Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Søger en De Havilland Chipmunk.

20 sep 2016 21:13

Jeg overvejer om jeg ikke skal have sådan en 2 sædet De Havilland Chipmunk. Men jeg ved ikke lige hvor jeg kan finde et byggesæt eller en ARF model.
Jeg tænker at den skal være i 50cc klassen.
Nogen det har et link til sådan en?
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
JesperA
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20 dec 2013 15:21
Kontakt:

Jeg har tidligere bemærket denne

21 sep 2016 12:06

Jeg har tidligere bemærket denne her: her

Der står dog ikke noget om størrelsen.

Kitcutters har den vist i to størrelser:

her

Har ikke set den i ARF

Hilsen Jesper

 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Tak for links Jesper. Den store

21 sep 2016 16:01

Tak for links Jesper.
Den store fra Kitcutters kunne godt være interessant. Men det er bare lidt besværligt at handle i USA. Det første link du har lagt ine er samme model. Men som du selv er inde på, står der ike hvilken størrelse den er i, og så får man ikke halen med i woodkit'et ???
Så jeg er stadig på udkik efter sådan en. Og det ser ud til at 1:4 eller lige der omkring vil passe mig meget godt.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 934
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

Hej Robert Prøv lige at kigge

05 okt 2016 21:00

Hej Robert

Prøv lige at kigge på nedenstående link på et komplet byggesæt af en Chipmunk fra en tysk producent.
Jeg købte et sæt hjem til Steen Rasmussen for nogle år siden, som han bygge til en DA50.
Den fløj rigtig fint og kvaliteten var iflg. Steen helt fint.

her

Mvh. Peter
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Hej Peter. Den tror jeg faktisk

05 okt 2016 21:59

Hej Peter.
Den tror jeg faktisk jeg har set flyve i Brande et år. Og det var præsis sådan en str. jeg søgte efter.
1000 tak for linket. Det er nu gemt :)
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
SJ
Indlæg: 4312
Tilmeldt: 30 jun 2002 18:12
Kontakt:

http://www.hobbyfly.de/black-horse-chipmunk-50-cc-arf-2170mm.html

05 okt 2016 22:46

Sonnich Johannesen
http://www.grcc.dk/
 
Michael Jensen
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Hej Robert Hvis du skulle vælge

08 okt 2016 11:05

Hej Robert
Hvis du skulle vælge flyveren fra linket fra Hobbyfly.de ville jeg nok holde fingerne langt væk fra dette firma i Tyskland. Hvis man går ind på rc. Network.de er der en meget lang skriverier om dette firma som var et søsterselskab til hobbyfly i Danmark. De tyske modelflyver skriver at firmaet ikke levere varen selvom den er betalt og de svare ikke på mails eller telefon. Og det seneste nyt er at der er blevet angivet en politianmeldelse over svindel m.m.
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Jeg har besluttet at skal

08 okt 2016 19:44

Jeg har besluttet at skal jeg have en Chipmunk, vil jeg selv bygge den. Og det bliver først når jeg får et værksted igen. Så det er ikke noget der lige sker (et barn skal først flytte hjemme fra :D)
Og så vil jeg male den i danske farver.

Men tak for linket SJ.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 934
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

Hej Robert. Jeg har jo tidligere

10 okt 2016 19:46

Hej Robert.
Jeg har jo tidligere haft en 1:5 skala Chipmunk fra Dynaflite. Det var min første stormodel og den fløj tæske godt og gør det vist stadig væk på Vejle kanten.
Det byggesæt produceres desværre ikke længere, som så mange andre fine byggesæt.
Derfor har jeg også et blødt punkt for en Chipmunk. Det er jo et rigtig smukt fly.
Jeg har kigget lidt billeder at Woodclassics model kontra modeller bygget efter de Jerry Bates tegninger som kan købes hos Fighteraces i England og sammenlignet den med billeder af full Scale fly.
Nu skriver Woodclassics på deres hjemmeside at det er et semi skala byggesæt, så de foregiver ikke noget andet, men jeg synes der er for lidt V-form i vingerne og vingernes overgang til kroppen er også udført langt bedre på Bates tegningerne.
Jeg har jo bygget et par 1:4 Sea Fury efter Bates tegninger hvor jeg fik et full kit hjem fra USA. Hans måde at opbygge modellerne er meget lige ud af landevejen, så det skal du ikke lade dig skræmme af.
Et laser skåret short kit kan købes i England hos Belair. Så skal det købes liste og balsabeklædning der ud over. Det kan købes hos Thoma træ i Tyskland.
Det blev en længere smøre. Jeg håber du kan bruge det.

Mvh. Peter
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Hej Peter. Du kan tro jeg

10 okt 2016 20:54

Hej Peter.
Du kan tro jeg kan bruge det. Som skrevet er det først når jeg får et værksted igen, så jeg har masser af tid til at undersøge ting som dem du oplyser her. Og nu står de jo her i tråden, så jeg kan nemt finde dem frem når jeg lige har tid/lyst.
Jeg har aldrig prøvet at bygge eftertegning før. Det vildeste jeg har gjort i er byggesæt. Og der er det nok min Funtana pro og Decathlon XL fra EMHW der var mest udfordrer håndværksmæssig. Så at kaste mig ud i at bygge eftertegning, vil være noget af et spring. Men måske det kunne være sjovt at prøve.Og projektet behøver jo ikke blive færdig på en vinter :)
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.