Alle danske modelpiloters forum

 
JRH
Emnestarter
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 maj 2019 17:19
Kontakt:

Ny sender telemetri - Jumper T16 eller Frsky Taranis x9d plus ?

20 maj 2019 20:32

Hej flyvevenner, jeg er ret ny på området og vil gerne have variometer, højde og resterende volt i batteriet sendt fra flyet til senderen.

Jeg er helt ukyndig på dette telemetri område. 

Den ny Jumper T16 er ret omtalt på nettet/youtube og har en dejlig stor skærm og kan, så vidt jeg forstår det, kobles til stort set alle modtagere man måtte have i sine fly.

Jeg har flere typer fra frysky og spektrum mm. så det ville være en fordel for mig at kunne bruge disse, Prisen er særdeles rimelig for Jumper T16 og det angives at den er klar til telemetri (hvad det end betyder) og anmeldelserne ligeledes gode for det meste. Første sending er stort set udsolgt.  Jeg har læst noget om opdateringshastigheden af telemetriinformationerne også afhængig af afstanden måske kan være lav med mindre man bruge Crossfire, men jeg forstår det ikke helt.
Er der nogle der ved om den  kan fungere ok med telemetri ?
Frysky Taranis er vist en kendt model, der virker, men skærmen er lille og den kan vist kun kobles sammen med Frysky modtagere og den nye Jumper T16 omtales nogle steder som en "Taranis killer" - 
Har I nogle kommentarer til dette ?
Jeg ville være glad for praktiske/faktuelle/relevante tekniske erfaringer/viden, hvis muligt, vedr. radio og sensorer der kan fungere sammen og som virker, tak.
mvh Jens Hansen
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Ny sender telemetri - Jumper T16 eller Frsky Taranis x9d plus ?

21 maj 2019 18:13

Jeg ville nu nok vente til de er ovre de værste børnesygdomme...... med at skifte til Jumper.

Heller ikke den nye frsky x9 lite er vær at gå efter, hvis man skal tro div. test og omtaler....
hold dig hellere til det kendte, x9d plus evt. opgraderet med hallsensor i gimbals.

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
JRH
Emnestarter
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20 maj 2019 17:19
Kontakt:

Re: Ny sender telemetri - Jumper T16 eller Frsky Taranis x9d plus ?

21 maj 2019 19:00

Tak for dit indlæg Jens.
Min erfaring gennem livet er også at version 1 af al teknik ofte har div. fejl. Så jeg må vente eller vælge Taranis X9 plus, men det er ikke nemt synes jeg, i forhold til hvad de tilbyder. Især den store skærm og at T16 kan kobles til mange modtagere frister.
Mvh Jens