Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

jeg er spændt på at

16 sep 2014 20:46

jeg er spændt på at høre hvordan den kører :-)

er der pakninger på din gode motor ?

Og se lige om den dårlige motor skulle være timet forkert.
Du kan bare pille ventil dækslet af, og drej motoren i top og se om begge ventiler står lige meget åbne.


Det ska jeg lige ha kigget efter.
Har skåret pakninger, til begge motorer.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Knasterne står nøjagtig ens, på

16 sep 2014 21:10

Knasterne står nøjagtig ens, på motorene.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
SJ
Emnestarter
Indlæg: 4312
Tilmeldt: 30 jun 2002 18:12
Kontakt:

ok. Der er jo en

16 sep 2014 21:14

ok.

Der er jo en årsag til alting...fejlen skal bare findes :D
Sonnich Johannesen
http://www.grcc.dk/
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

ok. Der er jo en

16 sep 2014 21:41

ok.

Der er jo en årsag til alting...fejlen skal bare findes :D


Måske en utæthed, ved de pskninger, kombineret, med det elendige topstykke.
Jeg lægger de pakninger i, i morgen, og prøvestarter den. Den er nu monteret på Zero'en, så den ka flyve et par tankfulde.
Det ka man bedre regne med, end i teststand.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
luffedk
Indlæg: 318
Tilmeldt: 24 jul 2013 16:09
Kontakt:

Kan man ikke selv file

16 sep 2014 22:44

Kan man ikke selv file det lidt til i det dårlige topstykke så man eventuelt har en ekstra ligene? Kan du lige et billede ind af det jeg syntes det er lidt spændene.

Mvh Leif
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Kan man ikke selv file

17 sep 2014 08:45

Kan man ikke selv file det lidt til i det dårlige topstykke så man eventuelt har en ekstra ligene? Kan du lige et billede ind af det jeg syntes det er lidt spændene.

Mvh Leif


Der er ikke rigtigt så meget at file i.
Hullet er konisk, som om man har boret i bund, og opdaget, at vinklen var skæv, drejet det lidt, og boret en gang mere ved siden af.
Det er utroligt det har paseret kvallitetskontrollen, eller mangel på samme.
Kigger man på billedet på Hobby Kings billeder af motoren, ligner det lidt, bare meget værre på min motor.

For nogle år siden, købte jeg en ASP 61 firtakter, fra ny.
Den var sløv, og havde en elendig tomgang.
Så en dag, jeg kiggede på den opdagede jeg at indsugnings kanalen var dårligt udboret.
Jek skilte topstykket ad, ud med ventilerne. På med en diamant i min Dremmel, og udportede både indsugnings, og udstødningskanalen. Indsugningsstudsen fik også en tur.
Kanalerne blev nu pæne runde glatte, og ensartet diameter hele vejen ind, til ventilerne.
Samtidig fik den slepet ventiler også.
Det gav ca. 1000-1200 rpm. Mere, plus en bedre tomgang, og mere gasrespons.
Så det betyder enormt hvor godt det er lavet ;-)
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

Fed motor.

17 sep 2014 13:45

Fed motor.

Hvis ikke Du skal sende det gamle topstykke tilbage, har Du jo det at experimentere med...
Det er vigtigt at være meget omhyggelig med ventil spillerummet...
Den 10ccm 4 takter jeg købte af Thomas, gjore jeg meget ud af at stille ventiler på, jeg satte også nyt vippetøj i den.
Den kom osse til at gå godt, og starter med det samme.
det ved du nok godt, he he
Men jeg gad godt vide hvad det er for en 2 motors, med sådan 2 motorer,
det bliver nok en spændende en. :cool:
J.O.P.
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Hvis ikke Du skal sende

17 sep 2014 19:06

Hvis ikke Du skal sende det gamle topstykke tilbage, har Du jo det at experimentere med...
Det er vigtigt at være meget omhyggelig med ventil spillerummet...
Den 10ccm 4 takter jeg købte af Thomas, gjore jeg meget ud af at stille ventiler på, jeg satte også nyt vippetøj i den.
Den kom osse til at gå godt, og starter med det samme.
det ved du nok godt, he he
Men jeg gad godt vide hvad det er for en 2 motors, med sådan 2 motorer,
det bliver nok en spændende en. :cool:


Det kommer helt an på, hvad der dukker op ;-)
Ellers må jeg enten købe et byggesæt, eller noget stort ARF.

Der ska faktisk næsten ikke være nogrt spillerum, ved ventilerne.
En mellemting, ml. 0,3 og ingenting.
Jeg har div. Søgerblade, men plejer at stille dem med fingerspitz gefule ;-)
Så snurre de bedst. Det udvider sig som regel lidt, når motoren når drifttemp.
Det vigtigeste er at ventilerne er lukket helt, og der ingen syden er fra karburator, og udstødningsport.

Nu må jeg se, om det de sender, er bedre, ellers må det portes lidt.
Der er altid plads til forbedringer. Det bedste jeg til dato har set, er topstykkerne på OS Alfha motorene. Der er ikke noget, at komme efter, ihvertfald ikke på dem, jeg har haft adskilt.
De værste er ASP, PH og Magnum. De kører bare et bor ind, og håber at ramme bronce sædet, nogenlunde mit på. Så ka de i det mindste køre. Forstår ikke de vil lægge navn, til det arb. Nogle motore er bedre end andre. Det kommer an på, hvor dygtig en person der betjener fræseren.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
luffedk
Indlæg: 318
Tilmeldt: 24 jul 2013 16:09
Kontakt:

Ved de små motorer vi

17 sep 2014 22:59

Ved de små motorer vi arbejder med på vores modeller der betyder de små ting meget så det er vigtigt at det er i orden hvis man vil få det bedste ud af dem.

Mvh Leif
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Ved de små motorer vi

18 sep 2014 08:27

Ved de små motorer vi arbejder med på vores modeller der betyder de små ting meget så det er vigtigt at det er i orden hvis man vil få det bedste ud af dem.

Mvh Leif


Det er da sjovest, når det spiller 100%
Jeg har altid godt ku li, at tune, og forbedre mindre motorer.
Havde ikke den store succes i mine helt unge år, men man lærer hele livet.
Havde en god kammerat, der var en guru, med tuning, og renovering, af mc. Motore. Der har jeg lært meget. Det var også ham der inspirerede mig, til at flyve RC.
Ku godt tænke mig, at se hvor meget extra power han ku pine ud af, feks. En MVVS 26. Den ku komme til at snurre mega stærkt, med expansions potte, samme type som på en tunet 2takts scooter ;-)
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....