Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Havde en fed dag på

27 sep 2015 21:26

Havde en fed dag på skrænten i dag med f3f træning. 150 ben + det løse blev det til for mit vedkommende. Mine sving bliver stadigt bedre, men jeg mangler at finde mindst et sekund pr. ben i mine bedste flyvnninger. Mine bedste tider var 54 - 56 sekunder for 10 x 100 meter.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
jørgen hvass
Indlæg: 1079
Tilmeldt: 20 jun 2002 13:29
Geografisk sted: dragør
Kontakt:

No Title

22 okt 2015 07:24

var på herstedhøje igår
kvass
 
pentium
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

No Title

18 jun 2016 19:18

Jeg havde for en gangs skyld hjelmmonteret kamera med på skrænten. Det var lidt for blæsende til at nyde DLG. "Skrænten" er her Herstedhøje, som er ret smal, men som alligevel giver et godt løft et godt stykke ud. Og da det er indenlands er der også pænt turbolent.

Min Multiplex ASW 27 2 meter skulle prøveflyves efter en gennemgribende renovering. Jeg købte den for 500 kr. på Forum for et par år siden, men den var i en jammerlig forfatning. Delte krængerorene der gik langs hele bagkanten, så der var både flaps og krængeror. Giver mere harmonisk styring og mulighed for mere mix-sjov. Desuden fik vinger og hale 25 gr. glasvæv og yachtpaint som blev poleret nogenlunde op.

Prøveflyvningen var helt udramatisk og måske lidt kedeligt, men det er rart at have videoen af det bagefter. Eneste ændringsønske er lidt mere udslag på krængerorene og måske mere flaps, da bremserne ikke var særligt effektive. Jeg styrede den mest på højde og sideror og brugte krængerorene som balanceklapper.

Modellen har ret høj planbelastning og smalle tipper, men det giver ingen problemer blot man holder fart på i svingene.

Landingsrunden blev for lav, men der opstod ingen skader ved blindlandingen.

Her er link til video:

her
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.
 
Brugeravatar
jørgen hvass
Indlæg: 1079
Tilmeldt: 20 jun 2002 13:29
Geografisk sted: dragør
Kontakt:

No Title

19 aug 2016 13:07

var på kyndeløse skrænt D.10-8
kvass
 
Brugeravatar
hjort
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13 nov 2002 17:09
Kontakt:

Så er ferien slut: Var på

04 sep 2016 11:25




Så er ferien slut:

Var på Halk-skrænten sammen med hang-glider med min nye Blizzard

En tur til Bjerregård med Multifun' en.

Og så Røjle-skrænten igen med Blizzard' en.

På 1½ uge.

Logget 8 timer i luften ialt.

God luft under vingerne.


OY6689 The Flying Tigers
Horsens Indendørs Modelflyveklub & RC-klubben Falcon - Flyver indendørs i Horsens, Vejle, Kolding, Haderslev, Vejen, Odense, Nustrup, Sønderborg, Svendborg, Bevtoft, Fredericia, Gram, Århus, Assens og Vejrup.









sigpic
 
karstena
Indlæg: 872
Tilmeldt: 17 dec 2011 11:36
Kontakt:

No Title

20 okt 2016 17:21

Ja ved du, jeg fik lige nogle timer i høstsolen og 2 - 3 sm vind på Ravlunda. Alula måtte lige danse lidt
Tror jeg slutter at fly. Man får så jervlig meget lim på fingerne
 
Brugeravatar
Jens Chr Sorensen
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 mar 2017 21:56
Geografisk sted: Malaga
Kontakt:

Re: Har du været på skrænten i dag ?

19 mar 2017 22:30

Hej alle,
I Spanien har det været Fars Dag - og jeg fik lige det jeg gerne ville. Jeg tog på skrænt - Bonato i Malaga, og med mere end 21 grader. Jo, det er jo ikke blevet helt varmt endnu hernede.
Jeg startede ud med Vampire, som er min Bonato flyver - den er ikke helt ny, og skrænten er fyldt med sten. Landing er ikke helt let, men med det fine græs som vi har i år hjælper dog på det.
Vinden var ikke særlig hård - da jeg kom op på skrænten var der omkring 3-4 m/s, men jeg lagde dog ud med 2 sten i ballast - omkring 350g - så jeg var oppe på 2,500g som flyvevægt.
Det er første gang at jeg bruger mit RunCam2 - og så end da på hjelm - det er den jeg normalt bruger til cyklen. Men kameraet er meget nemt at bruge. Her er resultatet.



Venlig hilsen,

Jens Chr. Sørensen - Malaga
 
Brugeravatar
hjort
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13 nov 2002 17:09
Kontakt:

Re: Har du været på skrænten i dag ?

21 mar 2017 11:18

Speedster skrev:


Var på skrænten her ved Kolding i torsdag.

Bare en timestid. 10 minuttes gang fra hjemmet.

mvh OY6689
OY6689 The Flying Tigers
Horsens Indendørs Modelflyveklub & RC-klubben Falcon - Flyver indendørs i Horsens, Vejle, Kolding, Haderslev, Vejen, Odense, Nustrup, Sønderborg, Svendborg, Bevtoft, Fredericia, Gram, Århus, Assens og Vejrup.









sigpic
 
Brugeravatar
hjort
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13 nov 2002 17:09
Kontakt:

Re: Har du været på skrænten i dag ?

27 mar 2017 17:27

hjort skrev:
Speedster skrev:


Var på skrænten her ved Kolding i torsdag.

Bare en timestid. 10 minuttes gang fra hjemmet.

mvh OY6689


Igen i dag var vejret rigtig fin til skrænten her og loggede knap en times tid.

mvh OY6689
OY6689 The Flying Tigers
Horsens Indendørs Modelflyveklub & RC-klubben Falcon - Flyver indendørs i Horsens, Vejle, Kolding, Haderslev, Vejen, Odense, Nustrup, Sønderborg, Svendborg, Bevtoft, Fredericia, Gram, Århus, Assens og Vejrup.









sigpic
 
Brugeravatar
Speedster
Emnestarter
Indlæg: 1189
Tilmeldt: 02 sep 2009 16:31
Kontakt:

Re: Har du været på skrænten i dag ?

08 apr 2017 19:48

Fin vind på skrænten i dag.
2 timer og 20 min. i fine termik forhold hvor jeg fløj ca. 45 min. uden at komme ned i skrænt løftet.
:D



S
Speedster


Dynamic Soaring will change your life

http://www.youtube.com/user/SpeedsterDEN"