Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 19:42

bruel skrev:
Hej swingere. Jeg kiggede lidt på udtagelsesreglerne til det danske F3K-landshold (vedh. udklip fra MDKS) og har lidt spørgsmål:
  1. Fx "4 stævner i DK = 2 danske + 1 int. tæller" skal forstås som: Har man fx fløjet fire danske stævner og to internationale stævner, så tæller kun de to bedste DK-placeringer samt den bedste internationale placering - korrekt?
  2. De X (>= 1) danske og den ene (bedste) internationale placering vægter ens i gennemsnittet, ikke sandt? (I modsat fald var specielle vægte vel nævnt i udtagelsesreglerne...)
  3. SWDK (Swinging Denmark) tæller for en international turnering, ikke sandt? (Dvs man behøver faktisk ikke forlade vores trygge lille land, hvis man kan toppræstere til SWDK?)
  4. Flyves der NM F3K nu om dage?


1. ---- læs hvad der står... afholdte stævner.. dine bedste point lægges sammen i de danske konkurrencer du har deltaget i hhv. 1/2/3/4 konkurrencer... SWDK betragtes som Dansk stævne med udenlandsk deltagelse.
Og de bedste udenlandske point/procent tæller..
Kig på resultatarket fra forrige år, hvis det stadig ligger her, et eller andet sted... der findes lidt forklaring og det er ikke hemmeligt.
(den er tilsyneladende væk irodet ))

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 19:47

Det så sådan ud i 2014
Vedhæftede filer
Sum_DK_F3K_points.xlsx
(134.89 KiB) Downloadet 118 gange

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 20:15

Gruppen var de danske piloter der samledes for at definere reglerne for udtagelse.

Ikke meget hemmeligt i det.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1709
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 20:22

Aller kæreste venner,

Så vidt jeg husker (Søren Nørskov tuner måske ind hvis jeg tager fejl?) skal vores udtagelsesregler forstås sådan her, uanset hvordan man gerne vil have ordene til at betyde noget andet. Jeg håber at de fleste kan forstå meningen:

En pilots resultat i en dansk konkurrence tæller med de procent piloten får med hjem. (Bliver evt. udenlandske "gæstepiloters" point trukket ud??) => det mener jeg at vi gør ved SWDK, der dermed tæller som en "Dansk" konkurrence????
En pilots resultat i en udenlandsk Eurotour eller World Cup konkurrence, tæller med de procent af vinderens point som piloten får med hjem.
For at blive udtaget til EM og VM skal man deltage i en udenlandsk Eurotour eller World Cup konkurrence.
Alt efter hvor mange danske konkrrencer der er, er der et forskelligt antal der også kan tælle med.
De 3 med højest sum er dem der er udtaget. Hvis en eller flere siger nej til en landsholdsplads, bliver de næste, der opfylder kravene, spurgt. Dvs. den bedste udenlandske ... ... lagt sammen med summen af de X bedste danske konkurrencer.

Det skal være Eurotour (Contest Eurotour - et privat foretagene) eller World Cup (under FAI) konkurrence UDENFOR Danmark, af mange årsager:
Stress håndtering via andet sprog, rejseorganisering / "langt væk hjemmefra", evt. anden stævneorganisering end i DK, ofte et større og hårdere felt end SWDK,

EM og WM er store internationale konkurrencer der sorterer under FAI, men da det kun er udtagene landshold der kan deltage, kan de ikke tælle til udtagelse, da ikke alle kan samle point på lige vilkår. Der findes ikke et Nordisk mesterskab i F3K, og hvis, så var det for landshold og kunne ikke tælle som udtagelse. Til gengæld kunne man kvalificere sig til et evt. Nordisk mesterskab kun via danske konkurrencer. Sådan er det også i de andre svæveklasser. Hvis der med Em menes EM, så gælder det foregående. Hvis Em er noget andet, så ved jeg ikke hvad det er, eller hvordan det tæller??

De allerkærligste våde sommerhilsner fra Fyn
Erik
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 20:26

Em som i emhætte,, du har ret... :lol:

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 20:34

jens39 skrev:
<...> Kig på resultatarket fra forrige år, hvis det stadig ligger her, et eller andet sted... der findes lidt forklaring og det er ikke hemmeligt.  <...>

God ide med inspektion af regnearket, Jens - tallene taler for sig selv :-) Må indrømme, at jeg er chokeret over at se at %-pointene ikke normaliseres/midles men at de lægges sammen...

Det betyder at Hr. Flittig som har deltaget i fx fem konkurrencer med scorene 40%, 50%, 60%, 70% og 80% (de /tre/ bedste scorer har summen 60% + 70% + 80% = 3*70% = 210%) vinder over Fru. Suveræn, som "kun" har fløjet fire konkurrencer men til gengæld lavet 4x 100% (de /to/ bedste har summen 100% + 100% = 200%). (Her ses bort fra internationale resultater.)

Er der noget jeg har misforstået eller er det 1. april i dag?
 
