Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
micu
Emnestarter
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

byggetråd pterodactyl

12 okt 2010 18:30

vil prøve og lave en lille bygge tråd her af min flyvende øgle, sættet er fra wemotec i tyskland, som impoterer den fra usa,det er et shortkit så der skal købes en hel del ind,så alt i alt løber det op,selve sættet koster 159euro for 80" modellen den fåes osse i 52" til 139 euro forsendelse er 16,50 euro,indtil nu har jeg købt alurør kulrør og diverse trædele for 700 kr så inden den er færdig med 2bøsteløse/esc/servoer og så vidre kan man godt sige at det løber op,men for pokker, det er scu ikke noget der ses hver dag, er så småt begyndt, fik alle dele taget ud fra deres respektive plader, det vil sige de faldt ud,hver plade var tapet for at stumperne ikke skulle ligge hulter til bulter i kassen så det var da det mindste problem, virkelig fantastisk laserskåren,er nu begyndt med vingeroden hvor derskal monteres alurør/messingrør op til en selv,kan med det samme sige det er ikke for nybegyndere,for det første er alt i tommer, dog uden at det giver de store problemer lidt filen med en nøglefil og du for hurtig alt hvad vi har i mm til at passe perfekt,men der er utroligt meget arbejde og til pasning af diverse balsaplader til vingerne og klodser til kroppen, men det gode ved det er at på hjemmesiden i usa kan man printe byggebilleder ud,det gør det lidt nemmere, jeg vil forsøge at holde jer opdateret, men det er et langtidsprojekt,det er ikke noget der skal jappes igennem
micu:)beklager vis billederne ligger spredt er ikke god til det her20347

20348

20349

20350

20351
Vedhæftede filer
pterodactyl 2 004.jpg
pterodactyl 2 004.jpg (147.57 KiB) Vist 1510 gange
pterodactyl 2 003.jpg
pterodactyl 2 003.jpg (137.25 KiB) Vist 1510 gange
pterodactyl 2 002.jpg
pterodactyl 2 002.jpg (146.37 KiB) Vist 1510 gange
pterodactyl 2 001.jpg
pterodactyl 2 001.jpg (146.54 KiB) Vist 1510 gange
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"
 
Brugeravatar
micu
Emnestarter
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

pterodactyl

13 okt 2010 14:55

pterodactyl



så er jeg kommet lidt videre er næsten færdig med de to inderste vingehalvdele,ingen problemer andet en der skal files lidt hist og her for at få mm til at passe med det stokkonservative tommermål,det passer perfekt over tegningen,lige nu går jeg og venter på noget 3x6 mm fyrliste som jeg håber kommer med posten imorgen,så jeg er gået lidt istå har sku kun 2 byggebrætter skulle ha haft en mere så kunne jeg ha gået igang med kroppen he he.

micu:)



Vedhæftede filer
pterodactyl3 002.jpg
pterodactyl3 002.jpg (139.32 KiB) Vist 1508 gange
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)

www.micusrc.dk"
 
Brugeravatar
micu
Emnestarter
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

pterodactyl

20 okt 2010 17:29

pterodactyl



så er der sket lidt mere efter jeg fik nogle lister hjem, er så småt begyndt med den svære del nu, beklædning af vinge med 1,5 mm balsa det er ikke sådan lige der er ikke en ribbe der er ens i vingekonstruktionen, men vand er et fantastisk middel sammen med balsa, i et vandbad en halv times tid så gør det hvad du vil ha det til.

micu:)



Vedhæftede filer
pterodaktyl 4 001.jpg
pterodaktyl 4 001.jpg (138.94 KiB) Vist 1508 gange
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)

www.micusrc.dk"
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Hej Micu... Fedt at se

20 okt 2010 21:44

Hej Micu...

Fedt at se en byggeråd med "tylen":).

