Alle danske modelpiloters forum

 
SJ
Emnestarter
Indlæg: 4312
Tilmeldt: 30 jun 2002 18:12
Kontakt:

Har du checket om knastakslen

16 sep 2014 09:16

Har du checket om knastakslen er monteret korrekt ?

Jeg har også læst at de nye kommer med en anden knast med andre vinkler.....men har kun hørt en gut sige det. ....
Sonnich Johannesen
http://www.grcc.dk/
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Har du checket om knastakslen

16 sep 2014 10:06

Har du checket om knastakslen er monteret korrekt ?

Jeg har også læst at de nye kommer med en anden knast med andre vinkler.....men har kun hørt en gut sige det. ....


Det har jeg godtnok ikke tjekket, men så dårligt syntes jeg heller ikke den kører.
Hvis det viser sig, at de har forsynet de nyere modeller, med en bedre knast, skriver jeg til dem, og bestiller en anden knast. Men venter lige til den nye topstykke kommer.
Det ka nemlig kun blive bedre, end det, der sidder på motoren.
Udboringen i toppen på den anden 38er ser meget bedre ud.
Lagde du mærke til hvordan det så ud på din?
Hvis man kigger lidt på billederne fra H.k. Ka man godt se det, på den motor også. Bare ikke så slemt, som på min.
Men det er nok også en tidl. Model.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
SJ
Emnestarter
Indlæg: 4312
Tilmeldt: 30 jun 2002 18:12
Kontakt:

du kan se hvordan mit

16 sep 2014 10:20

du kan se hvordan mit ser ud her:

her
Sonnich Johannesen

http://www.grcc.dk/
 
SJ
Emnestarter
Indlæg: 4312
Tilmeldt: 30 jun 2002 18:12
Kontakt:

Jeg lavede en tråd her

16 sep 2014 10:21

Jeg lavede en tråd her for 2 år siden:
her

Det er der en skriver at de har lavet om på knasten.....men det kan jo være han kigger forkert eller noget :D
Sonnich Johannesen

http://www.grcc.dk/
 
SJ
Emnestarter
Indlæg: 4312
Tilmeldt: 30 jun 2002 18:12
Kontakt:

16 sep 2014 10:42

check også lige at der sidder pakninger mellem karb`en og manifold til indsugningen, og teflonen.

Min havde ikke nogen, så jeg måtte skære nogle selv.
Så kørte den også markant bedere i tomgang efter det.

Man skulle tro at den teflon isolator/pakning var nok, men dn sugede altsp stadig lidt falsk luft uden pakninger.

Jeg kørte i Thansen og købte hele plader af det til billige penge, og det virker :)

Du kan se at der skal sidde pakninger i parts tegningen.

Husk at lave det lille hul til vakum trykket til pulse linjen hvis du skal til at lave dem selv . :)
Vedhæftede filer
Qo39315.jpg
Qo39315.jpg (101.64 KiB) Vist 655 gange
Mk25914.jpg
Mk25914.jpg (90.4 KiB) Vist 655 gange
Sonnich Johannesen

http://www.grcc.dk/
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Jeg lavede en tråd her

16 sep 2014 12:21

Jeg lavede en tråd her for 2 år siden:
her

Det er der en skriver at de har lavet om på knasten.....men det kan jo være han kigger forkert eller noget :D


Syntes ikke lige jeg ka finde det. Men er også kun kommet dertil, hvor du skiller motoren ad, efter 4 tanke.
Min gode motor er slet ikke så olieret oven på stemplet, og i toppen. Den er helt tør og fin. Men under er der fint med olie, som din.
Er din med 2ringe?
Ifølge manualen, der er ens, til begge mine, er mine med 2 ringe.
Har godt set en sort PRO model, til salg, på ebay, men tænkte ikke videre over det. Den havde også 4 bolte, til propellen.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
SJ
Emnestarter
Indlæg: 4312
Tilmeldt: 30 jun 2002 18:12
Kontakt:

Min er med 2 ringe.

16 sep 2014 12:41

Min er med 2 ringe.

Ved ikke hvorfor der var så meget olie på stemplet lige der.....men hvis den er så gennemvæddet normalt , så tror jeg slet ikke den kan køre :)

sidste svar skriver han om knasten
her
Sonnich Johannesen

http://www.grcc.dk/
 
SJ
Emnestarter
Indlæg: 4312
Tilmeldt: 30 jun 2002 18:12
Kontakt:

Det skal så også siges

16 sep 2014 12:43

Det skal så også siges at jeg er god til at give mine vippearme masser af 5-40W olie hver gang jeg tager dækslet af for at checke spillerum :)

Jeg er jo flymekaniker....den der smører godt, kører godt :-)
Sonnich Johannesen

http://www.grcc.dk/
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Det skal så også siges

16 sep 2014 19:57

Det skal så også siges at jeg er god til at give mine vippearme masser af 5-40W olie hver gang jeg tager dækslet af for at checke spillerum :)

Jeg er jo flymekaniker....den der smører godt, kører godt :-)


He he. Jeg fik klippet pakninger, til montering på begge sider af den hvide skive. Så må jeg se om det gir resultat.
Ka egentlig godt li at der er lidt udfordringer, ved en billigere motor. Så længe, det ikke kun er det rene lort.
Den koster stadig kun ca. Det halve, af en saito fg 36. Dem ka der også blive problemer med.
Må lige undersøge om knasterne er identiske, ellers må jeg ha fat i den type der sidder i min gode motor.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
SJ
Emnestarter
Indlæg: 4312
Tilmeldt: 30 jun 2002 18:12
Kontakt:

jeg er spændt på at

16 sep 2014 20:00

jeg er spændt på at høre hvordan den kører :-)

er der pakninger på din gode motor ?

Og se lige om den dårlige motor skulle være timet forkert.
Du kan bare pille ventil dækslet af, og drej motoren i top og se om begge ventiler står lige meget åbne.
Sonnich Johannesen

http://www.grcc.dk/