Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Thomasu
Emnestarter
Indlæg: 268
Tilmeldt: 10 maj 2007 22:14
Kontakt:

Hjælp til en DX9

01 jun 2017 20:23

Hej jeg har fået mig en DX9 fjernbetjening med Voice

Jeg kunne godt tænke mig at få den sat op sådan at når jeg flyver og der feks er gået 5 min

At den så fortæller at nu er der gået 5 min hvordan får jeg den til det ?? Kan sagtens få den til at starte timeren men den taler ikke til mig som jeg gerne vil have

Håber en af jer kloge hoveder måske kan hjælpe



På forhånd tak
Mvh Thomas
Med venlig hilsen OY-4748
Mail:
 
Brugeravatar
SilverDK
Indlæg: 426
Tilmeldt: 08 aug 2012 22:23
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Re: Hjælp til en DX9

02 jun 2017 08:02

Man kan vist ikke få dx9 til at gøre det automatisk, du skal aktivere en kontakt (switch eller pind) for at få en status på tiden. Har kopieret følgende fra Helifreak: 

Gå til Custom Voice Setup ... Tilføj ny ... Switch Change Report ...
Vælg den ønskede switch ...

Klik på pos. 0 og vælg Time Remaning
Klik på pos. 1 og vælg Time Remaining

Nu, når du flytter kontakten, får du en tidsrapport.

Jeg foreslår at bruge Switch A, eller du kan bruge TH-kontakten eller begge dele.

Husk, at du kan programmere flere stemmeopkald til samme switch ... der er ingen grænse.

Redigeret: Jeg har mode, der kalder FM, FM-stemme og specialindstilling i den rækkefølge, der kræver 3 brugerdefinerede voice callouts på samme kontakt.


Mvh Jacob
 
Brugeravatar
Salling
Indlæg: 185
Tilmeldt: 09 sep 2011 21:24
Kontakt:

Re: Hjælp til en DX9

02 jun 2017 22:59

Min er indstillet således : Timer mode : count down, timer start :throtle stick 25% scrol ned i højre hjørne,tryg på next, næste side ned i højre hjørne, igen next, så er du på Timer Event Alerts, ta den første : every minute (Down) vælg voice.......Done ;) så siger hun rest tid hvert minut.
Lidt kringlet at skrive det, håber du kan hitte ud af det :roll: Men det er det jeg har valgt, du kan jo stille den til det du synes om.

Mvh Finn
Lindtorp Mfk.
OY1561
 
boan52
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 sep 2013 02:42
Geografisk sted: 3450 Allerød
Kontakt:

Re: Hjælp til en DX9

30 sep 2017 17:52

Hej Thomas
Manualen (brugsforvirringen) til DX9 findes på dansk. Hvis du er interesseret. send en mail adresse på sms til 23312175.
Har selv en DX9 hvor jeg har sat det til (kan være irriterende at høre på i en hal)
Bjarne
ps. glæd andre med at sætte dit postnummer og by i din profil så man kan se hvor du er fra. :mrgreen: