Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lydkanon/maskingevær simulator

05 dec 2017 22:52

ClausT skrev:
Følger også spændt med, fedt projekt.

Dejligt at I gider følge med  :D
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lydkanon/maskingevær simulator

13 dec 2017 11:56

En amerikaner vil gerne bygge en lydkanon så det hjælper jeg ham med:

https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... st38774850

Han vil endda købe nogle af delene af mig, altså nogle af de komponenter jeg selv fremstiller, så der kommer gang i det lille værksted  :D
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lydkanon/maskingevær simulator

02 jul 2018 13:32

Så virker det i luften på min test-flyver! Desværre kunne jeg ikke flyve og filme samtidig, så video af flyet i luften må I se senere  ;)

Her er en lille video af en jord-test. Lydtrykket fra kanonen er stadig for højt til min mobil så den kan slet ikke opfange omfanget af lyden. Men jeg kunne mærke trykbølgen selv på 5 meters afstand  :o

Test-kanonen her tilføjer mindre end 500g til flyets vægt. Strøm til gnisttænderen trækkes fra balancer stikket på flyets drift-batteri, så der er ikke noget separat batteri på. Det betyder også at hverken den elektriske forbindelse til gnist-modulet eller den afgivne mængde elektrisk udsendt støj har forstyrret min Spektrum modtager i en grad at jeg har kunnet mærke det.
Næste trin bliver lidt fin-testning hvor jeg lige skal have monteret gastryk sensor og telemetri på systemet, så kan jeg også flyve et par runder med og uden skydning og sammenligne signalværdier på modtageren for at se om gnist-modulet overhovedet har nogen målbar negativ effekt på radiosystemet.

Når man kommer hjem med en let hovedpine fra en aften med kanon-test, så er det tegn på at det gik godt  :mrgreen:

Vedhæftede filer
20180701_192257.jpg
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Poul Munch
Indlæg: 787
Tilmeldt: 22 feb 2006 18:27
Kontakt:

Re: Lydkanon/maskingevær simulator

02 jul 2018 14:30

Det er bare spændende. Jeg er imponeret af din vedholdendehed.
Glæder mig også til en dag, at se det flyvende. Altså ikke "kun" på video.
Mange hilsner
Poul Munch Andersen HTM
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lydkanon/maskingevær simulator

02 jul 2018 14:55

Hej Poul, tak for ordene. Dette er et projekt der SKAL komme til at virke så jeg bliver ved indtil målet er nået  :!:

Så snart jeg er færdig med at teste og har fundet ud af hvorfor jeg ikke kunne skyde i luften med Harvarden (jeg har allerede en ide om det) så skal Harvarden i luften igen.
Det bliver så først rigtig sjovt når jeg får monteret en kanon i den anden vinge på Harvarden, så den skyder dobbelt så hurtigt  :twisted: og så skal jeg nok komme lidt rundt med den og vise det frem  8-)
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lydkanon/maskingevær simulator

09 aug 2018 11:32

Der er lidt fremgang i projektet, nu med tvangsfodring af luft fra en radial blæser.

Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub