Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

06 okt 2009 19:57

Fik lige lavet lyset lidt mere skalarigtigt.

Bent
Vedhæftede filer
image_107552.jpg
image_107552.jpg (136.18 KiB) Vist 1779 gange
image_107498.jpg
image_107498.jpg (82.46 KiB) Vist 1779 gange
 
kryder
Indlæg: 185
Tilmeldt: 05 mar 2006 15:22
Kontakt:

Jeg fandt lige lidt mere

08 okt 2009 20:52

Jeg fandt lige lidt mere om "Den flyvede bimorder" :D

her
Hilsen Jonas

 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

09 okt 2009 20:28

[QUOTE=kryder;340629]Jeg fandt lige lidt mere om "Den flyvede bimorder" :D



[URL]http://www.sidensaxo.dk/fileadmin/saxo-abstract-uploads/den_flyvende_bimorder_2003_3.pdf[/URL][/QUOTE]



Det er spændende læsning, ufatteligt at der ikke skete flere uheld!



Jeg var lige ude på pladsen i det fine vejr idag, skulle lige afprøve lyset i vingerne (fra Steen Nielsen). Det er så kraftigt, at det fint kan ses, selv i solskin.



hilsen Bent
Vedhæftede filer
image_107742.jpg
image_107742.jpg (98.58 KiB) Vist 1779 gange
image_107741.jpg
image_107741.jpg (96.37 KiB) Vist 1779 gange
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Hej Pawnee drenge, hvad med

01 nov 2009 18:40

Hej Pawnee drenge, hvad med en 1/4 skala.
her

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hej hvis man sidder og

04 nov 2009 07:10

Hej

hvis man sidder og ærgrer sig over, at man ikke kan komme ud og flyve med sin Pawnee, kan man jo bygge en i Depron :):
her

mvh Bent
 
RED BARON
Indlæg: 298
Tilmeldt: 02 feb 2009 11:32
Kontakt:

Hej Arvid Vil du sælge disse

04 nov 2009 10:39

Hej Arvid
Vil du sælge disse to hjul med magnet bremse. Det lyder som hjul jeg går og leder efter . Hvad er størelsen ?
Og evt tlf nummer jeg kunne bruge
Hilsen
Flemming
:) Flemming Hammershøy
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hej! I det netop udkomne

11 feb 2010 18:42

Hej!

I det netop udkomne martsnummer af det engelske blad RCM&E er der et review omhandlende Pawnee`en.
Den omtales meget positivt: "A considerably purified Cub she certainly is: big,safe,impressive and friendly. Scala ARTFing really doesn`t get much better than this."
Efter snart mange timers samvær med flyet kan jeg kun erklære mig helt enig.

mvh Bent
 
Malm
Indlæg: 99
Tilmeldt: 03 jul 2005 16:02
Kontakt:

Jeti

03 mar 2010 13:18

Jeti

Hej Bent,

Jeg har sporet mit uheld i sommers til en løsnet motoraksel. Det skyltes dels en forkert propel med for kraftig stigning samt en delvis defekt EP motor. Havariet var ikke totalt men Pawneen tipstallede grundet ophørt fremdrift hvorefter modellen indgik et spin.

Hvordan vil du tro en Jeti MUI vil "opføre" sig hvis noget lignende skulle ske med denne anordning monteret?

Jeg har også oplevet at propellen var for blød og bøjede af. Det lød som et grimt smeld. Vil du tro at man ville kunne se en eller anden reaktion på omdrejningstal eller strømforbrug?

Jeg overvejer kraftigt at montere en Jeti men er i tvivl om hvilken måleanordning jeg skal vælge. Valget står mellem en MUI eller en MRPM da jeg vil tro at en af disse vil kunne varsle et af de ovenstående problemer i tide. Vil en løsnet propel ikke straks medføre et drastisk fald i strømforbrug samt forøgede omdrejninger når disse måles mellem BEC og motor frem for rent optisk?

Har du i øvrigt overvejet at dukke op til skalainformationsdagen den. 10 april på Fyn?


-
Jeg elsker de stille øjeblikke - ligefør stormen kommer

-Malm
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hej Malm! jeg flyver med

03 mar 2010 22:55

Hej Malm!

jeg flyver med Jeti Duplex i 5 af mine fly, og jeg er meget tilfreds med systemet. Jeg benytter mig mest af muligheden for at aflæse det totale strømforbrug, mens jeg især aflæser det øjeblikkelige amperetræk når jeg testflyver forskellige propeller. Det er klart at en rpm-måling, enten på motoren eller optisk på propellen kan give nyttig information, men jeg tror ikke det ville have forhindret dit uheld. Jeg tror mere på, at de målinger er til nytte ved testflyvninger, men systemet er meget velfungerende og lækkert.
Den lyd du nævner kunne måske skyldes at regulatoren ikke er korrekt timet. Det er en høj og skrigende lyd.

Der bliver for mit vedkommende ikke nogen tur til Fyn, der står konfirmation på programmet!

mvh Bent
 
Malm
Indlæg: 99
Tilmeldt: 03 jul 2005 16:02
Kontakt:

Hej alle, Der er sket rigtigt

23 apr 2010 21:07

Hej alle,

Der er sket rigtigt meget siden sidst :D

For det første var Kongsbak og jeg til skalainformatiosndag hos FSMFK. Hyggeligt som altid når man er på Fyn hvor de havde gjort store anstrengelser for at skabe så gode rammer som muligt for alle os nye.

Både Kongsbak og jeg var meget skeptiske med at vove os ud i konkurrence men efter en snak om forskelle mellem den nu afviklede Populærskala til fordel for de nye F4C regler samt en indvielse i klubskala hvor vi fik lejlighed til at se rigtige dommere over skulderen og endda få lejlighed til at give vores besyv på en bedømmelse har jeg fået afmystificeret fænomenet konkurrence. Både Kongsbak og jeg har derfor til meldt os Pandrup den. 1 maj.

Pawneen har nu fået Jetibox men uden telemetri mulighed. Jeg har valgt to sensorer - MUI samt MRPM så jeg har mulighed for at måle mig frem til virkningsgraden. Min tidligere Hyperion Z4020-14 er skiftet ud med den anbefalede E-flite 46 og det tidligere Flightpower 5S 5350 er skiftet ud med det nyere Hyperion G3 5000 ligeledes 5S. Spænding til Jetibox og MUI føder jeg fra Titan 80 BEC ESC udgang der normalt anvendes til prgusb. Der er desuden anvendt en Jeti Expander til at binde de to sensorer op mod Jetibox som desuden er placeret i skum under den aftaglige servicelem foroven så jeg har nem adgang under indkøring såvel som log efter endt flyvning.

Imorgen bliver så den store dag hvor det hele skal afprøves og med vanlige bambiknæ er jeg både nervøs og spændt efter sidste år havari oppe i NFK:o

Jeg smider lige nogle billeder af det allerede kendte flyvedyr før jeg tager afsted :D

-
Jeg elsker de stille øjeblikke - ligefør stormen kommer



-Malm