig jeg kan svine med diesel på asfalten . Måske er det flytbare hegn skide smart , hvidmalet har samme system andre steder kunne hegnet måske udnyttes så der kan komme flere baner der kan bruge det samme hegn . Jeg håber altid det vil være snurretosser i Aviator det er det klubben i starten et bygget til .
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Brugeravatar
Prins Valentin
Indlæg: 2941
Tilmeldt: 03 jun 2006 11:01
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Der hvor det hele bunder

17 okt 2016 09:01

Der hvor det hele bunder i...er nok at LS folket nu skal til at stille et hegn op manuelt...det ooorrrkkkkeeerrr man nok ikke..;-) så er det nemmere at "bøvle" rundt i en bestyrelses beslutninger :-)

Dejligt at hører man evolverer i klubben..end at blive i "det gamle" og "sådan har det altid været"
OY 6083
Kontakt mig på : boxofspace@gmail.com
 
Ryberg
Indlæg: 212
Tilmeldt: 02 jun 2011 20:55
Kontakt:

Sidst så vil jeg lige

17 okt 2016 09:52


Sidst så vil jeg lige understrege at jeg synes ærlig talt al den modstand over for nye tiltag i hobbyen er lidt besynderlige. Lad dog alle der vil komme til og gøre brug af vores alles viden og muligheder.

Peter Skotte
Formand,


Ja Peter
Jeg tænker at de folk som er modstandere af fornyelse i vores dejlige hobby, skulle tage en tur ned i den nærmeste modeljernbane klub og se på gennemsnitsalderen der, samt høre dem om hvilke muligheder de har for at skaffe nye unge medlemmer. Dette burde give dem stof til eftertanke, så de i fremtiden vil tage imod al form for modelflyve aktivitet med åbent sind. hvis man så gider interessere sig for hinandens sport kan der sågar åbne sig muligheder for nye venskaber og den vej igennem også interesse for at dyrke hinandens grene af hobbyen.
mvh
Henning
Guldager Modelflyveklub
T-Rex mekaniker; HEX-udvikler, Bixler, Rearbeare, Twinstar

]
 
Brugeravatar
c.v.christensen
Emnestarter
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 mar 2013 19:54
Kontakt:

dette var et forsøg å

17 okt 2016 19:07

dette var et forsøg å at forklare hvad konsekvenserne bliver for den beslutning der er truffet, men som et ordsprog lyder; når man kaster en sten er det den hund der bliver ramt der hyler,
citat; Som formand i klubben så vil jeg vove den påstand at jeg har det mest pålidelige fakta om linestyring i Aviators.
sluder og vrøvl, det kan godt være at du render rundt i den opfattelse men den er forkert.
det der er et af de store problemer er at man ikke vil benytte rc pladsen men havde arealet ved klubhuset.
så for at imødekomme dette bliv der lagt ca. 25 meter til banen i fuld længde.
men kort tid efter skulle hejet pilles ned for at man kan flyve direkte fra terrassen (uden man vil se på sikkerheden ved denne adfærd)
at man påstår at cirklen kun benyttes en gang om året, er jo heller ikke korrekt. men det skal da indrømmes at aktiviteten ikke er høj,
men man må ikke glemme at vi havde Danmarks bedste forhold til cl.ja faktisk det bedste i norden.
Nu er det jo sådan at der ikke er blevet spændt ben for hverken skum rc. modeller eller drone flyvning. men det var umuligt at gå om på den anden side af hejet, selv om det bliv foreslået at bygge en terrasse på den side hvor der flyves-
men nok om det dette indlæg startede som en konstatering af konsekvenserne af beslutningen.
så Skotte fremtiden vil vise hvem der for ret
og det her har ikke noget bat gøre med at der ses bort fra at cl. er en uddøende race, men ikke død enu
 
Brugeravatar
pbm77
Indlæg: 891
Tilmeldt: 06 nov 2005 21:12
Kontakt:

Kunne egentlig godt tænke mig

17 okt 2016 20:30

Kunne egentlig godt tænke mig at høre andre linestyringsfolk? Kan man flyve speed og hvad der ellers flyver i ringen, med et mobilt net omkring? I så fald er der jo intet ændret.

Kan man ikke af sikkerhedsmæssige grunde flyve i cirklen når der "kun" er et mobilt net/hegn omkring? I så fald, er der jo ingen grund til at lave et mobilt net/hegn.
Peter Madsen
 
Brugeravatar
Skotte
Indlæg: 292
Tilmeldt: 12 jul 2005 19:18
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

dette var et forsøg

17 okt 2016 20:37

dette var et forsøg å at forklare hvad konsekvenserne bliver for den beslutning der er truffet, men som et ordsprog lyder; når man kaster en sten er det den hund der bliver ramt der hyler,

Når du fremfører det som noget faktuelt, som så ER direkte forkert og der samtidig nævnes mit navn så bliver jeg selvsagt nød til at reagere. Og som du kan læse i folks reaktion så har du jo ikke forklaret det særlig godt.

citat; Som formand i klubben så vil jeg vove den påstand at jeg har det mest pålidelige fakta om linestyring i Aviators.
sluder og vrøvl, det kan godt være at du render rundt i den opfattelse men den er forkert.

