Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Hej. Jeg har købt en MGPS

23 apr 2016 16:10

Hej.
Jeg har købt en MGPS EX sensor til min DC 16.
Jeg vil gerne kunne få hastigheden at vide i km/t og hvor langt jeg har fløjet i km på den aktuelle tur. Jeg har været inde i Jeti box i senderen, og har valgt Kmt, men både i telematri display og vois oplyser den det i m/s. Distancen er også i meter.
Jeg har prøvet at få fornuft ud af manualen, men syndste at Jeti's manualer er skrevet meget uforstålige. Det har så nok noget at gøre medat jeg ikke er ret god til engelsk, og slet ikke kan tysk. Jeg har også søgt på Youtube, men kan ikke rigtig finde noget jeg kan bruge.
Nogen der kan hjælpe mig?
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Hej Robert Du kan

23 apr 2016 19:34

Hej Robert

Du kan ændre m/s til km/h og m til km i menuen Timers/Sensors og derefter Sensors/Logging Setup.
Inde i den skulle du kunne finde MGPS som overskrift og under den Speed for hastigheden, Trip, hvis det er den samlede distance fløjet, eller Distance hvis det afstand fra udgangspunktet altså afstanden mellem dig og modellen.
Håber det hjælper.
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Fedt, det var løsningen. 1000

23 apr 2016 23:00

Fedt, det var løsningen. 1000 tak.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
BSD
Indlæg: 244
Tilmeldt: 02 sep 2009 12:23
Kontakt:

Hej Håber nogen kan hjælpe mig,

01 maj 2016 07:23

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig, jeg har fundet et lille problem jeg ikke helt kan løse, Jeg er ved at lægge sidste hånd på en Twin jet som jo har to motore, hvis jeg vælger at bruge thruttel cut funktionen, så er det kun den ene motorer der bliver slukket når jeg bruger to forskellige kanaler til at styre thruttlen på de to motorer.
Jeg kan selvfølgelig lave noget MIX hejs, men ville jo helst bruge den indbyggede funktion, håber nogen har en løsning.

Hilsen David
David :p
 
ClausT
Indlæg: 5512
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

No Title

01 maj 2016 22:45

Fortæl senderen modellen har to motorer, så funker det !?
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

Jeg kedede mig lidt og

16 jun 2016 15:30

Jeg kedede mig lidt og lavede et "Navneskilt" til min sender. Dette er resultatet. Jeg syntes det er blevet fantastisk :)
Det er lavet på en 1mm kulfiberplade, hvor teksten er blevet fræst 0,4mm ned i pladen. Derefter er der lagt lak ned i de fræste spor. De 4 unbracoskruer er kortet ned til en gevindlængde på 1mm og limet med epoxy til pladen. Det hele er limet fast på radiostyringssenderen med kontaktlim. Jeg tænker at hvis det usandsynlige skulle ske og jeg fik lyst til at sælge radiostyringssenderen, så kan jeg nok få det af igen uden at ødelægge noget.



" Member of Team Gaui Denmark
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Forsinkelse på SA Hej, jeg bruge

18 jun 2016 13:01

Forsinkelse på SA
Hej, jeg bruge fjederkontakten SA single voice announcements og oplever nogle gange at der er forsinkelse på. Jeg tester den også på en lydfiler og op lever det samme der.

Er der nogen som oplever det samme og ved hvordan SA kommer til at virke uden forsinkelse?
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
Kim Andersen
Indlæg: 936
Tilmeldt: 17 okt 2005 17:51
Geografisk sted: Vinderup
Kontakt:

Forsinkelse på SA Hej, jeg bruge

18 jun 2016 16:02

Forsinkelse på SA
Hej, jeg bruge fjederkontakten SA single voice announcements og oplever nogle gange at der er forsinkelse på. Jeg tester den også på en lydfiler og op lever det samme der.

Er der nogen som oplever det samme og ved hvordan SA kommer til at virke uden forsinkelse?


Bruger du det originale sd-kort, eller har du opgraderet dette?

Mvh. Kim
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Hej Kim, jeg bruger det

19 jun 2016 15:10

Hej Kim, jeg bruger det originale. Jeg har hørt, at modelskift bliver hurtigere med et hurtigere kørt, så det er da muligt at lydfiler også bliver afspillet hurtigere. Er det en erfaring du har?
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Jeg har opgraderet til et

19 jun 2016 16:44

Jeg har opgraderet til et hurtigere sd-kort men jeg har ikke lagt mærke til om lydfiler bliver hurtigere afspillet.
Det er dog klart hurtigere at skifte model så kan kan klart anbefales at skifte.