Alle danske modelpiloters forum

 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Os max benzinmotor på glød.

05 sep 2017 22:19

Jeg ville spørge om råd herinde inden et køb hos IC communiciation omkring os max har udviklet en ny 10 og 15 ccm benzinmotor uden elektronisk tændning om de er lige så gode som da man fløj med methanol brænder.
Det lyder jo fantastisk at man kan bygge motoren ind i flyet og tanke benzin på og sætte 1.5 Volt glød på og så køre motoren. Men er de pålidelig og hvirdan er holdbarheden i længden samt om de yder det samme som en methanol brænder. Det var en ny motor til min nye plæneklipper jeg ville prøves dette på.
Og hvorledes med gløderør om de er holdbare i længden.
 
Brugeravatar
brianl
Indlæg: 697
Tilmeldt: 12 jun 2011 14:40
Geografisk sted: 6980 tim, vestjylland
Kontakt:

Re: Os max benzinmotor på glød.

06 sep 2017 14:13

Jeg købte en 15 cc derovre.den gik rigtig ringe og havde mange motorstop med den.de ville ikke rigtig høre på at der var noget galt, men fik den til sidst sendt ind.fik den så tilbage og den kørte ikke super, men ok og ikke motorstop længere.problemerne vende dog tilbage ret hurtigt, og den tid jeg havde den var stort set kun problemer.nu er den ikke i brug længere.har efterfølgende talt med flere med samme erfaringer. Det er jo en forholdsvis dyr motor, og er efter min mening ikke pengene værd
Brian Larsen
Ringkøbing modelflyveklub og
Jydsk Luft Cirkus Spjald

mobilos 24480030




find også ringkøbing modelflyveklub og Jydsk Luft Cirkus Spjald på facebook og del gerne grupperne
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Re: Os max benzinmotor på glød.

06 sep 2017 16:01

Jeg takker mange gange fir svar. Har også set at ydelsen på motoren ikke er noget at skrive hjem om. Køber nok en med elektronisk tædning såsom evolution som jeg kun har hørt godt om.
 
Brugeravatar
brianl
Indlæg: 697
Tilmeldt: 12 jun 2011 14:40
Geografisk sted: 6980 tim, vestjylland
Kontakt:

Re: Os max benzinmotor på glød.

06 sep 2017 17:12

ville helt sikkert ikke bruge pengene igen på sådan en. det var en 15cc jeg havde,men har snakket med flere der har samme erfaring både med 10 og 15cc.om 15cc med tænding er god ved jeg ikke. ang ydelse trækker den noget mindre end en tilsvarende 15cc methanol motor.
Brian Larsen
Ringkøbing modelflyveklub og
Jydsk Luft Cirkus Spjald

mobilos 24480030




find også ringkøbing modelflyveklub og Jydsk Luft Cirkus Spjald på facebook og del gerne grupperne
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Os max benzinmotor på glød.

08 sep 2017 21:43

Hvis du overvejer Evolution motor, så tænk på at der ikke er en choker som på andre benzinmotore. Man skal bruge fingeren som choker, lidt træls hvis man vil lave en "fin" montage uden store huller i cowlet.

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279