Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
bvind6940
Emnestarter
Indlæg: 883
Tilmeldt: 21 apr 2010 10:30
Kontakt:

Webra speed61 med resonansrør

03 apr 2017 21:55

Har fået gang i en ældre Webra Speed61, hvor der fulgte et "orginalt" resonansrør med. Vedr justering af sådan et sæt, hvad skal man være opmærksom/indstille så det kører optimalt?
Tænker på at længde fra manifold til væg i resonansrøret skal tilpasse, men fremgangsmåden? Nogle gode råd..
Vedhæftede filer
IMG_0082.JPG
Bjarne Vind
OY6356
Ringkøbing modelflyverklub
 
Michael Jensen
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Re: Webra speed61 med resonansrør

03 apr 2017 23:01

Mener at man gør det når motoren er kommet igang og giver den fuld gas og den går op og ned i omdrejninger at man skal forlænge resonansrøret, og hvis man har en varmebestandig handske kan det gøres imens motoren er igang. Mener at kan huske det var sådan vi gjorte i snart over 25 år siden. Men ellers spørg de som har med kunstflyvning at gøre. De som har fløjet med metahnolbrændet kender helt sikkert hvordan man gør det. Men det hele hænger ved at få resonansrøret nok langt fra sådan at den for en ren gang som bare lyder rigtig godt. Håber at det lykkes for dig.
 
futte45
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24 apr 2017 14:29
Kontakt:

Re: Webra speed61 med resonansrør

25 apr 2017 14:54

Tag en handske på og skyd røret frem/tilbage til max. omdr. evt. trimme lidt på nåleskruen, så er du tæt på. Hvis du så mangler trækkraft når det går lodret op, så trækker du røret lidt tilbage 5-15mm, og just. nåleskrue,  det skulle modvirke at motoren magrer ud, når / hvis der ikke er pumpe på.
Hvis der er nogen der kan suplere er det ok, fiduser kan vi ikke få nok af !

Mvh.futte45
 
kaastrup
Indlæg: 738
Tilmeldt: 12 apr 2005 18:17
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Webra speed61 med resonansrør

15 jul 2017 23:45

i gamle dage skar jeg måske 1 cm af ad gangen og lavede en rpm måling, hvis den steg i rpm skar jeg 1 cm af igen osv...første gang den så ikke steg eller faldt stoppede jeg...hvis du kan tysk, kan an sagtens finde en del info på de tyske fora
/Christian