Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Skal cylinder pakningen skiftes?

20 dec 2017 14:16

Hejsa,

Jeg har en næsten ny MVVS 80 IRS motor som jeg vil bygge en tunet udstødning til. Dette kræver at jeg afmonterer cylinderen for at tage et aftryk af bl.a. udstødningsporten for at kunne indtaste de korrekte mål i mit udstødningsprogram.

Er det nødvendigt at montere en frisk bundpakning/cylinderpakning efter man har haft cylinderen afmonteret?

De koster heldigvis ikke meget fra MVVS (2stk til €1,50) men fragten overstiger nok dette beløb flere gange.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Rumpeden
Indlæg: 815
Tilmeldt: 21 maj 2004 23:55
Kontakt:

Re: Skal cylinder pakningen skiftes?

20 dec 2017 14:45

Hej

Du kan vel måle arealet på udgangen fra cylinderen. Selvom porten i cylinder væggen er lidt større, så brug arealet ved udgangen af cylinderen. Hvis du taster et større tal ind i dit program, så ændrer længden til "væggen" i potten sig nok ikke nævneværdigt.

Du kan give den en lille smule flydende pakning i bunden. Mener at flere motor producenter leverer motorerne med flydende pakning.
Thomas
Sæby mfk.

www.smk1980.dk

I mit hobbyrum, produceres byens dyreste brænde
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Skal cylinder pakningen skiftes?

20 dec 2017 14:56

Hej Thomas, tak for dit svar.

Jeg skal måle noget "blowdown area" og har i den forbindelse brug for et aftryk af udstødningsporten i forhold til skyllekanalerne, så jeg er nødt til at have hatten af motoren.

Flydende pakning har jeg da, så det vil jeg da bruge.

Jeg skrev også lige til MVVS og de svarede overraskende hurtigt og mener også at så længe motoren ikke "sveder" ved pakningen, så må den være tæt.

Min erfaring omkring benzin motorer til RC biler, er bare at pakningen skal skiftes fordi den allerede har givet sig det den kan og man får den ikke til at sidde 100% samme sted igen så den lukker helt til, men det hjælper flydende pakning nok på.
RC flymotor og bilmotorer arbejder så også ved vidt forskellig omdrejningstal, så det er ikke alle erfaringer fra bilmotorer jeg kan bruge på fly.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub