Som testpilot vil jeg da lige komme med min kommentar til modellen.
Den flyver fantastisk!
og så ser den endda godt ud med himlen som baggrund.
Den laver rul og loop manøvrer stabilt, roligt og ganske ukritisk. Stall derimod, er et punkt man skal give lidt ekstra opmærksomhed.
Da jeg havde lagt mig i god højde, taget gassen af og langsomt kørte højderor på, stoppede modellen fint og roligt. Da den begyndte at give tegn på at tabe næsen smed den ganske hurtigt, uden varsel højre vinge og kvitterede med et spin. Jeg må erkende at jeg et kort øjeblik tænkte Fuuuu....
Men da den havde taget et par omgange og jeg "roligt" havde overvejet situationens alvor, slap jeg pindene og begyndte at åbne for gassen hvorefter den ligeså fint stoppede sit spin og jeg pænt kunne trække den væk fra den ellers katastrofale kurs.. puha, jeg tror nok jeg tog en flad rolig rundflyvning eller to bagefter...
Efterfølgene lavede jeg et par stall's mere for at blive fortrolig med dem og opretning foregik ganske ukritisk, man skal bare huske at have lidt højde på modellen. Dette er sikkert ganske skala rigtigt, KZ II opfører sig i hvert fald på samme måde..
faktisk kan modellen flyve ganske langsomt, men med de stall egenskaber er jeg lidt forsigtig med at udfordre den i lav højde.
Vi fik afprøvet split flaps som faktisk havde overraskende god virkning på modellen. med fuld flaps og halv gas kan man lave nogle pæne langsomme forbiflyvninger.
Landinger kan udføres pænt, men jeg har lidt tendens til at komme lidt hurtigt ind, måske fordi jeg ikke vil risikere stall.. her skal jeg lige træne lidt flyvning med flaps.
Alt i alt en velflyvende model med sjæl, som nok skal blive en god ven
Mvh.
Brian Schaadt
Borupmodelflyvere
Høje-Taastrup Modelflyveklub
Vordingborg Modelflyveklub