Alle danske modelpiloters forum

 
Michael Jensen
Emnestarter
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Topflight Cessna 182 skyline arf model motorstørrelse m.m.

24 jul 2016 21:33

Jeg har i sidste uge fået bygget min Cessna 182 skyline fra Topflight færdig, men manger motoren og om der mulighvis var nogen herinde som har denne model, og ville gerne have en motor hvor den er gemt væk i cowlet inklusiv udstødningen. Har været inde og se at der kan fåes en DLE20 som passer til flyet, men om den gør det er jeg i tvivl om, og kan fåes med potte som kan tilkøbes.
Har også kigget på en evolution 20 ccm motor. Håber nogen har flyet og har en ide til hvilken motor som vil passe til flyet.
 
Brugeravatar
MaxMorgan
Indlæg: 225
Tilmeldt: 18 mar 2011 14:32
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Tillykke med den nye flyver:) Her

26 jul 2016 23:00

Tillykke med den nye flyver:)

Her er en lille film, med en der har en OS 95FS i og det ser ud til at gå meget godt, dog uden det vilde overskud.
Kan kun tale godt om begge motorer du nævner. Der kan købes alt i udstødning til Dleren, Bla. hos krümmscheid.
Sikkert også til Evoen.
Med 20 cc 2T tror jeg du er godt dækket ind.

her

Flyv flot
M.M

Aim high - fly low.
alltitude is my freind-----and low fly ,my demon.
--------------------------------------------
Aktive fly.
Extremeflight MSX 64 elek.
Carden Yak 54 50cc
Pilot RC-Decathlon 107"
spektrum DX6i
Hitech Aurora9

Certifikat:A-S
 
Brugeravatar
SteenSchaff
Indlæg: 161
Tilmeldt: 28 jul 2015 09:58
Kontakt:

Re: Topflight Cessna 182 skyline arf model motorstørrelse m.m.

06 mar 2017 00:08

Hej Michael

Tillykke med din nye flyver, den bliver du glad for. Jeg har selv fløjet den for nogle år siden for en gut, der ikke havde modet til at smide den i luften selv, og den flyver rigtig godt.

Med en benziner, om det er DLE 20 eller en anden, vil du have brug for en udstødning, hvor der er plads i cowlet eller kroppen. Tvivler på at du kan få en pitts eller wrap-around, der vill kunne klare lydkravene i de fleste klubber. En cannister potte vil dæmpe godt, men der er ikke plads til den!

jeg ville vælge en 120 4-takter og montere den med cylinderen nedad. Måske du skal skære lidt ud i bunden af cowlet til cylinderen, men det vil ikke være meget og det vil kun være gavnligt for kølingen af motoren. der skal altså en del luft ind OG ud, for at køle ordentligt.
Du undgår ikke at skulle lave hul i cowlet til hvor udstødningen skal stikke ud, med det vil ikke skæmme din flyver i nævneværdig grad og det vil være en god måde at lede "køleluften" ud på. Fordelen ved sådan en 4-takter er at udstødningen ikke er hverken særlig lang eller stor.
Og så lyder en 4-takter altså væsentligt bedre i sådan en skalaflyver end en 2-takter om det så er benzin eller nitro.

Jeg har selv en Hangar 9 Piper Cub J3 med en ASP 180 firtakter, og den lyder godt og trækker flyveren rigtig skalaagtigt.

Go' flyvning

mvh
Steen S