Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Der er koldt på toppen...

20 sep 2017 11:41

bruel skrev:
...
I øvrigt var det måske værd at overveje at forankre sin DLG-stander i klarboksen (vægt og/eller pløkke) så et vindpust ikke kan lave den ravage
...


Vi har i mange år brugt sådan en her i F2D af samme årsag
http://www.f2d.dk/equipment/fuel/canisterrack.htm

Nu er det jo ikke fordi i har brug for brændstof men den kunne evt balastes med vand, det er nemt at hælde ud når der skal pakkes sammen.

/zik zak
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Der er koldt på toppen...

20 sep 2017 17:56

JA desværre,,
Det er en mærkelig konkurrence de har afholdt, da den ikke er på eurotourkalenderen, må det vel være en national konkurrence:
De anvendte stickers som vi gør ved VM og EM, det var tilsynladende det som gjorde at han blev " meldt" for ikke at have stickers på den model som han hentede. Det var jo det som startede det hele, som jeg forstår det.
CD kendte tilsyneladende ikke reglerne for F3K, hvilket er kritisabelt.
Men når ikke FAI jury medlemmer kender dem, hvem skal så? :mrgreen:

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Der er koldt på toppen...

20 sep 2017 18:56

Søren har lige korrigeret min sammenblanding af 2 konkurrencer. Derfor har jeg redigeret mit indlæg. Tak Søren☺

Jeg har svært ved helt at mene noget om konkret om konflikten, men det virker som om striden er om noget med mærker som jo stort set kun bruges ved EM og VM. Elementet med at mærke de 5 modeller man må bruge til en konkurrencer, står jo i FAI reglerne, og hvis jeg skal være rigtig pedantisk, så skal man jo også lave processing og mærke modeller til et lille lokalt stævne - hvis man vil påstå at man afvikler stævnet efter FAI's regler. Det vil dog være voldsomt pedantisk, men dog muligt, og måske er det det de har gjort i den konkurrence i Frankrig?
Hvis de har haft processing/mærkning af modeller FØR konkurrencen, så må man ikke selv sætte mærker på resten/flere modeller (op til 5 modeller!) UNDER konkurrencen, med mindre CD/Jury godkender denne omgåelse af, at modellerne skal processes/mærkes FØR konkurrencen?

fællesskram :D
Erik
Senest rettet af Erik Dahl 20 sep 2017 20:16, rettet i alt 1 gang.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Søren Nørskov
Indlæg: 423
Tilmeldt: 22 jan 2004 20:58
Kontakt:

Re: Der er koldt på toppen...

20 sep 2017 20:10

Hej Erik.
Jeg tror du blander to forskellige konkurrencer... Brüel har lige været i Stockhorn som er i Schweiz.
Den konkurrence som Pierre Meunier var til, med klistermærker og mærkelige regler var det franske mesterskab og formentlig en national konkurrence i Frankrig.

I øvrigt ser det også ud til at videoen er nu fjernet fra Youtube.
-Søren
Senest rettet af Søren Nørskov 20 sep 2017 20:15, rettet i alt 1 gang.
Søren Nørskov, GRCC & SMSK
 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Der er koldt på toppen...

20 sep 2017 20:15

Søren Nørskov skrev:
Hej Erik.
Jeg tror du blander to forskellige konkurrencer... <...>

Der er da en mand, som er vågen herinde... :D
 
Brugeravatar
pbm77
Indlæg: 891
Tilmeldt: 06 nov 2005 21:12
Kontakt:

Re: RE: Re: Der er koldt på toppen...

20 sep 2017 20:24

bruel skrev:
Tak for dit grundige svar, Erik!

I øvrigt var det måske værd at overveje at forankre sin DLG-stander i klarboksen (vægt og/eller pløkke) så et vindpust ikke kan lave den ravage, der startede Pierre's nedtur. (Der er så mange små detaljer og scenarier man skal overveje, når/hvis man "går pro"...)
Tak for dejlig gennemgang af konkurrencen Peter, og undskyld til Erik for at blande det ind i tråden her, og dermed forvirre en ældre mand ;)

Jeg ville være lidt påpasselig med dlg stander i vind. For nogle år siden i Bording stod min stander fast med pløkker i boxen, da der kom et godt vindstød der fik de tre modeller deri til at glide ud af den ene side og derefter sidde og blafre i vinden med den anden vinge stadig fanger i holderen. Det gav nogle pæne buler i alle tre dlg'er :(
Peter Madsen
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Der er koldt på toppen...

21 sep 2017 09:48

Erik Dahl skrev:
Elementet med at mærke de 5 modeller man må bruge til en konkurrencer, står jo i FAI reglerne, og hvis jeg skal være rigtig pedantisk, så skal man jo også lave processing og mærke modeller til et lille lokalt stævne - hvis man vil påstå at man afvikler stævnet efter FAI's regler. Det vil dog være voldsomt pedantisk, men dog muligt, og måske er det det de har gjort i den konkurrence i Frankrig?

Han siger i videoen at intet blev kontrolleret, og at mærkerne blot blev omdelt.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Der er koldt på toppen...

21 sep 2017 10:06

Som Nørskov skrev, har Meunier nu gjort videoen privat og kommer nu med denne "sang fra de varme lande"...:

https://www.youtube.com/watch?v=AVguolIm-7E

Hmmm...