Alle danske modelpiloters forum

 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 1S setups

31 jul 2018 21:38

kempf skrev:
<...> Troede vi snakkede  der perfekte setup for dit vedkommende Peter, et kast om dagen = 3 t flyvning.

Næ, såmænd ikke - hele verden drejer ikke omkring min smukke navle :shock:

Her taler vi fordele/ulemper, do's & don'ts mht 1S og gerne i forskellige brugssituationer :)
 
pentium
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: 1S setups

31 jul 2018 22:13

bruel skrev:
Ikke enig med 'bedre i enhver henseende', Mikael. Ca. 50% kapacitet-udnyttelse er ikke imponerende i min bog! "Kræver" vel også dyre (WV, wide voltage) servoer a la KST og MKS - D47/D60 fx på 1S??? Kræver (måske) telemetri (som igen drikker juice). KISS my a..


'Bedre i enhver henseende' er selvfølgeligt subjektivt.

50% kapacitetsudnyttelse ... æh hvor kom den lige fra?? Jeg mener fint man kan gå en del længere måske 75% og så har man stadig margin. Ved lipo dropper spændingen først på de sidste 20% (afhængigt af fabrikat, generation mv..)

Jeg er heller ikke sikker på din wv wide voltage servo påstand. Hvis det ikke er det billigste kina skrammel burde der kunne bruges spænding ned mod 3-3,3v. Og hvem bruger dog skrammel i blot en nogenlunde DLG.

Jeg har selv brugt booster en kort periode. En simpel let og billig forsikring men det udviklede for meget varme til mit strømsultne grej og det var bare endnu mere kapacit der gik til gråspurvene.

Via telemetri kan jeg aflæse spænding løbende samt minimum. Jeg tjekker begge mellem hver flyvning og så længe jeg er over 3,7v på begge er jeg ikke det mindste bekymret. Burde måske have en audio alarm på men flyver sjældent længere en 45 min. ad gangen da det bliver kedeligt.
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.
 
bruel
Emnestarter
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 1S setups

31 jul 2018 22:28

50% kapacitetudnyttelse: Hvis vi antager 3.7V (vel at mærke ubelastet, måske 3.8V belastet) er der vi stopper flyvning (3.7V er den nominelle spænding for LiPo-akkuer).

Som tidligere nævnt mener jeg at have hørt (Handrup) at KST08 har det skidt under 3.4V men har ingen dokumentation at tilbyde...

(Lange flyvninger er bestemt ikke kedelige! Efter ca. 1.5t går du ind i en psykedelisk verden, hvor du taler med fuglene, skyerne bliver grønne, du aner ikke hvor du er eller hvad klokken er slået... :lol: Prøøøv det! :mrgreen:)
 
pentium
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: 1S setups

31 jul 2018 22:50

Hmm..."antager"..."mener at have hørt"....

Når nogen siger 'antager' får jeg lyst til at rive en økonom-joke af mig. 'Antager' betyder 'ved ikke men jeg lader som om jeg ved' og fører til en masse sjove deduktioner. Det er bedre med konkrete test gerne på første hånd frem for von-hoeren-sagen.

(Omkring lange flyvninger. Har prøvet det til hudløshed men uden opnået psykedelisk effekt. Så er der mere spænding ved næsten at miste modellen af syne, og herefter kæmpe sig hjem igen)
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.