Alle danske modelpiloters forum

 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

Hej RVJ.

29 sep 2014 15:20

Hej RVJ.

:)
Hejsa, det er et spændende stor project du har gang i der.
Hvis du kommer til at mangle tynd konstsntan tråd til at skære skym med,
har jeg så meget at jeg sagtens kan undvære noget :D
J.O.P.
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

... jeg har tænkt mig

29 sep 2014 16:36

... jeg har tænkt mig at lime den øverste del af sidefinnen skal limes fast på højdeplanet. Der limes så 2 rør op i den øverste sidefinne, og ned gennem højdeplanet, som så stikkes ned i den nederste del af sidefinnen ved samling.

Spørgsmålet er jo så, om sideroret også skal deles, ligesom sidefinnen, eller om roret skal afmonteres ved transport/adskillelse. Dette er jo så afgørende for, hvordan tidligere nævnte midterstykke skal udformes...

Ved deling af sideroret, bliver den nederste del af sideroret så den 'drivende' del, hvor den øverste del så 'stiftes' ned i den nederste, og derved 'drevet' af den. Alternativt til drivende/drevet-udgave, kan roret dels helt, og så gi' dem begge en servo.

Jeg hælder mest til at dele roret, men igen... bliver roret så ikke 'svækket'? Kan 'stiftningen' holde?
Forslag: Du kan snyde.

Et rør der hængsler sideroret monteres og sikres gennem en luge i bunden af bagkroppen. Snyderiet er, at det stykke forkant af sideroret der sidder bag højdeplanet er fastmonteret på sidefinnen. Snyderiet vil kun kunne ses når du er på jorden og sideroret ikke er er neutralt.

Hvis det kan lade sig gøre får du et aftageligt sideror med en minimal vægtforøgelse til følge (Sikring af siderorshængslet)

Kan du se ideen og tror du den kan bruges?
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

30 sep 2014 11:43

Hej Rene

Hængselsrøret monteres nedefra og op, og låses med en ring under nederste lejring.

Den del af sideroret der sidder bag højdeplanet må du enten undvære eller lave som en separat del der monteres i falser på det øvrige sideror når det skubbes ind på plads.

Måske har jeg overset noget væsentligt men jeg kan jo også have inspireret :) Sig til hvis du har spørgsmål.

Ses vi til DM i combat?
Vedhæftede filer
PBY 6A.pdf
(101.83 KiB) Downloadet 148 gange
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Hej Rene Hængselsrøret monteres nedefra og

30 sep 2014 13:51

Hej Rene

Hængselsrøret monteres nedefra og op, og låses med en ring under nederste lejring.

Den del af sideroret der sidder bag højdeplanet må du enten undvære eller lave som en separat del der monteres i falser på det øvrige sideror når det skubbes ind på plads.

Måske har jeg overset noget væsentligt men jeg kan jo også have inspireret :) Sig til hvis du har spørgsmål.

Ses vi til DM i combat?
Kommer da lige i tanke om en ting :) Hvis du laver finnen med hulkel lige som originalen, skal røret jo sidde i sideroret og ikke i finnen. I så fald skal der gå hængslingstappe, igennem hvilke røret føres, ud af både finne og ror. OG både finne og ror skal være med hulkel som så fyldses op af hængslingsrøret.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
Rvj
Emnestarter
Indlæg: 178
Tilmeldt: 11 maj 2004 19:20
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Hej Regnar. Det er ikke hvordan

30 sep 2014 22:39

Hej Regnar.

Det er ikke hvordan hængslet skal laves, der er min 'bekymring'. Det bliver samme princip som på krængroret (se indlæg #69, side 7).

Det er mere det, hvordan selve sideroret skal deles (eller ej), når jeg ta'r højdeplanet inkl. den øverste del af sidefinnen af for transport (halen er jo som et +).

Jeg helder mere og mere til at ta' roret af, inden højdeplanet afmonteres. Men nu må vi se, når jeg kommer så langt ;)
Hilsen René V. Kock-Jensen
Medlem af Mfk-Falken

"Vær mod andre, som de skal være mod dig"
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Det ser altså godt ud

09 okt 2014 23:32

Det ser altså godt ud det der Rene:D
FPV pilot :D
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Ser som sædvanligt godt ud

17 nov 2014 23:05

Ser som sædvanligt godt ud Rene:D
Brugte du det spray lim jeg skrev om?

PS Tak for sidst:cool:
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
J. Linnebjerg
Indlæg: 2203
Tilmeldt: 25 sep 2009 13:21
Kontakt:

Stort fly

17 nov 2014 23:43

Stort fly

Flot flot arbejde og tålmodighed, lige som Arne Hansen han har lige lavet 5 VINGER TIL UNGDOMSSKOLEN og en perfekt hovedvinge til min Learjet fra HEGI MED MANGE ÅR PÅ BAGEN ,måske sælger jeg den da jeg har mange fly at bygge. mvh. Jan Linnebjerg 7441 Bording Airport DG. tlf. 20813878. :)
Modelflyver af hjertet;)
 
Brugeravatar
Rvj
Emnestarter
Indlæg: 178
Tilmeldt: 11 maj 2004 19:20
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Ser som sædvanligt godt ud

18 nov 2014 08:15

Ser som sædvanligt godt ud Rene:D
Brugte du det spray lim jeg skrev om?

PS Tak for sidst:cool:


Selv tak... det var Ganske hyggeligt.

Ja, det er det du har henvist til... og det virker bare rigtigt godt. Dyssen er ikke bare en rund klattet stråle, men en flad vifte, så man kan fordele klæben mere jævnt (når man lige får vendt den rigtigt...).
Hilsen René V. Kock-Jensen
Medlem af Mfk-Falken

"Vær mod andre, som de skal være mod dig"
 
Brugeravatar
Rvj
Emnestarter
Indlæg: 178
Tilmeldt: 11 maj 2004 19:20
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Flot flot arbejde og tålmodighed,

18 nov 2014 08:17

Flot flot arbejde og tålmodighed, lige som Arne Hansen han har lige lavet 5 VINGER TIL UNGDOMSSKOLEN og en perfekt hovedvinge til min Learjet fra HEGI MED MANGE ÅR PÅ BAGEN ,måske sælger jeg den da jeg har mange fly at bygge. mvh. Jan Linnebjerg 7441 Bording Airport DG. tlf. 20813878. :)


Tak Jan... men tålmodigheden er snart ved at være slidt... nu vil jeg godt snart være færdig :(...
Hilsen René V. Kock-Jensen
Medlem af Mfk-Falken

"Vær mod andre, som de skal være mod dig"