Alle danske modelpiloters forum

 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Maillister konkurrencesvæv

01 sep 2017 10:46

Hej svævere

Det er kommet til min vished, at toppiloter (og wannabe's) kommunikerer via en - i hånden - copy/paste'et mailliste (!). Dette til trods for at maillister længe har fundet sted... I min klub fx har tre (Google Groups) maillister: smsk-flyv@googlegroups.com (kun flyvning og også for ikke-medlemmer), smsk-rc@googlegroups.com (klub-stof) og smsk-best@googlegroups.com (bestyrelse-kommunikation). To primære fordele ved at oprette maillister: 1) Info'en er gemt på serveren (ikke lokalt - backup). 2) Medlemmerne kan selv rette fx mailadresser og afmelde sig (mindre arbejde for en admin).

Foreslår at konkurrence-svævepiloterne i DK opretter maillister. Enten en all-inclusive liste f3x-dk@... eller (bedre, IMHO) listerne f3b-dk@..., f3f-dk@..., f3k-dk@..., osv... Jeg skal gerne oprette listerne, hvis det falder i god jord. 
 
Brugeravatar
excalibur
Indlæg: 275
Tilmeldt: 14 apr 2004 10:09
Kontakt:

Re: Maillister konkurrencesvæv

01 sep 2017 11:04

Hørt! Denne slags korrespondance bør med fordel ske via mail-lister. Det funger bare, og man 'glemmer' ikke lige en person, som burde have været med på en lytter mkring emnet.

Jeg støtter initiativet, og Niels R. Sørensen foreslog faktisk en sådan F3x liste, da vi i sin i SMSK oprettede de lister Bruel nævner i oplægget. Jeg havde bare ikke tid til at lave den (og administrere den).

Stævner og konkurrencer er for vigtige til at man kan forlade sig oå forældede (tidligere modtagne mails) modtagerlister.
Morten Enevoldsen, webmaster - Dansk LSF koordinator

smsk-rc.dk


Artikel om design & konstruktion af BullSiGh F3J flyvende vinge (på Engelsk)


Mobil: 4098 0898 (FrSky Taranis X7)

It's never too late to have a happy childhood!