Alle danske modelpiloters forum

 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Athena DLG RC-Netbutik

12 mar 2018 19:57

For ca. en måned siden besøgte jeg RC-Netbutik i Hørsholm (skulle bare have nogle småting) og blev så lokket ud i baglokalet, hvor Søren viste mig, at han havde hjemtaget to versioner af en Athena DLG :D Efter min bedste vurdering taler vi her om en fuldblods F3K-maskine (a la NXT) i såvel en biax- som en glas-version: http://www.rc-netbutik.dk/shop/418-erop ... -dlg-biax/

Havde det ikke været fordi, at jeg netop havde fået en sending DLG'ere hjem fra Laurynas, var jeg slået til med biax'en! Synes at Søren fortjener en kæmpe cadeaux - mig bekendt er det første gang en dansk RC-forhandler har seriøst F3K-grej på hylderne! Og prisen er jo super skarp! Må du få succes, Søren (skulle da bare mangle andet, når jeg nu har "drillet" dig med at du ikke havde en "rigtig" DLG på hylderne...).

Søren har - eller rettere havde (udsolgt pt) - også Blue Bird A10 servoer til såvel halefjer og flaperons (KST-08-"lookalikes")! http://www.rc-netbutik.dk/shop/19-blue- ... -hv-bb-mg/ - nam-nam!

(Disclaimer: Jeg har intet, hverken privat eller forretningsmæssigt, med RC-Netbutik at gøre!)
 
Clausefar
Indlæg: 61
Tilmeldt: 02 mar 2012 13:33
Geografisk sted: Karlslunde
Kontakt:

Re: Athena DLG RC-Netbutik

03 apr 2018 20:56

Kender du noget til modellen. Jeg har kigget lidt på nettet, og syntes ikke jeg kan finde noget info om den. Jeg har en Bravo som jeg har købt af Søren Nørskov, men kunne godt tænke mig en til dlg og den kunne måske være et godt køb, også i danmark.
 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Athena DLG RC-Netbutik

03 apr 2018 21:24

Clausefar skrev:
Kender du noget til modellen. Jeg har kigget lidt på nettet, og syntes ikke jeg kan finde noget info om den. Jeg har en Bravo som jeg har købt af Søren Nørskov, men kunne godt tænke mig en til dlg og den kunne måske være et godt køb, også i danmark.

Hej Clausefar. Det eneste jeg, netop nu, har kunnet finde er på producentens (eroplan) hjemmeside: http://eroplan.sk/produkt/athena/ og som er vedh. her. Profilserien på vingerne M14-16 kender jeg ikke - måske andre herinde? Ellers ligner det meget specifikationer fra fx en NXT og en Flitz2: High-aspect vinge med servoer i vingerne og med en ret lav dihedral (5grd).

Jeg kan ikke finde nogle byggetråde - lidt spøjst.
Vedhæftede filer
athena-specs.png
 
Clausefar
Indlæg: 61
Tilmeldt: 02 mar 2012 13:33
Geografisk sted: Karlslunde
Kontakt:

Re: Athena DLG RC-Netbutik

03 apr 2018 21:30

Ja jeg kunne heller ikke finde noget om den. Jeg kender ikke lige en NXT, men en Flitz2 har min kammerat, og den er jeg lidt vildt med. Jeg har også kigget på en Vortex 3, men den har jeg kun ku finde i Usa, jeg vil helst i Eu så jeg slipper for alt det bøvl med told og moms.
 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Athena DLG RC-Netbutik

03 apr 2018 21:37

Ah - du er Martins (Mr. X) DLG-kammerat :)

Flitz2 er sej! Har gode ben og en ret høj dihedral, som skulle gøre den meget tydelig i termikken - alle jeg har talt med er begejstret for F2'eren. NXT skulle være lidt mere stabil i turbulens (?) og kan købes i Litauen (EU) direkte hos producenten: http://streamf3k.com/.

Pøj-pøj uanset hvad du vælger og håber at du (og Martin) har mod på/lyst til The Fr3ak d. 28.
 
