Alle danske modelpiloters forum

 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Hej Claus Har sendt dig

28 aug 2014 19:55

Hej Claus

Har sendt dig en PM
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Så er mit hobbyrumr blevet

28 jan 2016 11:47

Så er mit hobbyrumr blevet tømt for byggesæt og lagt til andet side. Har også bestilt et stort byggebord og fundet mine Graupner byggebrædder som de engang lavede som et system man kan klikke sammen sådan man kan bygge alle mulige ting på en gang. Rigtig godt system, og fik købt mig 10 plader ved et ophørsudsalg.
Nu skal mit drømmeprojekt igang og endelig fået pladsen til værktøjsbord osv osv.
Bliver rigtig sjovt og spændende igen at skal bygge flyet og bare det med at 70 kvadratmeter plads som bare var fyldt op med byggesæt og nu kan se hvir hyggeligt og hvor meget plads man har er super godt.
 
Brugeravatar
Asger Michelsen
Indlæg: 385
Tilmeldt: 02 jan 2002 14:13
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Det lyder spændende så må

28 jan 2016 12:38

Det lyder spændende så må jeg se at få mig taget sammen til at få bygget min Sopwith pup
Mvh. Asger Michelsen
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Og det bliver også rigtig

28 jan 2016 14:00

Og det bliver også rigtig sjovt hvor vi er 2 som laver en byggefacen hos mig. Dermed for man taget sig sammen.
Det eneste i dag jeg er fandens ked af og sur over er at jeg har haft besøg af nogen personer som har set på fly også købt. Og var oppe og lave kaffe i huset. I dag var jeg nede og få gjort rent og blev total sur over at min pilot fra Axel i Tyskland er stjålet fra min hylde af. Og det er bare fuldstændig under lavmål at man ikke kan regne med nogen som bare ikke kan holde fingerne væk. Den var siddende fir sjov i min store Tiger Moth. Og kan ikke sige hvem som hat stjålet min dukke, men det er bare slut med at fremvise sine ting uden at være i nærheden af sine ting. Og er nok sådan at den er pakket i flyverkassen eller på anden måde fragået mig.
Hvis nogen skulle se denne dukke som nok der ikke er ret mange af må i godt kontakte mig.
Den har stadigvæk kostet mig 1.700,00
Men hved godt at ikke alle er sådan. Men det er bare noget med tillid at gøre. Og det er også en af grunden til at jeg aldrig oplyse min adresse offentligt på dette forum.
Det er bare fandens træks. Øv øv.
Nu skal det ikke være sådan at jeg vil bekende nogen bestemte personer i dette. Fordi der har været mange ude hos mig. Derfor bliver ingen anklaget på tyveriet. Men hvis personen som har taget dukken melder sig frivillig slå jeg en streg over dette
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Fik lige i aftes lagt

29 jan 2016 21:59

Fik lige i aftes lagt de sidste bestillinger ind hos satberlin.de som forhandler alt inde for proxxon maskiner og udstyr m.m. Og de har priser som man ikke skulle tro fandes nogen steder. Havde lidt mangel på tilbehør og fandt også en drejebænk med tilhørende værktøj til fræsning af alt mulige ting i træ og metal.
Og kunne ikke lade være med at købe høvlemaskinen som koster 30 procent billigere i forhold til de danske priser. Og hvis man køber for over 500,00 euro og er god til Tysk, kan man godt ved en god samtale hos dem få 5 til 10 procent rabat yderlig på deres produkter. Og fragten op til 22 kilo kan sendes for 9,60 euro. Og der er bare rigtig billigt. Ikke engang i Danmark kan de sende pakker i denne kategori til disse priser. Så hvis nogen skal bestille hos dem kan jeg kun sige kig ind på deres hjemmeside og bliv forbavset på deres priser som er som sagt utrolig billig med deres ting. Og de handler også med andre produkter m.m.
Men fedt nu har jeg virkelig alt hvad jeg skal bruge til at bygge fly igen. Og har også fået udstyr til at hårdlodde med ilt og gasflaske med central punktudsugning med en ventilator og sugetragt med knæk arm hvor det hele er placeret på væggen og ført ud til de fri med gitterist sådan at der ikke kan komme fremmedlegmer ind igennem spiorøret.
Og jeg kan styre luftmæbgden på en elektronisk omskifter fra Lindab. Der skal jo være fordele i at arbejde i en stor VVS forretning. Og som man siger den ene hjælpe den anden i branchen.
 
j håndstad
Indlæg: 137
Tilmeldt: 16 nov 2007 00:52
Geografisk sted: Lynge
Kontakt:

No Title

05 mar 2016 21:10

Det er dæleme småt.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Hej Jørgen Det var rigtig hyggelig

05 mar 2016 23:08

Hej Jørgen
Det var rigtig hyggelig samtale vi havde i dag. Og er bare glad for din hjælp.
Det ser bare super godt ud. Og ikke mindst skiltet som jer total overrasket over. Jeg synes at det godt kan bruges din støbning i plast. Ser faktisk super godt ud. Glæder mig utrolig meget til den er færdig.
Som sagt angående beslag og propellen sender jeg dig billedere af stræbere i morgen til dig.
Vi snakkes ved og bliver utrolig flot når den skal monteres på vingen og ikke mindst scala rigtig.
Jeg fik bestilt trådhjul istedet for de plasthjul der medfølge i byggesættet. De ser bare rigtig godt ud og ser også mere fuldendt og scala ud. Og fik dem lige pudset på med Brasso inden udstillingen i morgen og de skinner som r.... I måneskinstur.
 
j håndstad
Indlæg: 137
Tilmeldt: 16 nov 2007 00:52
Geografisk sted: Lynge
Kontakt:

Den viste er ikke plast

06 mar 2016 00:16

Den viste er ikke plast det er alu den skal kun bruges som model.
 
Brugeravatar
Kaj Christensen
Indlæg: 286
Tilmeldt: 11 jul 2005 10:56
Kontakt:

Jeg har en magen til

06 mar 2016 10:21

Jeg har en magen til som påbegyndt byggesæt. Den er til salg, for 2500.- Hvis der var nogen der ville gøre det efter.
Venligst. Kaj Christensen.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

08 mar 2016 09:57

Så blev Sopwith puppen fremvist på Strandskolen. Men den er ikke helt scala og den næste jeg vil igang med bliver bedre udført, både angår maling og diverse småting m.m.
Men denne skal bruges til at lære at flyve med, og den anden skal der stilles op i scala flyvning til næste år måske.
Vedhæftede filer
Sopwith pup 001.jpg
Sopwith pup 001.jpg (57.27 KiB) Vist 1723 gange
Sopwith pup 002.jpg
Sopwith pup 002.jpg (52.53 KiB) Vist 1723 gange
Sopwith pup 003.jpg
Sopwith pup 003.jpg (64.78 KiB) Vist 1723 gange