Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Flyvetossen
Emnestarter
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: Byggetråd: Piper Cub J-3 Fra Bud Nosen.

29 sep 2019 17:06

Takker.
Ja det er lækkert når der er skred i tingene.  :)
Nu er det så blevet tid til at der støbes et motorcowl.
Jeg afprøver en ny metode. Flamingo pluggen fastholdes med en 4mm. gevinstang, med møtrikker og skiver i hver ende. Der lægges indpaknings tape rundt om næsen, derefter pakkes plug og næse ind i tapen. Der smøres et ganske ganske lidt vange olie på tapen som slipmiddel. Der beklædes med noget meget tyndt kunst stof fra en engangs kedeldragt som lægges 20 mm. ind på balsaen ovenpå tapen og der smøres et ganske tyndt lag EZ-KOTE på, Det skal så hærde op til i morgen, der fortsættes så med en let slibning på de værste ujævnheder. Vandbaseret gulvlak røres op med talkum og påføres, der slibes så igen og der fortsættes med 3 ekstra lag glasfiberdug med let slibning mellem hvert lag. Det bliver så rimeligt spændende om cowlet kan pilles af næsen uden skader på balsaen, for færdigbehandling. Hvis det lykkes så står jeg med et motorcowl der passer 100%.  :) ;)
Vedhæftede filer
IMG_1402.JPG
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Emnestarter
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: Byggetråd: Piper Cub J-3 Fra Bud Nosen.

04 okt 2019 12:47

Det lykkedes at afmontere cowlet fra kroppen.  :D
Og sandelig om ikke også det lykkedes at få pluggen hel ud af det støbte cowl.  :D
Det blev prøvet på modellen og det passede.  :D 
Nu skal pluggen ind i cowlet igen, så der kan blive lagt et par lag glasmåtter mere på, det skal være noget stivere end det er lige nu.  :D
Vedhæftede filer
IMG_1409.JPG
IMG_1410.JPG
IMG_1412.JPG
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
JornWildt
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Byggetråd: Piper Cub J-3 Fra Bud Nosen.

06 okt 2019 17:08

Thumbs up!
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.