Du får ikke problemer med propel-frigangen! Jeg har en 22" på og der er LANGT til jorden:).
Jeg har monteret en efterdæmper, altså en ekstra dæmper monteret efter den originale lyddæmper. Jeg har ikke haft den startet endnu, men håber at få tid om en uge eller 2.
Så fik jeg den afbalanceret. Der skulle 500 gram i næsen. Og det på trods af en tung spinner og et tungt men meget effiktivt efterdæmper system. Men fint nok den kan helt sikkert bære det. Jeg har endnu ikke en endelig vægt, da min vægt ikke kan tage den, så det bliver en dag hvor jeg kan tage den med på arbejde og veje den der. Anslået så er det nok ca. 10kg.
Den flyver rigtigt godt!!! Super harmonisk og uden trælse tendenser. Eller det gjorde den ihvertfald indtil hele finnen gik i flutter i et modvinds low-pass:eek:
Finnen svingede ca. 15 cm til hver side, så tilbage med gassen ud med understellet og så rundt til en medvindslanding. Alt gik sådan set ok indtil den rullede om på ryggen til allersidst. Skade= begrænset, da finnen jo allerede var knækket.
Efter nærmere inspektion af brudet, så viste det sig at finnens struktur slet ikke er tilstrækkelig, der var kun et stykke 2mm letvægtskrydsfiner på ca 18mm bredde der holdt selve finnen på basen. Resten var mere eller mindre bare holdt sammen af beklædningen!
Jeg har nu limet det hele sammen med en 8mm kulfiberstang op igennen kroppen og op til toppen af finnen. Det bliver meget bedre.