Søren Nørskov
Indlæg: 423
Tilmeldt: 22 jan 2004 20:58
Kontakt:

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 20:54

bruel skrev:
Hej swingere. Jeg kiggede lidt på udtagelsesreglerne til det danske F3K-landshold (vedh. udklip fra MDKS) og har lidt spørgsmål:
  1. Fx "4 stævner i DK = 2 danske + 1 int. tæller" skal forstås som: Har man fx fløjet fire danske stævner og to internationale stævner, så tæller kun de to bedste DK-placeringer samt den bedste internationale placering - korrekt?
  2. De X (>= 1) danske og den ene (bedste) internationale placering vægter ens i gennemsnittet, ikke sandt? (I modsat fald var specielle vægte vel nævnt i udtagelsesreglerne...)
  3. SWDK (Swinging Denmark) tæller for en international turnering, ikke sandt? (Dvs man behøver faktisk ikke forlade vores trygge lille land, hvis man kan toppræstere til SWDK?)
  4. Flyves der NM F3K nu om dage?


Hejsa
Jeg har lavet beregningerne de sidste mange år ... så tænker at jeg kender svarene på hvordan reglerne håndteres i praksis.

1. Ja det er rigtigt... men i 2017 er der 5 danske konkurrencer. Det vil sige at dine 3 bedste resultater fra de 5 konkurrencer tæller med. Derudover tæller det bedste internationale resultat.

2. De fire resultater lægges sammen og de vægtes ens.

3. SWDK tæller som dansk konkurrence med udenlandsk deltagelse. Point beregnes i forhold til bedste danske deltager.

4. Der flyves EM i lige år (feks. 2018) og VM i ulige år (feks 2017). Der har desværre ikke altid været nogen arrangør EM. Men i der er planlagt et i EM 2018.
Senest rettet af Søren Nørskov 07 jun 2017 21:16, rettet i alt 1 gang.
Søren Nørskov, GRCC & SMSK
 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 21:05

Søren Nørskov skrev:
<...>
1. Ja det er rigtigt... men i 2017 er der 5 danske konkurrencer. Det vil sige at dine 3 bedste resultater fra de 5 konkurrencer tæller med. Derudover tæller det bedste internationale resultat.
<...>

Aha - nu giver det mening - TAK, Søren :-)

Altså: Hvis man har F3K-landsholds-ambitioner skal man se hvor mange konkurrencer som afholdes det påg. år (i år fem styk) og sørge for at være med til det angivne "minimums-antal" stævner (i år tre). Jeg læste fx "4 stævner i DK = 2 danske + 1 int. tæller" som "hvis du deltager i fire danske stævner tæller kun to af de danske (formodentlig de bedste)".
 
Søren Nørskov
Indlæg: 423
Tilmeldt: 22 jan 2004 20:58
Kontakt:

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 21:11

bruel skrev:
jens39 skrev:
<...> Kig på resultatarket fra forrige år, hvis det stadig ligger her, et eller andet sted... der findes lidt forklaring og det er ikke hemmeligt.  <...>

God ide med inspektion af regnearket, Jens - tallene taler for sig selv :-) Må indrømme, at jeg er chokeret over at se at %-pointene ikke normaliseres/midles men at de lægges sammen...

Det betyder at Hr. Flittig som har deltaget i fx fem konkurrencer med scorene 40%, 50%, 60%, 70% og 80% (de /tre/ bedste scorer har summen 60% + 70% + 80% = 3*70% = 210%) vinder over Fru. Suveræn, som "kun" har fløjet fire konkurrencer men til gengæld lavet 4x 100% (de /to/ bedste har summen 100% + 100% = 200%). (Her ses bort fra internationale resultater.)

Er der noget jeg har misforstået eller er det 1. april i dag?


Det er de tre bedste, dit eksempel giver ...
Hr. Flittig: 60% + 70% + 80% = 210%
Fru. Suveræn: 100% + 100% + 100% = 300%
Søren Nørskov, GRCC & SMSK
 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Regler F3K-landsholdsudtagelse

07 jun 2017 21:17

Søren Nørskov skrev:
bruel skrev:
jens39 skrev:
<...> Kig på resultatarket fra forrige år, hvis det stadig ligger her, et eller andet sted... der findes lidt forklaring og det er ikke hemmeligt.  <...>

God ide med inspektion af regnearket, Jens - tallene taler for sig selv :-) Må indrømme, at jeg er chokeret over at se at %-pointene ikke normaliseres/midles men at de lægges sammen...

Det betyder at Hr. Flittig som har deltaget i fx fem konkurrencer med scorene 40%, 50%, 60%, 70% og 80% (de /tre/ bedste scorer har summen 60% + 70% + 80% = 3*70% = 210%) vinder over Fru. Suveræn, som "kun" har fløjet fire konkurrencer men til gengæld lavet 4x 100% (de /to/ bedste har summen 100% + 100% = 200%). (Her ses bort fra internationale resultater.)

Er der noget jeg har misforstået eller er det 1. april i dag?


Det er de tre bedste, dit eksempel giver ...
Hr. Flittig:     60% + 70% + 80% = 210%
Fru. Suveræn: 100% + 100% + 100% = 300%

Nemlig samme antal scorer som summeres (her tre) -> Fru Suveræn nakker Hr. Flittig :D
(Min forvirring bestod i min fortolkning af teksten fx "5 stævner i DK = 3 danske + 1 int. tæller", jf #18.)