Alle danske modelpiloters forum

 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Retro byggesæt funtec modellsport i Tyskland

14 apr 2016 11:21

Hvis nogen har lyst til at bygge deres eget Modelfly i rent byggesæt har jeg fundet en forhandler i Tyskland som handler med retro modelbyggesæt fra starten af 1980 af.
Har inde på deres hjemmeside ovsted at de har utroligt nok rigtig mange træbyggesæt og er ikke til at opdrive nogen steder. Men hvs nogen har i tankerne er det virkelig et kig værd.
Fimaet hedder funtec modellbau i Tyskland. Og deres priser er også meget fornuftige. De har som sagt begynder modeller og helt op i scala størrelser m.m.
Og det er ikke noget med genoptryk af byggesæt. De er originale fra dengang i midten af 1980 af.
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hej Michael, jeg kan ikke finde

14 apr 2016 23:08

Hej Michael,

jeg kan ikke finde siden, kan du lave et link?

mvh
Bent
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Hej Bent Det var mig som

15 apr 2016 00:26

Hej Bent
Det var mig som sov lidt i timen. Linket hedder toellner-modellsport.de
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Der er virkelig mange træbyggesæt

15 apr 2016 10:23

Der er virkelig mange træbyggesæt som eksempel new jamamotor og robbe parat telemaster 2000 osv osv.
Det er modeller som jeg begyndte med at bygge i mine unge dage. Og priserne er rimelige.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Jeg fandt også en storsvæver

16 apr 2016 17:54

Jeg fandt også en storsvæver LS6 fra Graupner med 3700 mm vingefang. Rent retro og graupner chili.
Det er utroligt at disse modeller stadigvæk kan fåes til salg. Men har snakket med forhandleren at han har dem liggende mere end 1 styk på hylden. Om prisen er rimeligt kan man måske diskutere.
Men det er som sagt utroligt alle de mellem han har liggende som man ikke kan finde mere til salg.
Og han er villig til at betale for fragten ved en handel.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Jamen de har sørme mit

19 apr 2016 22:35

Jamen de har sørme mit første Modelfly liggende en Robbe Parat som jeg havde en 3.5 ccm Enya motor i.
Kan huske at jeg købte flyet i ungdomsskolen og et Graupner E8 anlæg på 27 mgh.
Jeg brugte godt og vel næsten hele min opsparing med at gå med ugeaviser og jyske vetskysten i Søndeborg.
Men det gik total grueligt galt efter første flyvetur med instruktør på. Mine vinger var bare linet sammen på midten uden forstærkning og efter 5 måneders byggearbejde på aftendkolen en gang ugentligt. Fik flyveren en kort medgang hvir vingerne klappede sammen og gik total i smadre både motor, modtager servoer osv.
Men hjælpem kom fra et andet medlem som jeg lånede et fly af. en Graupner armateur.
Det er natten en som skal være i samlingen.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Jeg kan kun sige at

24 apr 2016 19:10

Jeg kan kun sige at de byggesæt han sælger er virkelig originale. Jeg har modtaget robbe parat og har fået mig et Graupner varioprop 3014 i original indpakning og aldrig været taget i brug. Med orginal batteri kasse modtager og sender modul kontakter 2 stk 507 graupner varioprop servoer.
Jeg vil lave et retro projekt hvor jeg startede med dette fly og fjernstyring samt motor m.m. Som var 1983.
Det kunne da være total flippet at prøve og blive sat hen til sine unge dage igen.
Det er også meget populært i nord Tyskland at de holder retro stævner med gamler modeller.
Men er stadigvæk indlagt på sygehuset og håber at jeg kommer igang snart. Men det ser ikke godt ud med mit ben. Mulighvis gået betændelser og skal igennem nye undersøgelser og i værste fald igen ny operation igen.
Er bare ved at blive rastløs og om benet bliver normalt igen.