Understellet er affjedret bagtil, en strimmel cykelslange gør det ud for fjederen.
For at understellet ikke bliver trykket op gennem kroppen hvis gummiet springer kommer der også en wire på til endestop, her kom rullen med aramidsnor frem igen.
Radio bippet så alt det primære virker, flyvefaser og finpudsning kommer efterfølgende.
Totalvægt endte på 10.400 gram, Chocofly opgiver 9.800 gram som ren svæver og 11.600 gram med 10S motor setup.
Ambitionen om at lave en letvægts motorisering er således opfyldt, så må jeg se om det er power nok eller der skal 8S på i stedet for de nuværende 6S.
Til konkurrence brug må SB-14 veje op til 13.900 gram (115g/dm2), det klares nemt ved at skifte vinge joiner fra kul versionen (540 gram) til stål versionen (3.310 gram).
Testflyvning om et par timer, modtager akku skal lades og der skal laves rækkevidde test, afgang