Se, DET er bare en udslynget påstand. "Sludder og Vrøvl" er godt nok ikke specielt sagligt...
Jeg kan dokumentere min fra tidligere som jeg selvfølgelig står ved fordi:
1. Det er mig der har stillet forslaget
2. Jeg har deltaget i ALLE bestyrelsesmøder OG generalforsamlinger siden forslaget blev stillet (af mig, som sagt)
3. Jeg har kun det dig ved GF ellers ikke.
4. Det er på INTET tidspunkt diskuteret i bestyrelsen at LS skal nedlægges.

Jeg kan ikke rigtig se hvordan du mener at jeg ikke har styr på fakta omkring LS?
Men jeg glæder mig da til at læse din dokumentation ;-)


det der er et af de store problemer er at man ikke vil benytte rc pladsen men havde arealet ved klubhuset.
så for at imødekomme dette bliv der lagt ca. 25 meter til banen i fuld længde.
men kort tid efter skulle hejet pilles ned for at man kan flyve direkte fra terrassen (uden man vil se på sikkerheden ved denne adfærd)
at man påstår at cirklen kun benyttes en gang om året, er jo heller ikke korrekt. men det skal da indrømmes at aktiviteten ikke er høj,
men man må ikke glemme at vi havde Danmarks bedste forhold til cl.ja faktisk det bedste i norden.
Nu er det jo sådan at der ikke er blevet spændt ben for hverken skum rc. modeller eller drone flyvning. men det var umuligt at gå om på den anden side af hejet, selv om det bliv foreslået at bygge en terrasse på den side hvor der flyves-
men nok om det dette indlæg startede som en konstatering af konsekvenserne af beslutningen.
så Skotte fremtiden vil vise hvem der for ret
og det her har ikke noget bat gøre med at der ses bort fra at cl. er en uddøende race, men ikke død enu


Alle dine ovenstående punkter ER blevet fremlagt adskillige gange. Også på generalforsamlingen og den ekstra.
Du bliver nød til at respektere at flertallet stemte FOR forslaget.
Jeg kan dog generelt ikke helt forstå formålet med hele dette opslag?
Så jeg tror vi lader den ligge her.

Jeg vil dog lige minde om at du skal stoppe dine påstande om at jeg skulle have en skjult dagsorden (som jeg også har skrevet til dig i en PM)
Jeg har bedt dig om det adskillige gange. Og det bliver ikke rigtigt af at du gentager det.
Skotte
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Om man kan flyve speed

17 okt 2016 21:15

Om man kan flyve speed og TR eller GY i cirklen med flytbart hegn betinger jo hvor højt hegnet er og hvad der er lavet af . De sikkerheds net man bruger dur helt sikkert ikke , det skal være stål og maskestørelsen ikke større end det der var .Nu har der været limfjordsdtævne i Ålborg meget længere end jeg kan huske , og stævnet er mig bekendt fai stævne , og hvis det skal være i 2017 skal man da til at tænke sig om , for det tager noget længere tid at bygge noget op end det tager at pille ned .
Undre mig over at man får forstand på linestyring ved at blive formand 😉 Any Way , håber at tingene ordner sig i den hæderkronede klub .
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Brugeravatar
Skotte
Indlæg: 292
Tilmeldt: 12 jul 2005 19:18
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Om man kan flyve speed

17 okt 2016 22:16

Om man kan flyve speed og TR eller GY i cirklen med flytbart hegn betinger jo hvor højt hegnet er og hvad der er lavet af . De sikkerheds net man bruger dur helt sikkert ikke , det skal være stål og maskestørelsen ikke større end det der var .Nu har der været limfjordsdtævne i Ålborg meget længere end jeg kan huske , og stævnet er mig bekendt fai stævne , og hvis det skal være i 2017 skal man da til at tænke sig om , for det tager noget længere tid at bygge noget op end det tager at pille ned .
Undre mig over at man får forstand på linestyring ved at blive formand 😉 Any Way , håber at tingene ordner sig i den hæderkronede klub .


Jeg tror du skal læse tråden igennem igen Tom. Jeg skriver intet sted at jeg i kraft af formandsposten har mere forstand på Linestyring end andre. Det jeg derimod skriver er at jeg har 100% styr på, er alt omkring hvad der er besluttet i klubben omkring hvorvidt LS forbliver en aktivitet og hvad der er op og ned i hegns "sagen".

Hvad angår nettets maskestørrelse, og materiale så mangler jeg stadigvæk at se noget skriftlig dokumentation på hvad kravene er. Vi har i TIMEVIS debatteret dette i klubregi. Og mange har fremsagt nogenlunde samme påstande som dine, men ingen har endnu fremvist nogen form for krav om dette.

Skotte