Alle danske modelpiloters forum

 
frank-o
Emnestarter
Indlæg: 28
Tilmeldt: 07 jul 2012 12:45
Kontakt:

Alternativ til Sanwa SRG-HR servo.

25 feb 2017 15:16

God eftermiddag folkens.

Hvor er det rart denne side er oppe at køre på fuld damp igen :)
Jeg vil komme direkte til sagen. Jeg søger lidt råd og vejledning omkring valg og holdbarhed af servoer.

Lige pt har jeg nogle Sanwa SRG-HR servoer liggende som skulle have været brugt til et projekt. Men de er simpelthen for store!

Så jeg er på jagt efter stærke High Voltage micro/mini servoer der samtidig er robuste.
Derfor har jeg søgt google tyndt og har fundet et par alternativer jeg måske kan bruge.
Fælles for dem alle er at det er HV servoer på minimum 2,5kg ved 7,4v.
But here goes...

Savox SV-1232MG
MKS HV6100
MKS HV6125E
MKS HV75K
MKS HV93

Der er jo lidt forskel på disse fem servoer. Ikke mindst selve chassiset som er i alu på de tre af dem, og den sidste er plastik.
Men også på ydeevne.

Lige i dette tilfælde er hastighed ikke den vigtige faktor.
Det er torque og ikke mindst den fysiske størrelse der er vigtig. Og så holdbarheden.

Savox SV-1232MG er jo klart den stærke dreng i klassen, men er kvalitet og holdbarhed i samme liga som MKS?

Og hvad med MKS HV75K? Det er jo markant den mindste og letteste servo i forsamlingen, og også den der trækker mest i mig.
Men holder den til den samme omgang misbrug som de tre andre, eller kan det forventes at den lette vægt og lille størrelse betyder at der er sparet på den generelle styrke i delene?

Håber nogen kloge folk kan hjælpe med denne problematiske omgang :)
Lad mig høre nogle guldkorn.

Alternativer er meget velkomne, så længe der er tale som isenkram i samme størrelse og styrke kategori.

Mvh. Frank