Så fik jeg flyttet hængslerne en lille smule, så det midterste hængsel nu er ca 25% inde på krængroret (mod ca 33% før). Det er ikke helt perfekt, men okay som det er.
Der er bygget servo-boks, og jeg har smeltet en lang kanal til ledningerne med et varmt messingrør, så man burde næsten kunne få krængroret til at virke nu.
Der kommer lidt bøvl med monterings-rækkefølgen, for der skal indsættes en tynd plade, der forlænger oversiden af vingen ud over over forkanten på krængroret. Størrelsen af den plade kan først afgøres præcist når krængroret er limet i ... men det vil betyde at jeg skal slibe, lægge glasvæv på og male vingen med krængroret sidende på, hvilket er ret ufedt. Jeg må forsøge med noget lim, som ikke sidder alt for godt fast. Limpistol?
Jeg har også startet på den anden vinge-halvdel. Vingen er jo elliptisk og kan derfor ikke skæres direkte med skumsaven. Jeg har derfor slebet den yderste del af vingen i form, hvilket betyder at den ikke længere passer i sin "saddel". For at imødegå dette og lægge mest muligt pres på vingen når den samles, så har jeg gjort et forsøg med at fylde den yderste del op med gips, mens vingen sad i:
Jeg har limet vingen sammen i nat, og taget den ud her til morgen - og det ser ud til at have fungeret rigtigt fint. Så må vi se hvor mange huller der er, når jeg begynder at skære flaps og krængror ud.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.