Alle danske modelpiloters forum

 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Albatros fra Toni Clark

01 jul 2016 14:56

Er der nogen som har købt/bygget en Albatros fra Toni Clark. Har fået mig dette byggesæt i næste uge til gammel pris. Der sker nemlig at alle Toni clarks priser stige fra næste uge af med ca 15 procent, og det er gennerelt på alle deres produkter.
Var inde på forum warbirds.de og læst om flyet om byggeriet og gennerelt set på om hvordan det hele er i kvaliteten og som de alle sammen skriver at det er nok noget af det flotteste byggesæt man kan ønske sig. Alting er super godt udført og motoren samt indsugning m.m. Passer bare godt sammen. Der er sågar udført fuld scala på alle de ting som skal være på flyet, og det er også sådan at man ikke skal ud og købe både det ene og det andet ved et normalt træbyggesæt. Både lim m.m. Følger med, og alting er beskrevet med over 300 sider i tekst og farvebilledere m.m.
Det hele kommer i 4 store kasser opdelt. Bare set ud fra at kroppen er opbygget i glasfiber med indstøbt spanter forstærkninger osv osv. Siger jo også at det hele bare er utrolig flot udført fra Toni Clark af.
Men kunne være fint hvis en herinde har bygget flyet, og kunne dele ud af erfaring med flyet.
Ja jeg må nok ogs sige at flyet er nok i den meget dyre ende, men alting har en pris ud fra kvalitet man køber. Bliver også super godt at se når Lars skal igang med sin store piper fra Paolo severin.
 
Brugeravatar
boie
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

Tillykke med den. Havde du

01 jul 2016 19:35

Tillykke med den. Havde du ikke også en Fokker Dr 1? Eller er den gået videre?
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Ja desværre eller skal man

01 jul 2016 20:34

Ja desværre eller skal man sige rimelig heldig, der var en fra Tyskland som jeg kender rigtig godt som bare ville have byggesættet fokker DR1 og fik tilbudt at tag det med til Tarp i år, og fik 650,00 mere end jeg selv har givet for flyet, og fik også solgt en helt masse andre ting fra mit lager til ham. Derfor blev mit valg i stedet for albatros flyet. Købte hele pakken med zenoar 80 ccm motor bokser hvor den bare har kræfter ab libitum. G passer peffekt til modellen.
Og har også fået kontakt på det tyske forum hvor en vil hjælpe med at farvelægge flyet over en weekend, godt nok skal køre til Hannover, men er turen værd. Hans albatros er bare til ug i farven han har sprøjtet med de originale farve. Og det eneste jeg skal betale for er farven. Så jeg har virkelig noget at glæde mig til.
Og skal nok få lagt billedere op af flyet når det er ankommet til Danmark.
Kan sige at bare i fremstillingstid på kroppen ved Toni Clark og alle de færdige dele tag 38 timer for en mand, så godt og vel 1 uges arbejde i produktionstid, derfor er det heller ikke så mærkelig at det ikke er helt gratis. Men er nok alle pengene vær og kan stilles op i scala flyvning.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

No Title

02 jul 2016 11:16

Fik lige taget et stemningsbillede af flyet fra Toni Clarks hjemmeside af. Har haft kontakt med vores naboland omkring byggeriet på forummet og allerede fået rigtige mange tips og billedere m.m. af dem.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

No Title

02 jul 2016 18:22

Sådan bliver min farvelagt når den er klar til dette. Og skal nok på en længere køretur.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Så kom der en mail

05 jul 2016 19:05

Så kom der en mail i dag fra Toni Clark på at 4 store kasser er på vej til mig. Og har fået halvdelen flyttet af mine i hobbyrummet sådan at jeg kan få plads til mit proxxon udstyr som er et transportbord som er bygget op med rullehjul. Det gør det noget nemmer at arbejde med og alle tilslutninger er udført at jeg har stikkontakter monteret i loftet sådan at man ikke bliver viklet ind i ledninger på gulvet. Og alle ledninger til mit proxxon er monteret på en kontaktenhed med 10 udgange i bordet og dermed kun har et kabel som forsyning.
Og har en nabo som er snedker og han har lavet et nyt byggebord som kan deles op i 4 dele/længder sådan at det er meget nemt at forlænge det med beslag som bliver skubbet over hinanden. Og hele pladen er gjort stiv sådan at bordet er altid 100 procent lige..
Men hvor det blive det spændende at komme i gang med byggeriet, hvis man ikke kan komme ud at flyve. Har ikke fløjet med fly siden September 2015. Så det ende nok med at skal starte op igen på begynde stade er jeg bange for.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Så blev hobbyrummet tømt for

08 jul 2016 00:23

Så blev hobbyrummet tømt for alle de byggesæt jeg skal have solgt nu, og samtidig fik lige solgt 6 stk. Flyver i aftes og 2 styk skal sendes til Sjælland, så fik hobbykontoen lige et ekstra pust. Og min Albatros kommer i morgen formiddag og spændende og se hvad 4 kasser ser ud når det bliver pakket ud. Kommer billedere op i morgen.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

No Title

08 jul 2016 12:14

Så kom GLS forbi med 4 stykke store kasser til mig. Fik kun lige kort pakket ud, fordi jeg er igang med at få alle mine ting ud fra hobbyrummet hvor der er solgt rimelig mange byggesæt som skal sendes med posten. Men fik taget et par billedere af indeholdet i kasserne, som ser meget godt ud.
 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Der skulle vel ikke være

10 jul 2016 19:46

Der skulle vel ikke være andre herinde som også har købt eller bygget flyet, kun være fint med lidt input til byggeriet. Har i går aftes læst et digeværk af beskrivelsen på Tysk af 148 sider. Og må bare sige at akt er drevet ned til mindste detalje såsom farvevalg til motoren, udstødningen og sågar hvordan man for lagt på sit beklædning jeg har købt med at man kan gå ud til sin skiltemaler og få det lagt på med de originale farve pålagt.
Og de farve til motor osv. Er betegnet med humboldt farvekoder og blandningsfirhold til at få de rigtige nuancer frem er også fortalt i ord og billedere. Alt er bare beskrevet skridt for skridt i hele byggefacen. Har aldrig set noget så flot udført i et byggesæt nogensinde. Og det er ogå lige det som de tysker som har bygget flyet sagt om flyet.
Men det bliver spændende at komme igang såsnart jeg er ved at få tømt mit lager af fly som går firskellen rimelig godt. Og byggekontoen uden at konen ved af det har det også rigtig godt.
Har også bestilt hos Axel puppenbauer en ny dukkevsom passer til flyet. Dette skal man bare have med for at få fuldført flyet også selvom de ikke er helt i den billige ende af skalaen, men flot ser det ud.