Alle danske modelpiloters forum

 
Poul Munch
Emnestarter
Indlæg: 787
Tilmeldt: 22 feb 2006 18:27
Kontakt:

Re: Extra 260

20 okt 2021 22:09

Her fræses rorhorn og hængsler til sideroret. En hammel til siderors servoen kom også med.
IMG_6621.JPG


Det er en printplade med kobber som er råmaterialet. Så kobberet bliver ætset af med koncentreret brintoverilte og salt syre.
Jeg ved ikke om det er giftigt. Men jeg tror det, så det gøres udendørs.
IMG_6622.JPG


Hamlen skal sidde på et leje og for ikke at det vakler, må der en skive på hver side af hamlen. Den samlede tykkelse er 4,5mm.
Bagerst på billedet er en færdig hammel fra et mindre fly.
IMG_6624.JPG


Et bor styre limningen af de 2 skiver på siden af hamlen.
IMG_6627.JPG

Hvorfor der kom et ekstra billed af suppen med ved jeg ikke.
/ Poul
Vedhæftede filer
IMG_6622.JPG
 
Poul Munch
Emnestarter
Indlæg: 787
Tilmeldt: 22 feb 2006 18:27
Kontakt:

Re: Extra 260

23 okt 2021 20:03

Wirene til sideroret skal jo gerne gå vinkelret på siderorets hængsel linie.
For at gøre det tydeligt på billedet er vinklen lagt uden på modellen. Men da modellen er helt tom lægges vinklen inde i modellen og blyant stregen tegnes.
IMG_6630.JPG


En honeycomp plade ilimes. En liteply plade med udskæring til servo og hammel akslen ditto. Hammelen med de 2 kuglelejer monteres på en aluminium aksel. Og limes i.
IMG_6633.JPG


Nogle skum plader tilpasses groft. De skal bare lige kunne være inde i motorcovlet. Der tegnes en skabelon til begge ender. Og så er det bare igang med varmetråden. På billederne er der skåret med varmetråden.
IMG_6629.JPG

IMG_6628.JPG

Lidt plastic uden om og den er klar til at blive betrukket med glasvæv og epoxy.
For at spare lidt på vægt og penge har jeg lavet en papskabelon som jeg klipper glasvævet efter.
4 lag 163g væv og en topplade af 4mm aeroplanfiner.
IMG_6631.JPG

Efter det var hærdet helt blev der indvendigt, i toppen af domen, lagt nogle lag glasvæv til at stødte toppladen.
I morgen skal domen sættes på kroppen.
 
Poul Munch
Emnestarter
Indlæg: 787
Tilmeldt: 22 feb 2006 18:27
Kontakt:

Re: Extra 260

08 nov 2021 21:26

Siderors hængsler er her monteret på sideroret. Og skal nu i limes side finnen.
IMG_6643[1].JPG


Her er det måske sidste indlæg i denne bygge tråd.
Søren har fået flyveren og han har desværre lidt problemer med at komme på forum.
 
ClausT
Indlæg: 5507
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: Extra 260

08 nov 2021 22:56

Poul Munch skrev:
Her er det måske sidste indlæg i denne bygge tråd.

Øv, så frem til at se mere til den delte krop, motor installationen og naturligvis flyet i helhed.
Men tak for at dele bygge processen indtil nu.