Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Flyvetossen
Emnestarter
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Canard Long EZ.

30 apr 2015 22:56

Hej.

Jeg er ved at samle overstående ARF-model.

Så er der nogle spørgsmål der dukker op ved monteringen af en .46 OS.

Når det er en skubbepropel skal der der vel kun være 2*° opadskub og ikke sideskub, da der ikke er nogen fuselage/halefinne som propelluften kan have en virkning på.

Jeg håber der er nogen, der kan hente nogle gode svar ud af den biologiske harddisk.
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Emnestarter
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Hej. 69 kig, men ikke noget

01 maj 2015 18:52

Hej.

69 kig, men ikke noget hint/hjælp/svar. :(

Men jeg har måske selv besvaret mine spørgsmål. :D
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
miise
Indlæg: 279
Tilmeldt: 13 nov 2003 14:53
Kontakt:

Hej, Et svar kan jeg ikke

01 maj 2015 22:36

Hej,
Et svar kan jeg ikke umiddelbart give dig, men Long EZ er en model jeg altid godt har kunne tænke mig så derfor tillader jeg mig at spørge om du har et link til din model og evt. hvor den kan købes??
Med Venlig Hilsen

Peter V. Henriksen
:p
LINDTORP MODELFLYVE KLUB
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Emnestarter
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Hej, Et svar kan jeg ikke

01 maj 2015 23:32

Hej,
Et svar kan jeg ikke umiddelbart give dig, men Long EZ er en model jeg altid godt har kunne tænke mig så derfor tillader jeg mig at spørge om du har et link til din model og evt. hvor den kan købes??


Selvfølgelig må du da spørge og jeg hjælper gerne med link:

her ikke på lager, men billeder.

her 1stk. på lager.

Det var den eneste jeg kunne finde, min er vundet på Ebay.de.
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Hej Ib Har snakket med en

02 maj 2015 22:50

Hej Ib
Har snakket med en af el-vennerne der flyver med en Long EZ næsten magen til din
han mener der skal være 2*° nedadskub
og han måtte flytte tyngdepunktet 10 cm. frem
DEN startede første gang med et LOOP

Du er velkommen til at ringe og du kan få mere info om hvordan du bør gøre :)
Mvh.
Arvid
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Emnestarter
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Hej Ib Har snakket med en

05 maj 2015 23:21

Hej Ib
Har snakket med en af el-vennerne der flyver med en Long EZ næsten magen til din
han mener der skal være 2*° nedadskub
og han måtte flytte tyngdepunktet 10 cm. frem
DEN startede første gang med et LOOP

Du er velkommen til at ringe og du kan få mere info om hvordan du bør gøre :)


Nu er forvirringen næsten total, Jeg har modtaget nedenstående fra en svensk model pilot:

Citat:
"Jag har en Long-Ez i skala 1-5, 1600 spv från en firma som heter St. Croix Models. Den är minst 25 år gammal men flyger fortfarande. Jag letade fram ritningen och enligt den skall motorn peka 2 grader uppåt. På min ritning skall tyngdpunkten ligga c:a 10 mm bakom främre spetsen på hjulkåporna eller 10 mm framför däcket om du kör utan kåpor. Till skillnad från vanliga modeller skall den balanseras med full bränsletank."
Citat slut.

Jeg mener der er mere hold i svenskerens oplysninger.
Når de næsemonterede motorer skal have nedad træk, må en skubbemotor da også skulle have nedad træk (opad skub), det har rygmotoren på min EasyStar nemlig også og den flyver rigtig godt. :confused:
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
olehilmer
Indlæg: 63
Tilmeldt: 26 feb 2002 22:42
Kontakt:

Det Arvid mener er utvivlsomt

11 maj 2015 23:32

Det Arvid mener er utvivlsomt det samme som svenskeren siger, nemlig at motoren skal skubbe nedad, d.v.s. at den skal pege opad bagtil. 2 grader lyder meget fornuftigt.
Med venlig hilsen
Ole Hilmer Petersen
Radioflyveklubben Frederikssund
 
Brugeravatar
Godhelper
Indlæg: 914
Tilmeldt: 12 aug 2006 18:40
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Hej, Et svar kan jeg ikke

12 maj 2015 08:12

Hej,
Et svar kan jeg ikke umiddelbart give dig, men Long EZ er en model jeg altid godt har kunne tænke mig så derfor tillader jeg mig at spørge om du har et link til din model og evt. hvor den kan købes??



Hej Peter,

Min genbo har en Long EZ til salg. Faktisk har han en "pakke-løsning" til salg.
Han stoppede med at flyve (han kom vist aldrig i luften) da han ikke syn's han havde den fornødne fritid.
Jeg ved at "pakken" indeholder en Long EZ vistnok med røganlæg, og den har vist aldrig været i luften, En Piper Cub med OS 4T(2mtr?), en lavvinget Calmato 60 tror jeg og en Ultimate med en Saito motor. Så følger der en Hitec Aurora 9 sender med også..... Jeg syn's at han nævnte noget om 10.000,- for hele pakken, men skriv til mig hvis du er interesseret, så skal jeg formidle kontakten.....

Ja ehh undskyld jeg "kaprer" tråden. Jeg skal nok fjerne mit indlæg hvis det er upassende.