Alle danske modelpiloters forum

 
Gæst

W. Steinhardt

05 nov 2014 23:17

W. Steinhardt

:)
Jeg tror sågu jeg er for sløv til at bygge retro, tager det mere end 5 timer at samle en flyver så bliver det kedeligt. ;-):)

:D - gudskelov at du fangede humoren :) (- rigelige mængder deraf er jo ikke alle forundt...).

--

Mht retro-kroppe (altså modelflys): Jeg kan anbefale ham W. Steinhardt. Eneste minus er, at han desværre har leverings-problemer for nogle af kroppene.

Forrige efterår købte jeg denne ASW20-krop med canopy+ramme til en ca. 3.4m-udgave (så vidt jeg husker for 1:1'eren med 18m-extensions) for omkring 1000 DKK inkl. P&P - ikke billigt, men kvaliteten er god.

Måske det var noget med sådan en 4m'er her fra Roebers Modellbau?

(Roebers har eksisteret siden 70'erne og SB-10'eren var vist med i programmet fra start - men man må nok spørge W. Steinhardt mht hvor gammel/retro den præcist er.)
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Nu vi taler retro; er

06 nov 2014 09:11

Nu vi taler retro; er der nogen, der ligger inde med en tegning til en Legionair?


Leif,
Hvis du kommer med lidt flere detaljer er der sikkert større muligheder for hjælp, hvilken producent lavede den ?? størrelse???

Er det en legion air 140" fra skybench.
Så kan du kigge her: her

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
Brugeravatar
Leif P
Indlæg: 591
Tilmeldt: 11 apr 2009 16:21
Kontakt:

Det er den, tak!

06 nov 2014 09:32

Det er den, tak!
Der findes to slags software; software med et lige antal fejl, og software med et ulige antal fejl :(
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

En hollandsk "Dropbox" med tegninger: https://www.dropbox.com/sh/r1ea99yto1mkml4/1Z2JRPrVIH

06 nov 2014 12:12

En hollandsk "Dropbox" med tegninger:
her
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

retro

07 nov 2014 17:02

retro

her
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"
 
Gæst

4m SB-10 fra Roebers Modellbau

08 nov 2014 17:15

4m SB-10 fra Roebers Modellbau

Hej igen

Kan I huske at jeg i #71 talte om 4m SB-10 fra Roebers Modellbau?

Det må jo være den ultimative retro-svæver: En retro model af en (ikonisk) retro fullsize-svæver fra 1972 -> retro^2 !



Nye oplysninger fra rc-network.de og Hr. Steinhardt:

- Roeber's-modellen er 25+ år gammel (retro-kandidat i min optik). Det præcise årstal kendes endnu ikke - men jeg har fået adresse og tlf på konstruktøren Hr. Roebers og kan derfor nok grave det frem.

- Hr. Steinhardt kan modtage ordrer på en SB-10-krop i slutningen af denne måned.

OBS At bygge en velfungerende vinge til en 4m'er med et sideforhold på 27.4 (!) er ikke en triviel opgave. Middelkorden er 14.7cm - så der skal virkelig holdes øje med såvel aerodynamik (bla lave Re-tal) og styrke (jeg går efter en komposit-bag'ed vinge).

Er der andre interesserede (giver nok mest mening fra Sjælland)? Måske vi kan punk'e ham lidt på P&P-udgifterne? :D

Jeg regner med ~1000 kr. inkl. P&P.
 
Gæst

Vridvinger - på en GF Kestrel 401!

10 nov 2014 16:56

Vridvinger - på en GF Kestrel 401!

Sad og kiggede lidt i denne tyske Retro-Segler-tråd igår og fandt en 3.7m Glasflugel Kestrel 401 skalasvæver (eller semiskala ditto) - med vridvinger og bremseskærm!

Hvad hulen var det med vridvinger på retrosvævere :) ? Måske vi kan få vridvinger ind i 2M "RES" - man kan jo ikke se kringelinge-rorene! :D
 
Gæst

SB10 med vridvinger !

11 nov 2014 00:06

SB10 med vridvinger !

Mein lieber Gott - endnu et eksempel på vridvinge-retro-halløj: En Gewalt (nu Blue Airlines) 4.33m SB-10 med vridvinger :



Sød model (altså flyet).
 
Brugeravatar
Pnm
Indlæg: 302
Tilmeldt: 18 sep 2009 07:01
Kontakt:

Tsk, tsk, tsk! Bruel dog

11 nov 2014 00:36

Tsk, tsk, tsk! Bruel dog ;)
Med venlig hilsen Poul Møller
 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

Hej igen Kan I huske at

11 nov 2014 09:07

Hej igen

Kan I huske at jeg i #71 talte om 4m SB-10 fra Roebers Modellbau?

Det må jo være den ultimative retro-svæver: En retro model af en (ikonisk) retro fullsize-svæver fra 1972 -> retro^2 !



Nye oplysninger fra rc-network.de og Hr. Steinhardt:

- Roeber's-modellen er 25+ år gammel (retro-kandidat i min optik). Det præcise årstal kendes endnu ikke - men jeg har fået adresse og tlf på konstruktøren Hr. Roebers og kan derfor nok grave det frem.

- Hr. Steinhardt kan modtage ordrer på en SB-10-krop i slutningen af denne måned.

OBS At bygge en velfungerende vinge til en 4m'er med et sideforhold på 27.4 (!) er ikke en triviel opgave. Middelkorden er 14.7cm - så der skal virkelig holdes øje med såvel aerodynamik (bla lave Re-tal) og styrke (jeg går efter en komposit-bag'ed vinge).

Er der andre interesserede (giver nok mest mening fra Sjælland)? Måske vi kan punk'e ham lidt på P&P-udgifterne? :D

Jeg regner med ~1000 kr. inkl. P&P.

det profil wortman fx 60/126 de henviser til hvor de sælger kroppen er det den der man med fordel kan bruge
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)

www.micusrc.dk"