Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Lars Kildholt
Emnestarter
Indlæg: 534
Tilmeldt: 30 okt 2001 14:00
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Jeti / Savöx

03 mar 2018 12:13

Hej alle

Har købt en ny Jeti DS24 og det er jo lækkert

Men ... Sammen med Savöx servoer ..kniber det. De kører ligesom i hak... Har prøvet at skifte mellem 50 og 100 hz i transmit frequency - men det hjalp intet

Har Savöx et problem her eller er det noget jeg kan indstille mig ud af ??

Alle servoer er digitale HV . 4 af dem endda med børsteløs motor. Men de gør det alle sammen
mvh
Lars Kildholt
formand
Stifter af forum
 
Poul Munch
Indlæg: 787
Tilmeldt: 22 feb 2006 18:27
Kontakt:

Re: Jeti / Savöx

03 mar 2018 12:28

Hej Lars

Jeg har oplevet det samme, ikke med Savox og Jeti, men Futaba/Jeti radio og Hitec. I mit tilfælde opførte det sig som følger: Når jeg smækkede sideroret helt ud til siden, var der ikke noget problem, men hvis jeg gjorde det langsomt så hakkede sideroret derudaf. I mit tilfælde var servoen for hurtig. Første gang jeg mødte problemet måtte jeg skifte servo, siden kunne problemet løse med at forøge deadband i servoen. Men det kræver jo at servoen kan programmeres.

Mvh Poul Munch Andersen
 
Brugeravatar
Kim Andersen
Indlæg: 936
Tilmeldt: 17 okt 2005 17:51
Geografisk sted: Vinderup
Kontakt:

Re: Jeti / Savöx

03 mar 2018 12:33

Output kan også justeres.
Måske kan dette hjælpe: http://www.jetimodel.com/en/DC-16-amp-D ... of-servos/
 
Brugeravatar
Lars Kildholt
Emnestarter
Indlæg: 534
Tilmeldt: 30 okt 2001 14:00
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Jeti / Savöx

03 mar 2018 12:55

Tak skal I have... Har selv lige fundet ud af det faktisk... Det handlede om en uhensigtsmæssig "chain of commands"... 

Har en Assist modtager og en almindelige 2,4 ghz modtager forbundet til en central box 200. Derudover er der tilsluttet en 900 mhz modtager til assist modtageren. Alt er konfigureret op så det ser ud til at spille, MEN de viser sig -at formentlig fordi Assist modtageren er 10 gange længere om at "boote" end resten, så ser det i device explorer ud til at Central-box ligger som underenhed til 900 mhz modtageren... Og af en eller anden grund er det tydeligt at signalet kommer igennem 900 mhz modtageren. 

Jeg har nu lavet det om så den almindelige 2,4 ghz modtager går i assist modtageren og derfra videre til CB200 ... Så får 900mhz modtageren sit eget hul i CB200 og VUPTI...så spiller det. (Kan godt leve med at det hakker ved 900 mhz - den er trods alt kun en nødløsning)
mvh
Lars Kildholt
formand
Stifter af forum
 
Poul Munch
Indlæg: 787
Tilmeldt: 22 feb 2006 18:27
Kontakt:

Re: Jeti / Savöx

03 mar 2018 13:08

Hej Lars
I forbindelse med at bruge Assist modtager som frontend til powerboksen, skulle du måske spørge Carsten Grøn, om du kunne se hans test heraf.
Vh Poul
 
Brugeravatar
cgroen
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 26 nov 2004 15:58
Kontakt:

Re: Jeti / Savöx

03 mar 2018 15:30

Poul Munch skrev:
Hej Lars
I forbindelse med at bruge Assist modtager som frontend til powerboksen, skulle du måske spørge Carsten Grøn, om du kunne se hans test heraf.
Vh Poul


Lars, jeg har sendt dig en mail med et lille skriv om Assist modtagernes "fortræffeligheder"....
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk
 
Brugeravatar
Rvj
Indlæg: 178
Tilmeldt: 11 maj 2004 19:20
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Re: Jeti / Savöx

07 mar 2018 13:35

Hej Carsten.

Er det muligt, at man kan få lov til også at læse det lille 'skriv' om Assist modtagernes "fortræffeligheder"....?
Hilsen René V. Kock-Jensen
Medlem af Mfk-Falken

"Vær mod andre, som de skal være mod dig"
 
Brugeravatar
cgroen
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 26 nov 2004 15:58
Kontakt:

Re: Jeti / Savöx

07 mar 2018 15:04

Rvj skrev:
Hej Carsten.

Er det muligt, at man kan få lov til også at læse det lille 'skriv' om Assist modtagernes "fortræffeligheder"....?

Du har PM Rene ;)
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk