Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Piper Pawnee fra Hangar 9 - AIRBORNE!

28 aug 2008 22:54

Hej

Jeg har "forelsket" mig lidt i dette fly fra Hangar 9:her
( ja,ja, jeg ved godt den ikke er køn, men den er da charmerende :))
Er der nogen her på forum der har erfaringer med flyet?

mvh Bent
 
OY4734
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 okt 2004 16:18
Kontakt:

Hej Bent jeg byggede for en

14 sep 2008 20:21

Hej Bent
jeg byggede for en del år siden en sådan sprøjteflyver PIPER PAWNE i semiskala efter en tegning fra et tysk blad spændevidde 180 cm den var meget fascinerende af flyve langsomt med på stille dage, desværre gik det en dag for langsomt og den døde i et sving.
jeg kan godt anbefale at bygge sådan en, måske som et skalaprojekt

:)mvh
Kurt
her



34,42KB





74,47KB
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hej Kurt der er den jo,

14 sep 2008 21:51

Hej Kurt

der er den jo, hold da op hvor er den flot, og selvfølgelig er den da fra KFK! I de senere år har jeg kun haft ARF- modeller, men pensionsalderen nærmer sig, så hvem ved, det kunne jo godt være at sådan et projekt kunne friste! I første omgang venter jeg nu på den fra Hangar 9, jeg tror også den er rigtig fin. Mon ikke jeg smider et par billeder ind, når den er her :)
Jeg ved ikke helt om min hukommelse spiller mig et puds, men jeg mener at kunne huske, at jeg som dreng så sprøjtefly i funktion. Kan det mon passe? Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om det.

mvh Bent
 
OY4734
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 okt 2004 16:18
Kontakt:

hej Bent, jo du husker

15 sep 2008 17:23

hej Bent, jo du husker rigtigt.
På Nakskov flyveplads havde sprøjte flyverne PIPER PAWNE base, både når der skulle sprøjtes og når der skulle sprædes kunstgødning på de lollandske marken, jeg har været mange ture på flyvepladsen og beundre deres fantastiske flyveture, det var det der gav mig lysten til at bygge sådan en fætter, jeg mener at de stoppe med at sprøjte i Danmark omkring 1994-95 samme år som jeg byggede min Piper Pawne.




75,31KB
 
OY4734
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 okt 2004 16:18
Kontakt:

hej Bent, jo du husker

15 sep 2008 17:23

hej Bent, jo du husker rigtigt.
På Nakskov flyveplads havde sprøjte flyverne PIPER PAWNE base, både når der skulle sprøjtes og når der skulle sprædes kunstgødning på de lollandske marken, jeg har været mange ture på flyvepladsen og beundre deres fantastiske flyveture, det var det der gav mig lysten til at bygge sådan en fætter, jeg mener at de stoppe med at sprøjte i Danmark omkring 1994-95 samme år som jeg byggede min Piper Pawne.




75,31KB
 
Michael Dines
Indlæg: 205
Tilmeldt: 10 okt 2003 19:23
Kontakt:

Hej Piper Pawnee fans. Vi har

17 sep 2008 20:10

Hej Piper Pawnee fans.

Vi har i Danmark haft flere Piper Pawnee sprøjtefly på vingerne. Det største firma vil jeg tro, var hjemmehørende i Odense Lufthavn (Beldringe) hvor de opererede flere i firmaet Thanner Fly. Min far var flymekaniker på dem, så jeg har nogle flotte billeder og 8mm smalfilm med disse fly. Hvis i skal bruge skala farver, så kan jeg finde dem frem, scanne dem og emaile. Thanner Fly Pawnee flyene var hvide med røde staferinger. Jeg har måske stadigt en Maintenance Manual liggende på dem oppe på loftet, jeg er dog ikke sikker, idet jeg forærede en del af disse til Flymuseet da det lå i Billund.
MVH Dines
The Jetman...Fuld gas eller Fuld gas....Fuld gas selvfølgeligt
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hej Michael tak for oplysningerne, det

18 sep 2008 16:54

Hej Michael
tak for oplysningerne, det bliver mere og mere spændende! Ved du mon, hvor stor en aktionsradius denne base i Odense dækkede, de kom vel næppe til Nordjylland? og hvis de ikke gjorde, blev der så overhovedet fløjet her oppe? Er ret sikker på at have set dem flyve, men de kan have været på Fyn.
Håber da snart at min Pawnee dukker op. Til den tid vender jeg nok tilbage, det kunne være rigtig fint med billeder af detaljerne på flyene.

mvh Bent
 
Kristoffer S
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 02 jun 2003 14:41
Kontakt:

Hej! Jeg ved der er en

18 sep 2008 17:08

Hej!

Jeg ved der er en pawnee på Arnborg svæveflyvecenter. Den bliver brugt som slæbefly. Jeg har været på krogen af den en snes gange, og den slæber imponerende godt. (Endda med en kvindelig slæbepilot :D)

Bemalingen er hvid/rød, rigtig flot faktisk.

Jeg tror gerne at de vil være behjælpelige hos Dsvu hvis du ønsker at se på flyet engang. her , der kan du finde kontaktoplysninger.

her

Er spændt på billeder af din H9 pawnee!
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hej Kristoffer tak for tips og

20 sep 2008 08:34

Hej Kristoffer

tak for tips og ikke mindst for det flotte billede af Arnborgs trækdyr!
Kvindelige piloter er skam ikke at foragte. I et privat selskab så jeg engang en flot mavedanserinde, og det viste sig, at hun rent faktisk også var erhvervspilot.
Jeg vender senere tilbage med billeder.( Altså af Pawnee`en!) :)

mvh Bent
 
Brugeravatar
Slowflyer
Indlæg: 465
Tilmeldt: 06 nov 2006 21:21
Kontakt:

For en del år tilbage

20 sep 2008 10:54

For en del år tilbage var jeg til fest sammen med en pilot der fløj sprøjteflyver fra Beldringe. Jeg spurgte ham om han havde en drømmeflyver han gerne ville prøve. Jeg trode han ville sige Spitfire eller sådan noget (det havde jeg nok selv gjort ), men han sagde at det var den han fløj - der var ikke noget bedre.
Jeg kan også huske at jeg så flyene over vestfyn i firserne. Imponerende flyvning.
MVH Per Herholdt, 5750 Herringe.
OY 5345
mail: slowflyer(a)herholdt(.)info

OBS! I nyt forum logger jeg på som "Per Herholdt"
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20