Clausefar
Indlæg: 61
Tilmeldt: 02 mar 2012 13:33
Geografisk sted: Karlslunde
Kontakt:

Re: Athena DLG RC-Netbutik

03 apr 2018 21:42

Ja det er mig der er Martins kammerat. Vi satser stærkt på at komme den 28, vi skal op og se nogen der har teknikken i orden og suge noget info til os. :D :D Vi skal lure lidt hvordan i kaster, for vores teknik stinker lidt, vi falder sådan lidt over vores ben og får ikke vores fly så højt op. Ja flitz 2 er virkelig god i termikken, vi havde en super dag igår hvor vi begge havde held med at fange noget termik, og vi endte oppe i 99meters højde :lol:
 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Athena DLG RC-Netbutik

03 apr 2018 21:55

Clausefar skrev:
<...>, og vi endte oppe i 99meters højde :lol:

Ja - Mr. X sendte mig et barogram i går. Det havde givet alle sherifferne herinde et mindre slagtilfælde :D Men han har stadig et stykke vej endnu kan jeg oplyse :mrgreen:

Kastet: Åh ja - det dumme kast... Jeg er ikke den rigtige mand mht teknik - "I throw it like I hate it", punktum. IMHO er Jens Hoffmann (sydsjælland) den dansker, som har det flotteste kast i DK: Smukt, præcist og kraftfuldt. Start med at få balancen på plads (pas på med at falde og pas på tip-strikes - kast lige ud, ikke op) og byg så styrken op. Faktisk kan man mærke, se og høre (lille smæld) når kastet er godt, telemetri er ikke nødvendigt (omend sikkert smart).
 
Clausefar
Indlæg: 61
Tilmeldt: 02 mar 2012 13:33
Geografisk sted: Karlslunde
Kontakt:

Re: Athena DLG RC-Netbutik

03 apr 2018 22:05

Jeg kom ikke så højt op, jeg endte med at ville lege lidt og fandt ikke go termik igen. Jeg bruger også kun telemetri så jeg kan se om jeg kommer højere op i kastet, bare for at se om jeg forbedrer mig. Her i starten er det nok også sjovt at se hvor højt man egentlig kommer op. Martin og jeg øver øver i at holde flyet i luften så længe som muligt, så vi prøver at holde øje med højden og holde øje med hvordan flyet ter sig når der er noget løft. Jeg selv har ikke fløjet meget svæv, så det er nyt for mig at skulle flyve efter termik.
Jeg føler balancen er okay, men mine ben driller mig lidt, kan ikke finde ud af hvordan jeg lige skal starte kastet. Men det ville jeg ud og se jer gøre den 28, så jeg kunne få lidt fif.
Kan Martin og jeg tage vores fly med og kaste i pausen, tænker ikke det er en god ide at os to uøvede skal stå der mellem jer og være nervøse og føle vi er i vejen.
 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Athena DLG RC-Netbutik

03 apr 2018 22:12

Selvfølgelig kan I det. Ellers kan vi evt lave en slags mini-"clinic" d. 21. eller 22 (jeg kan ikke rigtige love noget før) hvis vejret er rimeligt (< 5m/s i middel og uden vedvarende regn).

Og som jeg hintede til, er det ikke vigtigt (for mig i al fald) om I er med eller ej den 28.04: Det vigtige er at I får en god start på DLG og gerne senere evt på F3K (konkurrencerne). Hvornår det bliver, er ikke så vigtigt. Der skal lægges nogle timer i det før man har lidt styr på "bæstet" - sjove timer vel at mærke :)
 
Clausefar
Indlæg: 61
Tilmeldt: 02 mar 2012 13:33
Geografisk sted: Karlslunde
Kontakt:

Re: Athena DLG RC-Netbutik

03 apr 2018 22:19

Det ville være rigtigt fedt hvis vi kunne mødes den 21 eller 22, vi trænger virkelig til at få bedre kast :D :D

Vi har ikke lagt så mange timer i dem endnu, men vi gør hvad vi kan for at blive bedre. Jeg syntes vores start har været meget god, vi flyver næsten ikke med andet end Dlg når vi er ude, så det har fanget os lidt.