Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Lars Kildholt
Emnestarter
Indlæg: 534
Tilmeldt: 30 okt 2001 14:00
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

J3 Brændstoftank

16 mar 2017 09:47

Jeg går i overvejelser om at lave en scalatank til min 1/3 cub

Det betyder at den kommer til at se rigtig ud - men også at der ikke er nogen "clunk" i tanken - med andre ord løber vi hurtigt tør for benzin hvis flyet ligger på hovedet...

Nogen der har gode idéer til hvordan jeg løser det problem ??... Tænker f.eks over at placere en lille "auxilaty" tank som så har "clunk" - og så lade den lille tank blive fodret af en elektrisk benzinpumpe. Hovedtanken bliver på ca. 600 ml - og den lille ca. 100 - så har jeg 100ml "på hovedet" - hvilket må være alt rigeligt....

Andre idéer der er gode - og måske ligefrem afprøvet ???
mvh
Lars Kildholt
formand
Stifter af forum
 
Tinus Nielsen
Indlæg: 623
Tilmeldt: 03 dec 2001 16:17
Kontakt:

Re: J3 Brændstoftank

16 mar 2017 09:59

Der er vel i princippet ikke noget der forhindrer dig i, at lægge en slange + klunk i en skalatank?
Jeg går ud fra, at det er den type der er monteret foran instrumentpanelet, og det dermed kun er bagenden af tanken der kan ses?

Som jeg ser det, vil en hoppertank desuden ikke løse problemet i længden. Ligger du på ryggen vil der komme luft i hoppertanken, og pumpen vil derfor ikke kunne overføre brændstoffet, så efter noget tid vil denne være tom, også selvom der er fuel i hovedtanken.

Så mit bud er helt klart, at få mokket en skalatank med standard slange/klunk sammen.
Tinus Nielsen
MFK. Nuserne
 
ClausT
Indlæg: 5508
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: J3 Brændstoftank

16 mar 2017 10:29

Lars Kildholt skrev:
med andre ord løber vi hurtigt tør for benzin hvis flyet ligger på hovedet...

Det er vel også ret skala ;)
 
Tinus Nielsen
Indlæg: 623
Tilmeldt: 03 dec 2001 16:17
Kontakt:

Re: J3 Brændstoftank

16 mar 2017 12:09

Jeg tænkte også på hvad en Piper Cub egentlig skulle lave på ryggen!!!
Min egen SC har udført et (1) loop, og det allerede et for meget. :-)
Tinus Nielsen

MFK. Nuserne
 
Brugeravatar
Lars Kildholt
Emnestarter
Indlæg: 534
Tilmeldt: 30 okt 2001 14:00
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: J3 Brændstoftank

16 mar 2017 12:37

Se vedlagte...

Brændstoftilførslen går ud i bunden af tanken i midten.... Kunne selvfølgelig vælge at lave dette som "dummy" , men prøver generelt at undgå "dummyer".... Men enig - kunne også bare flyve ordenligt
Vedhæftede filer
IMG_0927.JPG
mvh
Lars Kildholt
formand
Stifter af forum