Lige et hurtigt tip vedr. billeder.
Når du laver et indlæg, så scroll lidt ned på siden og brug knappen "administrer vedhæftede filer"

Her kan du uploade 10 billeder af gangen og efterfølgende vil de ligge så man kan "klikke" dem større. Du kan se hvilke "efternavne" der er gyldige over knappen.
Du skal bare være opmærksom på størrelsen af dine filer. Jeg mener de må være ca 140kb.
Et godt program til at lave tumbnails, små billeder, er Easy Tumbnails.
Det kan du finde her: her
Ganske for gratis......:D

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
micu
Emnestarter
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

pterodaktyl

22 okt 2010 11:40

pterodaktyl

så er der sket lidt mere,venter på balsa havde bestilt, men da det kom hjem var det det hårde,glemte og fortælle jeg skulle have det blødeste de kunne finde, da den hårde selv om den har lagt i vand en time var umulig og arbejde med,med de former den vinge har. på tegningen er der ikke vist noget om vingebefæstigelse andet en at der skal bruges 6mm nylonbolte omregnet fra tommer, det mente jeg ikke holdt i længden, at det kun var den 1,5 mm krydsfinerplade i bunden og bagkant af 1,5 mm balsa bare kunne holde, så jeg lavede en balsaklods, hvori jeg monterer en stump 8mm alurør, det skulle kunne holde med en god gang epoxy, og så spænder nylonbolten også på en lige flade,men byggesættet er heller ikke for begyndere så ham den kære ron marston har nok ment det skal folk nok selv finde ud af, ellers må de heller lade vær med at købe sådan et sæt, har fundet ud af at der skal tænkes der er mange ting man lige skal holde øje med, og øh hvordan gør du nu det bedst.
micu:)
Vedhæftede filer
pterodaktyl 002.jpg
pterodaktyl 002.jpg (145.91 KiB) Vist 1508 gange
pterodaktyl 001.jpg
pterodaktyl 001.jpg (147.92 KiB) Vist 1508 gange
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)

www.micusrc.dk"
 
Brugeravatar
Ole Jensen
Indlæg: 290
Tilmeldt: 24 feb 2004 20:47
Kontakt:

Hej Micu, prøv at komme

22 okt 2010 12:28

Hej Micu,

prøv at komme en sjat (1/10) salmiakspiritus i det vand du bløder balsapladerne med - så bliver de lige som gummi. Og holder faconen uden spændinger når de er tørre igen.

Sørg for rigelig ventilation!;)
mvh Ole, AMC
 
Brugeravatar
micu
Emnestarter
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

Hej Micu, prøv at komme

22 okt 2010 12:58

Hej Micu,

prøv at komme en sjat (1/10) salmiakspiritus i det vand du bløder balsapladerne med - så bliver de lige som gummi. Og holder faconen uden spændinger når de er tørre igen.

Sørg for rigelig ventilation!;)

hej
havde godtnok hørt om det men troede at vand var nok, det skal afprøves har terrasse lige uden for mit byggebord overdækket så der placerer jeg bare mit vandbad, fint med nogen input her på siden man lærer hele tiden noget nyt
micu:D:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)

www.micusrc.dk"
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Sikke nogle fine billeder....:D Ruben

22 okt 2010 13:19

Sikke nogle fine billeder....:D

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
micu
Emnestarter
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

Sikke nogle fine billeder....:D Ruben ja

22 okt 2010 13:38

Sikke nogle fine billeder....:D

Ruben
ja ja ruben man lærer hele tiden he he:D det er jo dejligt, man siger jo også at man lærer hele livet,men det er scu godt vi har sådan et forum at gå ind på. hvor vi kan hjælpe hinanden.
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)

www.micusrc.dk"
 
Brugeravatar
oleo76
Indlæg: 1432
Tilmeldt: 29 jan 2008 23:20
Kontakt:

Hejsa. Super flot projekt du har

22 okt 2010 19:30

Hejsa.
Super flot projekt du har rodet dig ud i. Det vil jeg med største glæde og fornøjelse følge med i. Ikke mindst den anderledes model som er vildt flot men også disse små gode hint og input som dukker op undervejs.
Glæder mig til at se det færdige resultat.
Rigtig god byggelyst herfra
VH Ole
Ole Højgaard Sørensen
Aars Modelflyveklub
OY-9437
A-Certifikat