Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 934
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

05 dec 2017 17:00

Der er gang i Thiele modellbau - Jeg har også lige bestilt et byggesæt af den :D
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

05 dec 2017 19:49

Ken Jørgensen skrev:
Hej Erik

Det er en meget fin svæver du har der, faktisk synes jeg den er så fin, at jet selv har købt én som jeg skal bygge.
Jeg har et spørgsmål til vinkelforskellen mellem vingen og haleplanet. Har du ændret på den? på billedet ser det ud som om der er lagt en kile ind, for at gøre vinkelforskellen mindre.

Venlig Hilsen
Ken


Hej Ken,
Jeg har intet ændret.
Mvh
Erik
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

07 dec 2017 07:36

RESi, vægt 490 gram. Der er ikke plads til ballast under bremserne, måske kan der være plads under vingen? RESi er forgængeren til AiRES.
Vedhæftede filer
20171207_073109.jpg
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

07 dec 2017 08:24

Ken Jørgensen skrev:
Hej Erik

Det er en meget fin svæver du har der, faktisk synes jeg den er så fin, at jet selv har købt én som jeg skal bygge.
Jeg har et spørgsmål til vinkelforskellen mellem vingen og haleplanet. Har du ændret på den? på billedet ser det ud som om der er lagt en kile ind, for at gøre vinkelforskellen mindre.

Venlig Hilsen
Ken


Hej Kenn, først nu kigger jeg ordentligt efter på et billede du henviser til. Det er IKKE en kile, men en plade (1mm x-finer?) der er limet på haleplanspylonen, så haleplanet har en større flade at ligge på. Det er som sagt helt efter tegningen. På billede 3,4, og 5 i denne tyske tråd, kan du se hvordan det er lavet:
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... ost4303427
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 934
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

18 dec 2017 15:26

Hej Erik

Jeg skal lige høre hvad du bruger som hængsler på ror og bremse - Tape, hængselsilikone eller blot Oracover?
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

18 dec 2017 15:30

Hej Peter,
Tape alle steder☺
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Peter Bejerholm
Indlæg: 934
Tilmeldt: 07 aug 2002 13:18
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

29 dec 2017 15:28

Så er min AiRES også blevet færdig. Den endte på 504 g balanceret og flyveklar. Jeg lavet fire ballast pakker på hver 50g, men der kan komme lidt mere i. Det er nok fint til en start.
Vedhæftede filer
DSC_0214.JPG
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

29 dec 2017 17:10

FLOT!
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Lars_Therkelsen
Indlæg: 136
Tilmeldt: 15 dec 2009 10:31
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

28 feb 2018 12:37

Hej !

Jeg er også med ;) - En AIRES, fint sæt.
Der skal lige klistres lidt først.
Glæder mig til det bliver flyvevejr.

Ses i det blå!
Lars.
Vedhæftede filer
IMG_4624.JPG
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: 2-meter: RESi, AiRES og PicaRES Evo

11 maj 2018 21:13

Lidt update efter en del flyvning.

AiRES:
Jeg har fløjet i alt fra stort set vindestille søndag morgenvej og haft stor fornøjelse at at finde termik fra håndkast. Hver gang er det en smule nostalgisk at finde termik fra et håndkast. Vel og mærke et håndkast og IKKE et DLG kast! Jeg oplever at den glider ret godt når den skal frem fra termik.
Jeg fløj også med den om torsdagen til NFK's svævetræf. Om morgenen - ca 9:30-10:30 have jeg flere håndkast hvor jeg fandt termik. Over middag var det blæst ret godt op - 5 m/s ? og mere når boblerne trak luft til sig. Der ballastede jeg med 2x81 gram (512+81+81=675 gram) og det gav et vældigt glid uden at det kunne mærkes på termikflyvningen. Jeg er helt sikker på at den kan flyve fint i mere vind, evt med mere ballast.

RESi:
Det er mest Matthias der har fløjet med den. Den glider knap så villigt synes jeg, men pyt. Matthias er ved at lærer at flyve og har allerede fløjet højt i termik, og andre børn skal det samme. Matthias har brugt den del tid på at kaste-flyve-lande fra den ene ende af banen til den anden. Samtidig er han ved at lærer at holde retning og højde på samme tid + hastighed. Det er absolut en god begyndersvæver.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!