Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Ledningsclips?

25 aug 2017 08:19

Jeg har samlet min ene Mosquito vinge og forbundet alle servoerne plus batteriledning i to stik for vingesamlingen. Det fungerer fint men jeg vil gerne have lidt mere styr på ledningerne inde i nacellen, så de ikke sidder fast i landingshjulet. Se foto.

Ledningerne kan selvfølgelig limes fast med limpistol - men er der noget smartere? Er der nogen som kender en fiks form for ledningsclips der kan limes ind i nacellen (fx på vingens balsabeklædning) og bruges til at fastgøre ledningerne på en måde så de kan afmonteres igen?
Vedhæftede filer
1-Fil 25-08-2017 07.19.42.jpg
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Re: Ledningsclips?

25 aug 2017 08:43

Mvh.
Arvid
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ledningsclips?

25 aug 2017 08:45

Stripsankre og små strips.

Ankrene fås som selvklæbende eller til montage med en lille skrue. Lur mig om de ikke også kan fæstnes med CA eller epoxy.
https://elektronik-lavpris.dk/c7721/kab ... ips/ankre/

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
cgroen
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 26 nov 2004 15:58
Kontakt:

Re: Ledningsclips?

25 aug 2017 08:58

Pas på med de selvklæbende, de sidder tilsyneladende super godt når de sættes på, men efter noget tid så vil de fleste af dem begynde at slippe (fugt, temperatursvingninger etc). Dette gælder endda også for kvalitetsankre med 3M "klister". Jeg plejer at bruge de samme men bare uden selvklæb, de får en tur med en fil og så limes de i. Det falder ikke af...
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Ledningsclips?

25 aug 2017 08:58

Genialt, det var lige den slags jeg ledte efter - havde bare ikke nogen anelse om hvad de hedder. Tak!
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.